31. aug 2008 Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Så hun tilfreds ud? -Zoey-(Langt) {{forumTopicSubject}}
Tja.. Jeg sad lige og så en af mine film om mit lille føl Zoey fra 2010, som blev aflivet.
Jeg savner hende så frygtelig meget, bliver ved med at tænke på *Hvis jeg nu havde gjort det og det, så ville hun måske være her endnu?*
Både.. Hvis jeg havde holdt bedre øje med Freja da hun skulle fole.. Jeg vidste jo godt det ville blive den nat. Freja stod med mælkeløb og man kunne bare se det på hende! Tænk hvis hun havde iltmangel under fødslen, tænk hvis jeg kunne havde reddet hende.
Eller.. På 290'ne dagen væltede Freja på folden, fordi jeg ville tage et billede af hende, i trav. Hun gled lige ned på maven, tænk hvis det var derfor Zoey blev født sådan..
Jeg ved det er helt forkært af mig at tænke sådan, men jeg har gået inde med det i næsten år nu, uden at få det ud.. Og jeg savner jo den lige Trold så det gør ondt! Hver dag tænker jeg på hende..
<b>Jeg tog et billede af hende lige efter hun blev aflivet.. Jeg det er virkelig grænseoverskridende for mig at lille billedet ud her.. Men.. Jeg kom til at se, det er ligefør hun ser helt tilfreds ud.. At hun var glad for at få fred, ikke at skulle kæmpe hver dag imod livet mere..</b>
Her er billedet: http://i52.tinypic.com/2qmj8sg.jpg
Hvad synes i?..
<b>Jeg lå ved Zoey lang tid før, og 30 minutter efter hun var blevet aflivet.. Sagde bare konstant til hende hvor meget jeg elskede hende.. Og hvor meget jeg altid vil elske hende.. </b>
-Julie E.Som savner sin lille Zoey...
aug 2008
Følger: 241 Følgere: 291 Heste: 7 Emner: 725 Svar: 2.830
Jeg ved jeg tog den rigtige beslutning.. Og det ved jeg stadigvæk, andet ville være synd for Zoey, jeg ville hendejo det bedste.
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2146 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.486
Jeg synes du tog den rigtige beslutning og give hende fred..
Du har intet at bebrejde dig selv for.. intet.. Du gav hende et godt liv i den tid hun levede, og det kan man kun give dig god kredit for..
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Og med hensyn til billedet, så ser hun rigtig fin ud
aug 2008
Bulen hun har i panden, fik hun da hun var omkring 4 måneder gammel af ukendte årsager..
Tak Hg.. I betyder meget..
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 61 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.839
Men igen. Du har intet intet at bebrejde dig selv, du har gjort alt, hvad du kunne. Og hun virkede til at være en glad lille en, trods hendes strabadser med livet. Så hun var nok tilfreds med sit liv,, da hun blev aflivet. Hun oplevede det at leve og være glad, og mødte sin mor og dig, og fik en masse kærlighed. Tror hun var tilfreds.
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 7 Svar: 92
Sådan er naturens gang selvom det er pisse hårdt, men du har BESTEMT dit hjerte det rette sted, at tage sådan en svær beslutning om aflivning.
Du skal være stærk og som du selv siger, ser hun MEGET fredfyldt ud på billedet..
mange trøste knus og tanker her fra...
nov 2010
Følger: 17 Følgere: 14 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 124
Jeg kender alt til at bebrejde sig selv, jeg mistede en dejlig hoppe pga. kolik september 10, jeg har altid skulle være ekstra opmærksom på hende, da hun nemt fik kolik. Men de dage omkring hvor hun fik sit sidste og uhelbredelige kolikanfald havde jeg rigtig travlt, min søn flyttede skole, min mand blev fyret, hans bil blev stjålet i vores indkørsel, ja mine energidepoter var brugt helt op. Og nu føler jeg at jeg svigtede hende.
Både du og jeg har heldigvis stadigvæk heste i vores liv som vi elsker. Vi skal huske og glæde os over dem og hygge os sammen med dem.
Jeg synes Zoey ser fin og fredfyldt ud på billedet.
Knus fra Mette(jeg er voksen og har selv brug for støtte i forbindelse med mit tab)
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 70 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.576
Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle aflive min dreng, men havde havde det været ham og ikke Zoey havde jeg gjort det samme som dig. Også tænkt over tingene bagefter. Kunne jeg have gjort noget før?
Bliv ved med at tænke frem ad og tænk på at du gjorde det rigtige. Du kunne ikke gøre for at din hoppe gled på folden og bebrejd ikke dig selv for ikke at have været der ved folingen - det er naturligt for alle levende feminine væsener og ligger fosteret rigtigt kan alle klare det alene.
Til dit billede af Zoey vil jeg bare sige at da jeg åbnede linket kunne jeg mærke tilfreds- og afslappetheden i Zoeys udtryk så meget at det strømmede igennem mig. Dejligt billede og hun ser bestemt tilfreds ud.
aug 2008
Jeg er så utrolig glad for, at der er så mange herinde, der er så flinke altid at støtte mig..
Det betyder rigtig meget at i er så søde ved mig, 1000 tak
HG betyder nu meget, med alle de kloge hestehoveder herinde!
mar 2006
Følger: 1 Følgere: 44 Heste: 7 Emner: 263 Svar: 1.316
Man forstår ikke altid hvorfor naturen ikke forhindrer den skæbne Zoey fik. Har selv fået et dødfødt føl for mange år tilbage og jeg tænker da stadig at han var bare SÅ køn og perfekt men født for tidlig til at kunne leve-så naturen "gjorde" det beskidte arbejde for mig.
Omvendt er det uforklarligt for mig at der bliver født så mange føl som ender i elendighed og har et lorteliv?
Der er milevidt mellem de mest forgudede og de elendige heste. Din Zoey var elsket og beskyttet.Qnuz fra mig
Så hun tilfreds ud? -Zoey-(Langt)