{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
519 visninger | Oprettet:

Så hun tilfreds ud? -Zoey-(Langt) {{forumTopicSubject}}

Tja.. Jeg sad lige og så en af mine film om mit lille føl Zoey fra 2010, som blev aflivet.

Jeg savner hende så frygtelig meget, bliver ved med at tænke på *Hvis jeg nu havde gjort det og det, så ville hun måske være her endnu?*

Både.. Hvis jeg havde holdt bedre øje med Freja da hun skulle fole.. Jeg vidste jo godt det ville blive den nat. Freja stod med mælkeløb og man kunne bare se det på hende! Tænk hvis hun havde iltmangel under fødslen, tænk hvis jeg kunne havde reddet hende.

Eller.. På 290'ne dagen væltede Freja på folden, fordi jeg ville tage et billede af hende, i trav. Hun gled lige ned på maven, tænk hvis det var derfor Zoey blev født sådan.. smiley

Jeg ved det er helt forkært af mig at tænke sådan, men jeg har gået inde med det i næsten år nu, uden at få det ud.. Og jeg savner jo den lige Trold så det gør ondt! Hver dag tænker jeg på hende..

<b>Jeg tog et billede af hende lige efter hun blev aflivet.. Jeg det er virkelig grænseoverskridende for mig at lille billedet ud her.. Men.. Jeg kom til at se, det er ligefør hun ser helt tilfreds ud.. At hun var glad for at få fred, ikke at skulle kæmpe hver dag imod livet mere..</b>

Her er billedet: http://i52.tinypic.com/2qmj8sg.jpg

Hvad synes i?..
<b>Jeg lå ved Zoey lang tid før, og 30 minutter efter hun var blevet aflivet.. Sagde bare konstant til hende hvor meget jeg elskede hende.. Og hvor meget jeg altid vil elske hende.. </b>

-Julie E.Som savner sin lille Zoey...

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så hun tilfreds ud? -Zoey-(Langt)
  • #1   1. apr 2011 Ja jeg ved det.. Jeg er også sikker på, den der har været igennem bare nogenlunde det sammen som jeg, tænker det samme : <b>Kunne jeg have gjort noget før?</b>

Jeg ved jeg tog den rigtige beslutning.. Og det ved jeg stadigvæk, andet ville være synd for Zoey, jeg ville hendejo det bedste.

• #2   1. apr 2011 har også fulgt dine film herinde meget. Tror i sidste ende det var den rigtige beslutning af aflive hende. Selvom det <b>måske</b> var blevet bedre, selvom hun <b>måske</b> kom til at leve normalt, så var chancerne for at det ikke blev sådan lige så store..
    Jeg synes du tog den rigtige beslutning og give hende fred..

Du har intet at bebrejde dig selv for.. intet.. Du gav hende et godt liv i den tid hun levede, og det kan man kun give dig god kredit for..

• #3   1. apr 2011 Øv, altså. Men nej. Det er ikke din skyld. Kan godt forstå dig. Det må være hårdt og tage afsked. Men jeg forstår ikke helt - du skriver "født sådan". Hvad mener du, var der noget galt med hende?

Og med hensyn til billedet, så ser hun rigtig fin ud smiley En lille smuksak.

• #4   1. apr 2011 Hun blev jo født handicappet.. Hjerneskade højst sandsynligt.. Hun kunne ikke gå, stå trav eller galopere da hun blev født ikke engang die ved Freja.. Jeg lærte hende alt, undtagen at Freja var hendes mor.. Zoey blev bange for de andre heste og ville bare helst være ved mennesker, hun gik løst rundt på gården, og var nærmest som en lille hund..

Bulen hun har i panden, fik hun da hun var omkring 4 måneder gammel af ukendte årsager..

Tak Hg.. I betyder meget..

• #5   1. apr 2011 Åh smiley Har lige været inde på din profil og kigge, og læse. Det er altså bare en sørgelig historie. Måtte tage mig sammen, for ikke at komme til at græde midt i pausen.

Men igen. Du har intet intet at bebrejde dig selv, du har gjort alt, hvad du kunne. Og hun virkede til at være en glad lille en, trods hendes strabadser med livet. Så hun var nok tilfreds med sit liv,, da hun blev aflivet. Hun oplevede det at leve og være glad, og mødte sin mor og dig, og fik en masse kærlighed. Tror hun var tilfreds.

• #6   1. apr 2011 Du skal IKKE havde dårlig samvittighed...
    Sådan er naturens gang selvom det er pisse hårdt, men du har BESTEMT dit hjerte det rette sted, at tage sådan en svær beslutning om aflivning.

Du skal være stærk og som du selv siger, ser hun MEGET fredfyldt ud på billedet.. smiley Tænk på den gode tid i havde og at du gjord det HELT RIGTIGE for den lille pige..

mange trøste knus og tanker her fra...

• #7   1. apr 2011 Det er normalt at bebrejde sig selv, men det hjælper ikke noget. Men jeg tror på at det er sundt at sætte ord på sine tanker og dermed få luft og støtte af andre hestefolk her inde.

Jeg kender alt til at bebrejde sig selv, jeg mistede en dejlig hoppe pga. kolik september 10, jeg har altid skulle være ekstra opmærksom på hende, da hun nemt fik kolik. Men de dage omkring hvor hun fik sit sidste og uhelbredelige kolikanfald havde jeg rigtig travlt, min søn flyttede skole, min mand blev fyret, hans bil blev stjålet i vores indkørsel, ja mine energidepoter var brugt helt op. Og nu føler jeg at jeg svigtede hende.

Både du og jeg har heldigvis stadigvæk heste i vores liv som vi elsker. Vi skal huske og glæde os over dem og hygge os sammen med dem.

Jeg synes Zoey ser fin og fredfyldt ud på billedet.

Knus fra Mette(jeg er voksen og har selv brug for støtte i forbindelse med mit tab)

• #8   1. apr 2011 Kan slet ikke forestille mig hvor svært det må have været. Kan huske vi ventede føl samme år og da du skrev dit indlæg om at din hoppe nu havde folet, men der var noget galt med den lille ny troede jeg jo straks også der ville ske noget når min hoppe valgte at fole - for hvorfor skulle jeg være heldig når du ikke var?

Jeg kan slet ikke forestille mig at skulle aflive min dreng, men havde havde det været ham og ikke Zoey havde jeg gjort det samme som dig. Også tænkt over tingene bagefter. Kunne jeg have gjort noget før?

Bliv ved med at tænke frem ad og tænk på at du gjorde det rigtige. Du kunne ikke gøre for at din hoppe gled på folden og bebrejd ikke dig selv for ikke at have været der ved folingen - det er naturligt for alle levende feminine væsener og ligger fosteret rigtigt kan alle klare det alene.

Til dit billede af Zoey vil jeg bare sige at da jeg åbnede linket kunne jeg mærke tilfreds- og afslappetheden i Zoeys udtryk så meget at det strømmede igennem mig. Dejligt billede og hun ser bestemt tilfreds ud.

• #9   1. apr 2011 Tak allesammen.
    Jeg er så utrolig glad for, at der er så mange herinde, der er så flinke altid at støtte mig..
    Det betyder rigtig meget at i er så søde ved mig, 1000 tak smiley
    HG betyder nu meget, med alle de kloge hestehoveder herinde!

• #10   1. apr 2011 Jeg kan godt forstå du bliver ved med at tænke på dejlige Zoey-det er svært når I har været så meget igennem sammen og hun var så ung.
    Man forstår ikke altid hvorfor naturen ikke forhindrer den skæbne Zoey fik. Har selv fået et dødfødt føl for mange år tilbage og jeg tænker da stadig at han var bare SÅ køn og perfekt men født for tidlig til at kunne leve-så naturen "gjorde" det beskidte arbejde for mig.
    Omvendt er det uforklarligt for mig at der bliver født så mange føl som ender i elendighed og har et lorteliv?
    Der er milevidt mellem de mest forgudede og de elendige heste. Din Zoey var elsket og beskyttet.Qnuz fra mig

Kommentér på:
Så hun tilfreds ud? -Zoey-(Langt)

Annonce