{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
741 visninger | Oprettet:

Min fine og raske hest :-D {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Ja nogle af jer har nok lagt mærke til at min hest har haft en super grim skade på benet pga en tur i hegnet for 1 ½ år siden. Diagnosen var for ½ år siden at han nok aldrig blev ridehest, hvilket var et hårdt slag, for han er en hest med så mange talenter, hvorfor jeg har betalte en lille bondegård for ham, da jeg købte ham for 2 år siden.

Så det var bare super super nedern at få at vide at han nok kun blev skovturshest.. Men men men, ved hjælp af træning og et lille mirakel er hans ben nu ok igen.. Det er så vildt. Jeg havde lige sat det ind i mit hoved at jeg måtte acceptere at han "kun" blev trick og skovturstulrehest, men nu kan jeg hvad jeg vil igen med ham smiley

For se lige hvor fin han er:

http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1277139.jpg?27-02-2011

http://www.hestegalleri.dk/uploads_large_wm/1394961.jpg?27-02-2011

http://images.hestegalleri.dk/uploads_alb_large_wm/5870830_l.jpg

Så nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at kunne komme i gang med den akademiske dressur, som jeg har drømt om at lave med ham i 1 ½ år, men ikke har kunne pga hans skade.
Og ja jeg ved godt han ikke takter rent endnu, men det skyldes at han er ung og ikke ret trænet smiley Så det skal nok komme.

Kig meget gerne forbi hans profil med en kommentar eller bedømmelse, eller smid et foto af jeres egen lille guldklump, så vi alle kan være lidt stolte af vores smukkr dyr!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ny vandlås håndvask 600 kr.
  • Udskiftning af gulvvarmestyring 2.300 kr.
  • Stikkontakt med dæmper 1.250 kr.
  • Fjerne + ny fuge ca 60cm 700 kr.
  • Afmonter kogeplade i køkken 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Min fine og raske hest :-D
  • #1   27. feb 2011 Tillykke herfra :O)
    Tålmodighed betaler sig.
    mvh merete

• #2   27. feb 2011 Dejligt at høre. Held og lykke med ham. Og god vind fremover:o)

• #3   27. feb 2011 Ja jeg synes faktisk til tider at folk er for hurtige til at aflive.. Flere af mine veninder havde aflivet min hest, hvis han var deres, fordi han ikke lige kunne det han var købt til.
    Men jeg er glad for min hest, og ville selvfølgelig kæmpe for ham til det sidst. Og nu er han nok helt rask smiley Så det kan godt betale sig at give hesten en chance og ikke bare sig "dur ikke, smid den ud", hvis den får en skade.

• #5   27. feb 2011 Hvor dejligt med en succeshistorie!!
    står selv med en hest med en grim seneskade på den overfladiske bøjesene i bagbenet, og dyrlægen har givet ham 40% chance for nogensinde at blive ridehest igen, og først om et år kan hun sige noget med sikkerhed. Så nu står det bare på dyrlægebehandlinger, back-on-track bandager og nyindkøbt MSM pulver som også skulle have en gavnlig effekt.
    Vil bare gøre alt hvad jeg overhovedet kan for at det skal lykkedes! Han er kun 4 år, og som dig var vi liiiiige gået i gang med den klassiske dressur, men blev afbrudt pga. skaden smiley

Hvad skete der med din hests ben?

• #6   27. feb 2011 Tillykke:D
    Min pony blev påkørt for ca 8 måneder siden, vi fik afvide af dyrlæge/kiropraktor han aldrig ville komme ti at spring igen (han var springpony)
    Men han sprang MA-SB til træning dengang, nu kan vi spring LB baner og har sprunget et spring på 1 m smiley
    Så man skal ikke altid give op (:

• #7   27. feb 2011 Tak alle sammen smiley Jeg er også bare vildt glad!

Malene:
    Han gik i hegnet.. Der er billeder af det i fotoalbum. Vi troede det helede fint, men det viste sig at hans ar var så markant at det pressede hans sene i stykker. Men efter ½ års bomtræning har arret løsnet sig og senen er godt på vej til at hele sig selv smiley I hvert fald er mange af de ujævnheder, der var kommet, væk nu. Så om ½ år er han så godt som ny ifølge min dyrlæge. Deres unge alder er faktisk ret gavnlig ved den slags skader, da de ikke er færdige med at vokse og derfor nemmere kan "reparerer" sig selv. Jeg fik nok nærmere 5 % chance for at han kunne gå dressur nogensinde. Og det kan han altså nu smiley

Kommentér på:
Min fine og raske hest :-D

Annonce