{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Papire / ikke papire
  • #1   10. jun 2006 egentlig ikk særlig meget, da det ikk har så meget at sige om det bliver en god ridehest eller ej.

• #2   10. jun 2006 Papirer betyder ikk noget som helst for mig... Jeg går ikk efter papirerne, men efter hvordan hesten er...

Hvis det er en vallak, kan du jo ikk rigtig bruge papirene til så meget...

Men nogle folk går jo KUN efter papirerne...

• #3   10. jun 2006 Christina
    ja, det er også forståeligt nok, hvis den skal bruges til avl, men ellers kan jeg ikke forstå det... min mening er at det ikke er papirene man skal ride på!!!

• #4   10. jun 2006 Papirer kan stort set kun bruges til avl. De kan ikke fortælle dig hvad din hest der allerede er født vil kunne lære. Men i avl kan de bruges til at kikke generne igennem på begge sider og se om det er en krydsning man måske vil kunne få det ud af som man ønsker. Men fine papirer betyder jo ikke altid fin hest. Og efter min mening er en blandingshest da lige så god som en renracet når det gælder ridning. Så kommer det jo an på hvad hesten kan, og ikke hvem dens forældre er. Gode forældre betyder ikke altid større potentiale.

• #5   11. jun 2006 ja, og papirene kan nærmest kun bruges så længe hesten er en hoppe eller vallak, og til at starte championater mener jeg (er ikk helt sikker ved den nedeste)

• #6   11. jun 2006 Z28TA

Lige mine ord!!!

• #7   11. jun 2006 jeg er glad for at rex har papire, men det er kun fordi jeg bruger ham til fjordhestestævner.. Jeg er nemli for gammel til at ride DRF stævner.. og til disse stævner skal det være en ren fjordhest..
    men ellers vil jeg sige at jeg erligeglad..hvis jeg skal ud at købe en stor hest er jeg sQ ligeglad med om den har papire.. det er jo ikk papirene man skal ride på, men hesten.. (som i også har sagt) ;D

• Mig !
    Mig ! Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 124
    #8   11. jun 2006 Hesten behøver da ikke være race-ren for at man kan få de nødvendige papirer til at kunne starte til de større stævner på den. Det kan alle heste da få.

• Mig !
    Mig ! Tilmeldt:
    mar 2004

Følger: 1 Emner: 26 Svar: 124
    #9   11. jun 2006 Hov jeg glemte lige at sige at man da sagtens man ride høje klasser på en hest uden papirer. Papirløse heste kan da bruges til meget mere end bare hyggeridning. Hesten går jo trods alt som den gør, lige meget om den har fin stamtavle eller ej.

• #10   11. jun 2006 Det er godt at se, at folk ikke går ekstremt op i de papire der smiley

• #11   11. jun 2006 Så meget at jeg har kæmpet en brav kamp de sidste næsten fire år for at få dem hjem smiley

Jeg skal nemlig bruge papirerne for at kunne stille Looksen til vallakkåring om nogle år... Og så hæver det markedsværdien en del, at han beviseligt er en welsh...

• #12   11. jun 2006 AS: Jo... Du skal have konkurrencepas på hesten for at starte stævner... Men for at få det behøver hesten ikke nødvendigvis at have stamtavle smiley

• #14   11. jun 2006 Altså...

Lukas bliver vurderet til et sted mellem 5000 og 10000 kr. mere hvis det er beviseligt at han har papirer, så det er meget vigtigt for mig at have dem, hvis jeg en dag skulle sælge ham...

Og det er selvom han er vallak, at der er den prisforskel...

• #15   11. jun 2006 Jeg synes det er sjovt med papire, og har haft det på alle mine heste.. men hvis jeg en dag finder den perfekte pony uden, gør det mig ikke så meget..

• #16   11. jun 2006 Sys ik at det er særlig nødvendigt med papirer.. det er jo ik dem man skal ride på jo!

• #17   11. jun 2006 For mig betyder papirene heller ikke helt vildt meget.. med mindre det er avl.. men jeg syntes dog også at det er godt med papir.. bla fordi at du kan se at ens hest ikke er indavlet.. det kan man ikke se på en hest uden papir.. det er der forskellen er.. og hvis man har papir.. kan man også bevise hvem ens hest er efter.. og stiger derefter i værdien.. Men heste uden papir, kan skam også bevæge sig lige så godt som en med papir kan.. smiley jeg har selv to styks som ikke har papir.. nu ville jeg så bare ønske jeg havde det på min hoppe... men ja.. hun er jo ikke mindre værdi mine øjne bare fordi hun ikke har..;)

Man kan jo også nemt finde heste uden papir, som alligevel har en god far... så der kan man jo også være heldig med at få sig en god ridehest..;)

• #18   11. jun 2006 Jeg går ikke efter papirene.. Og hesten er jo skønne selvom de ikke har papire.. og det har jo ingen betydning og de bliver gode rideheste..

• #19   11. jun 2006 altså hvis den har, er det jo fint nok. men hvis ikke, kan jeg sagtens leve uden. smiley

Kommentér på:
Papire / ikke papire

Annonce