{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bukhov ..
  • #1   13. jan 2011 Jeg vil ikke give mange chancer til helbredelse.
    Ozzy (min profil) havde tendens til det som lille + mange andre efter samme hingst (flot) og trods ihærdig pasning af hans hove er forbenene blevet bukket. Bagben er ok.
    mvh merete

• #2   13. jan 2011 Min dyrlæge siger også at det har dårlige udsigter...

• #3   13. jan 2011 Kommer an på hvad grad det er. Det er dog sjælndent de selv kan vokse fra det uden behandling overhpvedte, med mindre det er meget mildt (læs kun lidt for stejle hove). I de tilfælde kan det klares med beskæring.
    Ellers er der forskellige behandlingsregimer. Hvis det er et nyfødt føl kan man prøve at give det tetracyklin, der afslapper senerne.
    Ellers kan dyrlægen forsøge med pålæggelse af diverse skinner, og i yderste tilfælde kan en operation hvor man overskærer støttebåndene afhjælpe problemet.

• #4   13. jan 2011 Min plag havde rigtigt meget bukkehov i foråret, og hun har korrekt vinkel ifølge dyrlæge og smed nu...

• #5   13. jan 2011 Nej den kan ikke vokse fra det, men smeden kan rette rigtig meget op på det.

• #6   13. jan 2011 Min havde aldrig haft smed før..
    Kan det ikke osse udvikle bukkehov?
    Jeg mener hvis ikke den bliver skåret korrekt fra start af?
    Jeg har ikke så meget forstand på det...

• #7   13. jan 2011 Sanne J : Jo, mangel på beskæring eller dårlig beskæring kan også være en faktor, som spiller ind.

Jeg har en 5 års, som fra føl havde bukkehov - det er løbende blevet beskåret, men han står stejlt på begge forhove. Dyrlæge og smed mener dog ikke at det nødvendigvis giver komplikationer.

Man må aldrig forsøge at rette vinklen på hoven helt op, hvis benstillingen er derefter (som udvokset).

En bukkehov er dog ikke noget en plag bare vokser sig fra - den skal beskæres (ofte noget hyppigere) for at rette mest muligt op. Bemærk at det ikke altid er en mulighed at rette op.

• #8   13. jan 2011 *rette fyldestgørende op.

• #9   13. jan 2011 Hun får osse smed jævnligt, men alt dette er noget der er rettet op på over en periode på 4-5 mdr hvor hun stod ved en dyrlæge.
    Hun har virkelig pæne hove i dag, jeg har en rapport som beskriver hendes forløb....

• #10   14. jan 2011 Okay, tak for svarne alle sammen.

Merthe - De siger osse at man ikke skal avle på heste med bukhov .. Så det synd med den hingst der, hvis den giver det videre.

Kommentér på:
Bukhov ..

Annonce