{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Indflydelse på fysisk/psykisk lidelser {{forumTopicSubject}}

Hey HG.

Jeg er igang med et projekt om hestens indflydelse på mennesker.

Her under folk med psykiske/fysiske lidelser og folk med depressioner(psykiske).

Jeg trænger stort til at vide fra en masse, hvordan folk med psykiske(depression) og fysiske(som diskokolaps) har påvirket dig, eller en nær dig.

Så fortæl gerne jeres "efaring".

jeg trænger til at vide hvordan hesten har haft indflydelse på folk FYSISK og PSYKISK.

Hvad er ændret?

Internettet bliver allerede brugt smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indflydelse på fysisk/psykisk lidelser
  • #1   7. mar 2011 Du kan låne bogen "Hesten som pædagogisk redskab" på biblioteket.

  • #2   7. mar 2011 Connie - gider ikke lige låne bøger af den årsag, jeg skal melde mig ind og det tager et par dage - har kun 4 dage til dette smiley

    Mal - kan du forklare hvordan hesten har den indflydelse på dig? smiley Altså dybere/nærmre.


  • #3   7. mar 2011 Jamen det er egentlig bare, hvordan hesten har indflydelse på dig. Hvorfor bliver du glad af at være sammen med hesten? Hvad har det hjulpet dig på din depression og eller skizofren?

  • #4   7. mar 2011 uha kan ikke fortælle dig hvad jeg nøjagtig fejler da jeg har en del diagnoser efterhånden (Spiseforstyrrelse, borderline, depression, og senest skizotypisk sindslidelse)
    MEN, jeg har hest og kan slet ikke undvære det! Hesten en min "medicin". Hesten gør en glad og forlanger så lidt igen, den giver mig noget at stå op til hver dag.
    Føler jeg er noget værd når jeg er sammen med min hest.


  • #5   7. mar 2011 Er middel-svær depressiv. Hvis jeg ikke havde min hest, så stod jeg ikke op hver morgen.

  • #6   7. mar 2011 Da min elskede pony blev aflivet, blev jeg psykisk væltet og udviklede spiseforstyrrelsen Anoreksi. Men når jeg er hos hestene så tænker jeg ikke på det, så er det som om jeg kan holde pause fra verden omkring! smiley

  • #7   7. mar 2011 Jeg fik efter et trafikuheld d. 11. september et meget slemt piskesmæld, og kan nu ikke meget andet end ligge ned, trods det det er snart 6 måneder siden.
    Dyrene har altid været en stor del af mit liv, og det er dem der holder glæden oppe i mig. Jeg har min hund ved min side, altid. Og så er jeg ude ved hestene hver 14. dag, bare og kigge, og måske klappe dem lidt på hovedet. Trods det at det giver 4 ekstra dårlige dage, så er det rigtig rart at bare se hestene. Så de har helt klart en positiv indvirkning på mig!(:


  • #8   7. mar 2011 Hvis du vil have en mere professionel (eller metodisk tilgang - hvad din lærer nok forsøgte at introducere dig til med den her opgave) så prøv at høre de lokale ridecentre med handicapridning. Der skal være mindst én uddannet instruktør når der er handicapridning, og hestens indflydelse på deres ryttere med fysiske og/eller psykiske lidelser er en del af instruktørens uddannelse.

    Her kan du score et nemt 12-tal med en lille indsats. (Jeg vil dog anbefale dig at få det lånerkort og låne den bog)


  • #9   7. mar 2011 http://www.e-pages.dk/annoncebladetsallingfur/99/

    Skrevet af en rigtig dygtig jounalist ....

    Søg efter flere af de artikler evt smiley


Kommentér på:
Indflydelse på fysisk/psykisk lidelser

Annonce