{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.484 visninger | Oprettet:

Afbetaling {{forumTopicSubject}}

Hejsa
Jeg har en vallak til salg, og har fået rigtig mange henvendelser, hvilket jo er fantastisk dejligt. MEN der er også rigtig mange som gerne vil låne ham med enten forkøbsret eller købe på afbetaling. Jeg har indtil videre sagt nej tak, men hvad er Jeres erfaringer med afbetaling af hest ?? Kan det lade sig gøre, eller er der mange som bliver snydt ved denne måde??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afbetaling
  • #1   18. mar 2011 jeg har købt en hest på afbetaling og er faktisk ved at købe en ny på afbetaling og har kun gode erfaringer med det... solgte også en gang en hest på afbelting med rigtig god erfaring

• #2   18. mar 2011 Min holdning er, at hvis man ikke har råd til hele hesten, har man heller ikke råd til dyrlæge, smed osv.... smiley

• #3   18. mar 2011 ALT eller intet

tænk det sker noget , eller hvad ved jeg ....

selvom man har forsikring osv ... ville ikke gøre det

• #4   18. mar 2011 Hvis du vælger at sælge den på afbetaling, så sørg for at hesten bliver hos dig til hesten er betalt helt ud. Og sig til køber, at springer de fra, så tilfalder de penge de har betalt indtil videre til dig. Samt at jeg ville bede dem betale halvdelen eller hele staldlejen for de måneder de vil afbetale hesten med. Hvis ikke du gør det på nogenlunde den måde, så tror jeg at du får useriøse købere.

Men jeg ville aldrig sælge på afbetaling.

• #5   18. mar 2011 Mylady - synes jeg nu ikke er helt rigtigt.... Jeg er på kontanthjælp og burde ikke have råd til hest, men det kan lade sig gøre og hun bliver passet med alt hvad hun har behov for! Selvfølgelig får hun ikke det dyreste foder og jeg tænker mig da lige om inden jeg ringer til dyrlægen (hvis ikke det er noget alvorligt!) men hvis du spurgte hende så tror jeg hun ville svare at hun har det godt!

Angående afbetaling så har jeg selv lige solgt min Silver på afbetaling.

Man skal bare sikre sig en god kontrakt og være sikker på man har købers FULDE navn og rigtige adresse.

• #6   18. mar 2011 Jeg siger ikke hestene ikke kan få det godt, men uheldet kan være ude og hvad gør man med en regning på 10.000+ ? Afliver man så hesten og betaler resten af...?

Det er rigtig fint at nogen har gode erfaringer med det, men jeg synes det er for risikabelt... men selvfølgelig vil man elske sin hest lige så højt om den er betalt helt eller ej smiley

• #7   18. mar 2011 så du mener simpelhent at når man køber en hest til 300.000 så skal man også forvente at få dyrlæge regninger til den pris ?
    altså nu har jeg købt nogle af mine på afbetaling, og har dem da forsikret så det med dyrlæge regninger kan man da på ingen måder regne med

• #8   18. mar 2011 Hvis man køber en hest til 300.000 er det så ikke banken gælden ligger i istedet for hos sælger??? Så er det jo ikke afbetaling, men et lån. Og dermed vil jeg også anse det for en investering, hvis hesten er i den prisklasse smiley

• #9   18. mar 2011 Nu er han ikke voldsom dyr, jeg har sat ham til 16.000 kr. en pris, jeg et eller andet sted mener burde være til at betale... ??
    Jeg synes det er svært og ved ikke om jeg tør.. Måske på den måde hvor han afbetales mens han bliver stående her..

• #10   18. mar 2011 jeg har også købt på afbetaling, kan hellere ikke se problemet i det så længe der en en ordenligt kontrakt på det, jeg ville heller ikke have noget problem med selv at sælge på afbetaling.

• #11   18. mar 2011 Mylady: det er meget svært at låne penge til en hest igennem banken da det er meget svært at få dem vudere til bank aktiver.. desuden hvis man får så høje beløber ind på f.eks en privat konto går skat fuldstændig i baglås. og det samme gør din egn bank, så skal du ind og registrere dig som firma for ikke at blive smækket for voldsomt af skat og det koster 80.000 i oprettelse, så skal man til at betale over det kvarter af købesummen for at sælge hesten ?

• #12   18. mar 2011 ved jeg ikke har købt min gamle hoppe på afbetaling og er i gang med at købe en ny nu... vores kontrakter har bare været sikret for vores side

og min gamle hoppe gav jeg 35000 for og da jeg havde betalt 18000 af dem blev hun halt og ingen kunne finde fejlen så hun var både i rønghten, mr skanning osv og sælger fik sine penge til tiden og jeg fik en dyrlæge regning på næsten 19000 og begge ting blev betalt.

så giver ikke ret med alt eller intet

• #13   18. mar 2011 Jeg købte Rikke på afbetaling, gav 2000 hver måned i 10 måneder, og der stod så i kontrakten at hvis der ikke var betalt inden en hvis dato hver måned måtte de komme og hente hende igen uden jeg fik mine penge tilbage (:

• #14   18. mar 2011 Man kan lave en aftale med de fleste dyrlæger angående at betale regningen over flere gange og desuden findes der fx Dyrenes dags komite hvor man kan få hjælp til fx dyrlæge hvis man er på kontanthjælp eller lignende... så nej selvfølgelig ville hesten ikke blive aflivet på trods af en stor dyrlæge regning!

Jeg har ikke mulighed for at låne penge i banken fordi jeg får penge fra kommunen!

• #15   18. mar 2011 -Lærke > TEAM SCREAM <
    ja det er nogenlunde samme måde jeg købte på, og bestemt også sådan jeg ville sælge hvis jeg selv skal sælge på afbetaling

• #16   18. mar 2011 også mig! (:

• #17   18. mar 2011 Jeg ville blive bekymret, hvis jeg skulle sælge min på afbetaling.. hvis man ikke har råd til hesten, hvordan får man så råd til alle udgifterne tænker jeg... Jeg mener det er et spørgsmål om at spare sammen før man kigger efter hest, det virker for mig mest seriøs.. Jeg vil i hvert fald personlig ikke sælge min på afbetaling..

• #18   18. mar 2011 Jeg har lige solgt min hest på afbetaling.. Men det var tilbage til hende jeg købte hesten af.. Så kendte køber og ved jeg for mine penge.. Hun står for alle hestens udgifter.. Og skal være betalt af til september.. Normalt ville jeg ikke gøre det på den måde.. Man kan blive snydt i det.. Og man ved jo hvis man kunne tænke sig at købe hest.. Så må man job spare op, eller låne pengene i banken..

• #19   18. mar 2011 Jeg tror nu nok folk kan betale hestens udgifter.. Det er jo bare ikke alle der ligge inde med måske 20.000 sådan lige til hest, hvis man lige finder drømmehesten..

I mit tilfælde var det køber der så gerne ville have hesten hjem igen.. Og endelig havde muligheden for at få sin ønske hest hjem.. Og eftersom jeg kendte hende og vidste hesten vil bliver passet og plejet som en prinsesse.. Gik jeg med til det.. smiley

• #20   18. mar 2011 ja men hvis så uheldet er ude, så tænker jeg man kan stå med både afbetaling og en klam dyrlægeregning, så kan det da godt begynde at knibe med at kunne få råd til alting... Det er da fint nogen tør, jeg tør bare ikke..

• #21   18. mar 2011 Det er da for sent at søge om hjælp til regningen når man står med den i hånden... man kan da ikke være sikker på at en eller anden fond vil hjælpe. Dårligt argument! Og nu kender jeg altså op til flere der IKKE kan få på afbetaling hos dyrlæger fordi de har været uheldig for mange gange og ikke kan nå at afbetale sidste regning inden der kommer en ny...

• #22   18. mar 2011 Det kan det jo selv for dem der har pengene til en hest med det samme jo..

Men nej fortrækker normalt også ren salg fremfor afbetaling.. Men der er mange der sælger på den måde.. Især i de tider vi har..

• #23   18. mar 2011
    At sælge en hest på afbetaling, kan give mange u-forudsete problemer?.

Hvem betaler hvis hesten bliver skadet?
    Hvem står som ejer med forsikring?
    Hvem betaler udgifter i den tid afbetalingen løber?

Ja der kan komme rigtigt mange problemer i det, efter min mening!!

Vil også sige at hvis man ikke har 16.000 kr til at købe hest for? kan jeg også tvivle på om man har råd til at betale dyrlægen en Søndag ?? ..

Hvis du beslutter dig alligevel til at sælges på afbetaling? Så sørg for hesten bliver hos DIG indtil den er betalt og få skrevet alle problemstillinger ned i en god kontrakt..

• #24   18. mar 2011 Dorthe.. Vi lavede den aftale at køber afholder ALLE udgifter fra den dag hun tog hesten med hjem.. Det er også skrevet i kontrakten.. Også hvis uheldet er ude at hesten dør skal hesten stadig betales af.. Jeg har intet med hesten at gøre.. Alt det er der skrevet under på.. Hvilken køber også selv syntes var rimeligt.. Men igen kender sælger og ved hun ikke render for aftalerne..

• #25   18. mar 2011
    :-)) Når man kender hinanden, er det også noget andet.-))

Har bare for tit læst om heste der ikke blev betalt og når sælger så henter hesten igen ligner den knogler med skind på !!:-)) eller også har "køber" solgt hesten !!!.. Ja jeg turde det ikke.-)

Men hvis man kender og har omgang med køber er det noget andet:-))

• #26   18. mar 2011 Nej.. Det er også bedst at betale hele summen.. Hvis det er en dyr hest, kan det jo også varer flere år måske før hesten er betalt.. Det jo også længe at vente..

• #27   18. mar 2011
    Nemlig.-))

• #28   18. mar 2011 jeg er en af dem der har købt en hest på afbetaling, og det var faktis her igennem, jeg fandt ham. jeg var forelsket :)) sælger og jeg kendte overhovedet ikke hinanden, men jeg forklare det som det var,at jeg ikke lå inde med så mange penge, vi aftalte at de kom med hesten, så de også kunne se forholdene. vi satte os ned og over en kop kaffe fik vi lavet en kontrakt, og de valgte at stole på mig, og det er jeg tusindegange taknemligt for de gjorer, og selv om jeg ikke har overholdt min kontrakt da jeg blev fyret, og ikke viste hvor jeg stod penge mæssig, kontaktede jeg dem og forklare dem sagen, men de var heldigvis til at snakke med, de kunne jo se at hesten er under gode og meget kærliglige forholdt, og som de sage, var det bedst han blev ved mig, og de så fik mindre hver måendet havde heldigvis ikke så stor betydning

• #29   18. mar 2011 Jeg ville ikke gøre det.. folk kan jo bare sælge hesten videre, eller stikke af, så du ikk får pengene..
    Ved selv hvad folk kan finde på, hvis de afbetaler en bil smiley

• #30   18. mar 2011
    Der findes helt sikkert GODE købere der afbetaler...helt sikkert, men jeg turde bare ikke tage chancen om jeg vurderer folk rigtigt?... ville være bange for at få en ødelagt hest tilbage/solgt videre/ ja hvad man nu ellers læser der kan ske...

Men kan godt se det er synd for de reelle folk der er derude... men jeg turde ikke risikere det.. desværre .-))

• #31   18. mar 2011 Har både gode og dårlige erfaringer med det. Hvad siger din mavefornemmelse dig? følg den!

• #32   18. mar 2011 Jeg har købt min islænderhoppe på afbetaling, fik hende med hjem med det samme ( november ) inviterede køber med og vi udfærdigede kontrakten, mens hun gumlede hø i sin nye boks.
    Hun kostede 25.000,- og aftalen blev 2000,- om måneden indtil hun er betalt. Alle udgifter gik til mig da vi læssede hende i traileren og ejeren beholder ejercertifikatet som sikkerhed til hun er færdigbetalt, hvilket vi også skrev i kontrakten.

Her d 1. april er jeg allerede færdig med at betale, fordi jeg nogle af gangene havde penge i overskud og indbetalte mere end de 2000,-

Så det har virkelig været en succes, selvom jeg ikke havde 25.000 samlet, til at købe hest for.
    Mine heste lider absolut ingen nød, mht dyrlæge, smed og diverse.

• #33   18. mar 2011 ...

Så I mener, at hvis man ikke har råd til at købe en hest, så har man heller ikke råd til at have den?
    Jeg har f.eks ikke 50.000 kr til at købe en hest, så derfor er jeg på udkig efter en jeg kan låne, da jeg råd til at have hesten og betal de månedelige udgifter.

Det er simelthen at stemple folk !!

Egentig kan man sige, at afbetalinging er bare en form for udlån, hvor man lidt efter lidt betaler for hesten.
    På denne måde, har du ret som ejer, til at hente hesten, hvis pengene ikke bliver betalt eller hvis de på anden måde ikke behandler hesten ordenligt.
    Når hesten så er betalt, så kan de gøre hvad de vil med den.

Hesten er din indtil hele beløbet er betalt.

Tag evt. kontakt til Karen Margrethe fra Dreist Advokater i Køge (reklame for mit arbejde ;)) som også kan udarbejdet kontrakterne på heste-nettet.

• #35   18. mar 2011 Anette og tøffer team lindegården smiley G

Det er bestemt ikke alle får lov låne i banken til at købe hest, i disse tider...

• #36   18. mar 2011 der får lov til at låne i banken... skulle der stå smiley

• #37   18. mar 2011 elsker egentligt bare at den her tråd bare starter om og om og om igen med de samme argumenter uden folk lige har læst hvad der er skrevet længere oppe

• #39   18. mar 2011 Tjaa man skal jo have ét eller andet at diskutere smiley

• #40   18. mar 2011 Anette og tøffer team lindegården smiley G

Jamen jeg har selv købt på afbetaling, så jeg er fortaler smiley selvfølgelig skal man passe på - og tage sine forholdsregler.. som en udførlig kontrakt så begge parter føler sig trygge..

Og som jeg også har fortalt længere oppe, så beholdte ejeren ( i mit tilfælde ) ejercertifikatet til hesten er betalt ud. Hvilket jeg synes er helt fair.

• #42   18. mar 2011 jamen det er meget morsomt at læse, men man kan nærmest dele den her tåd ind i 3 led der omhandler det samme hehe

• #43   19. mar 2011 uhaa... det er et svært spørgsmål. Der er jo rigtig mange som det går fint for.
    Men man hører også om nogle som er kommet slemt i klemme.

Den sidste jeg hørte om var en som havde solgt sin hest på afbetaling, den nye "ejer" fik hesten med hjem, men overholdte ikke betalingerne.
    Så "gamle" ejer ville hente hesten.
    Men der hvor hesten var opstaldet skyldte "nye ejer" også penge for opstaldning, og opstaldningsstedet ville ikke udlevere hesten før regningen blev betalt.
    Hun efterlyste faktisk hesten herinde.
    Hesten blev nemlig flyttet et andet sted hen af opstaldningsstedet indtil regningen var betalt.
    Det er en slem knibe at komme i.

Har hørt at hun har fået hesten hjem igen, ved ikke om hun måtte betale de regninger der lå hos opstaldningsstedet eller ej.

Jeg ville ikke sælge min hest på afbetaling, men der er jo mange der gør det.
    Min holdning er at man må betale kontant. Hvis man ikke har råd til det, så må man låne i banken og afdrage til dem.

Man er SÅ dårligt stillet hvis det går galt, og det er stortset altid hesten og den gamle ejer det går ud over.

HVIS man skal gøre det, så må man sikre sig så meget som overhovedet muligt. Spørg evt andre der sælger på afbetaling hvad de skriver i deres kontrakter.
    smiley

Held og lykke med salget af din hest:-))

Kommentér på:
Afbetaling

Annonce