{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Afbetaling
  • #1   18. jan 2016 Du kan jo altid prøve smiley
    Jeg ville ikke være helt afskrækket fra det, så jeg synes du skal prøve

• #2   18. jan 2016 Jamen man får den smidt tilbage i hovedtema så med dyrlæge regning ? smiley

• #3   18. jan 2016 Ja, og det skal du være klar på.
    For folk vil altid være skeptiske, hvis man ikke har engangs beløbet til hesten.
    Så må du jo forklare, hvorfor du søger på afbetaling, og hvad du vil gøre, hvis der netop kommer større dyrlægeregninger.

• #4   18. jan 2016 Det er helt fair at man ikke har råd til at smide, lad os sige, 20.000 kr. på bordet for en hest med det samme. Det betyder ikke at man ikke har råd til dyrlægeregninger. Det er de færreste der ligger inde med store pengesummer de bare kan ligge lige med det samme. Nogle afskrækkes, ja - men det er helt ok det du gør smiley min frieser hoppe er også købt på afbetalingen, ingen problemer - nu kender vi så også forrige ejere.

• #5   18. jan 2016 Jeg ville ikke være total modstander af afbetaling på en hest men jeg ville aldrig overlade hesten til ny ejer før hele beløbet var betalt...det er simpelthen for risikabelt for netop hvis der opstår skader eller andet så kan ny ejer bare undlade at betale og sige de ikke vil have hesten alligevel smiley

• #6   18. jan 2016 Jo det forstår jeg godt , men det kunne man evt lave kontrakt på smiley
    Nu har jeg den sidste halvanden måned søgt en hest til udlån, der er bare de færreste der vil låne ud også selvom man vil købe bagefter smiley

• #7   18. jan 2016 Jeg kunne ikke drømme om, hverken at købe eller sælge på afbetaling - uanset om det gælder et tv eller en hest.

Jeg er opdraget med, at hvis der er noget man ønsker, så spare man op.

Mvh Charlotte

• #8   18. jan 2016 Som Charlotte skriver: vil man købe, så må man spare op.
    Skal man absolut låne penge, så bør det ikke være af en anden hesteejer - det er den slags man har pengeinstitutter til.

• #9   18. jan 2016 Min gamle hest blev solgt på afbetaling over 3 måneder. Køber fik dog først hesten, da den fulde pris var betalt.

• #10   18. jan 2016 Jeg har både købt og solgt på afbetaling, ingen problemer der smiley
    Ejer beholder ejercertifikat og kontrakten laves udførligt

• #11   18. jan 2016 Hvis jeg skulle sælge på afbetaling, så ville jeg sikre mig på alle måder muligt. Køber skulle betale alle dyrlæge / smede / kiropraktor osv regninger, hvis hesten evt skulle blive skadet i afdragsperioden. Selvfølgelig kun hvis hesten er ved køber i afdragsperioden, står hesten ved sælger indtil sidste afdrag, hæfter sælger for evt. skader.
    Desuden ville jeg som sælger sikre mig, at køber var seriøs, ved at skrive ind i kontrakten, at ønskede køber pludselig ikke hesten mere (inden alle pengene af hesten er betalt), så skulle hesten leveres tilbage, og sælger vil beholde de penge der allerede var betalt.
    På den måde slipper man for de købere, der måske ikke har helt råd alligevel. Eller dem der bare ikke er seriøse omkring købet, og tænker at de kan leverer hesten tilbage, hvis de bliver trætte af den.

• #12   18. jan 2016 hej
    var for et år siden ikke bange for afbetaling solgte min på kontrakt med et fast beløb pr måned over 9 mdr køber skulle afholde alle udgifter. allerede 2 gang var der problemer og 3 gang ville hun springe over det endte med vi hentede den og de havde så tabt det de havde givet det havde vi fået indført i kontrakt. vi havde en advokat på. men rigtig træls for de mennesker der er ærlige og gerne afbetaler
    men synes godt du kan

• #13   18. jan 2016 Men hvorfor er det, at sælger skal lege bank for køber? Hvis køber absolut skal handle hest, før pengene er sparet op, så må man sgu da låne dem i banken/sparekassen? Og kan man ikke låne i sit pengeinstitut, så er der sgu nok en god grund til det smiley
    Hvorfor skal en privatperson agere bankforbindelse? Er det for at undgå at betale renter?

• #15   18. jan 2016 Altså selvfølgelig kan du da lave en annonce.

Meen jeg har det i mange tilfælde lidt stramt med afbetaling. Hvilket beløb snakker vi? 20.000 det er altså ikke noget jeg mener der skal afbetales på, ikke fordi at man skal kunne hive dem op ad lommen med det samme, men fordi man sagtens kan spare op til det. Især når det ikke er akut, men man har tid til at lede efter hest og spare op.

• #16   18. jan 2016 Og så tænker jeg lidt.. søger du i så bestemt en prisklasse at du ved at du vil afbetale? Altså jeg synes jo ikke det tegner supergodt hvis man fra start uden at vide hverken pris, hest eller situation ved at det skal være på afbetaling.

De måneder du skulle bruge på at afbetale den her fiktive hest kan du bruge på at spare et nogenlunde beløb op. Du har jo ikke fundet nogen hest endnu.

Så jo, det kan du sagtens, men nej, efter nærmere overvejelser synes jeg faktisk det lyder ret mærkeligt at søge en endnu ukendt hest på afbetaling smiley

• #17   18. jan 2016 Personligt vil jeg ikke sælge på afbetaling. Og det eneste jeg nogle sinde selv ville købe på afbetaling er hus/evt. Helt ny bil. smiley

- Det du vil afdrage med hver måneneden, kan du jo lægge fra indtil er nået og så se om man kan finde en hest og smide det hele på engang.
    På den måde ved man hesten er ens egen fra starten af og der vil ikke blive økomiske problemer mellem køber og låner smiley

• #19   18. jan 2016 Jeg har lånt min dejlige hoppe ud, grundet uddannelse.
    - Men hun er lånt ud på forkøbsret, hvis nu jeg skulle komme i tanken om at jeg ville sælge hende. smiley
    Og der vil jeg helst gerne have penge på engang, som nævnt tidligere.

• #20   18. jan 2016 Jeg kan anbefale at du skal have alt under kontrol. en mindst fejl og alt penge kan du miste. så hav en god kontakt ved hånden som er godkendt inde du handler på nettet smiley jeg har selv stået i sådan en grim oplevelse så vil anbefal det meget til dig

• #21   18. jan 2016 Jeg har kun en gang brugt "afbetaling" men jeg gjorde det at i stedet for at afbetale, så lånte jeg hesten 6 måneder imens jeg sparrede op, også betalte jeg ejeren herefter, også havde jeg en hest smiley

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #22   18. jan 2016 Hvis jeg skulle sælge på afbetaling, så blev hesten ved mig, køber skulle stå for ALLE udgifter, og der skulle være sat bod i kontrakten, ifald køber pludselig sprang fra eller ikke overholdt kontrakten.
    også ville køber selvfølgelig ikke få pengene tilbage hvis denne havde betalt 99.000 ud af 100.000 også sprang fra.

^ Hvis køber gik med til dette så ja, så ville jeg godt turde

• #23   18. jan 2016 Jeg er imod afbetaling pga en dårlig oplevelse, hvor jeg mistede mange tusinde kroner, trods kontrakt og derefter kontakt med inkasso. jeg gør det aldrig igen.. og det er jo super ærgerligt at et uærligt menneske skal ødelægge det for nogen der ville overholde sine betalinger.

• #24   19. jan 2016 Lån istedet pengene i banken. Skaber mere tryghed og hindre diverse problemer. For ja har folk ikke mulighed for at købe hesten, vil straks tænke, og hvad med sadel, tandlæge, dyrlæge, ormekur vaccine smed... Og ja hvis der ikke bliver betalt skal man hente hesten retur, og hvilken stand... Så nej jeg ville ikke gøre det.
    Men du kan sagtens lave annoncen, men ville hvis jeg var dig spare op.
    Ved naturligvis ikke hvor dyr hest du kikker, men bruger hurtigt 4-5000 på hest hver måned, så et par måneder uden hest, og pengene burde hurtigt være spart op, hvis det en alm hest. Uden for mange krav.

• #25   19. jan 2016 Min veninde har både solgt og købt heste på afbetaling uden problemer. Og jeg er selv ude efter ny hest pt. Dog ikke på afbetaling (nødvendigvis) medmindre hesten er lidt dyrere end budgettet og jeg får det tilbudt. smiley så jeg er ikke modstander af afbetaling. Dog ville jeg aldrig aflevere ejercertifikatet før hele hesten er betalt.

Mvh TT

• #26   19. jan 2016 Jeg har været ved at sælge min hest på afbetalings men køber sprang fra:) send mig en PB?:)

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #28   19. jan 2016 et generelt spørgsmål: hvorfor låner man bare ikke pengene i banken?

• #29   19. jan 2016 hej amt
    tror det derfor mange vil afbetale for de kan ikke låne i banken, jeg skærer ikke alle overens. men vi fandt ud af de jeg havde solgt til på afb. at de ikke ku låne nogen steder og havde stået 10 steder hvor de så heller ikke havde betalt

• #31   19. jan 2016 Personligt vil jeg også helst låne penge af banken smiley

• #32   19. jan 2016 Nu har min veninde der har købt på afbetaling ingen penge problemer! Deres gård er værdt over 6 millioner og de har flere.. Og nej den er ikke belånt! Så man skal være forsigtig med at skære alle over en kam smiley men hvorfor betale renter i banken hvis man kan lave en afbetaling på et fast beløb privat personer imellem?

Mvh TT

Kommentér på:
Afbetaling

Annonce