{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.180 visninger | Oprettet:

Hvordan får I råd?? {{forumTopicSubject}}

Godaften HG,

Jeg skal konfirmeres her til maj, og har allerede snakket med min mor mht. at få en hest i konfirmationsgave. Det får jeg IKKE, og det scceptere jeg selvfølgelig :o)
Men noget vi snakkede om er, hvordan får I råd til at holde hest om måneden? Min far og mor er langt fra fattige, de tjener fint med penge sådan middelklasse som så mange andre, udover det tjener jeg selv 720 eller mere sommetider om måneden.
Spørgsmålet går nok mest til jer som er 11-16 år. Så ja, hvordan får I råd? :o)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvordan får I råd??
  • #1   5. apr 2011 altså..
    Jeg knoklede selv røven i laser på et tidspunkt, for at få min pony på rideskolen at stå nogle måneder, hvilket betød at jeg heller ikke brugte penge på andet end min pony.

    ellers, så havde min pony heller ikke ligefrem det mest lukseriøse sted at være, men han virkede nu til at være vældig tilpas smiley
    kommer jo an på hvor man vil have den til at stå og hvor meget man vil give sig for sin hest smiley


  • #2   5. apr 2011 Det handler om prioritering.
    I min familie, er heste dét, vi går op i, og så ofrer vi andet for at styrke vores fælles interesse. Så tager vi ikke på charterferie osv., fordi vi vælger hestene først.


  • #6   6. apr 2011 Man nøjes smiley Det er ikke nødvendigt at købe dyre mærkevare til hesten, eller at tage til stævne..

    Man kan godt overleve uden ridehal smiley


  • #7   6. apr 2011 Man knokler og bruger næsten ikke penge på andet end hesten(e)

  • #8   6. apr 2011 Jeg har altid drømt om min egen pony, men det passer bare ikke til mit liv. Bor midt inde i København, og skal køre såå langt for at komme ud til en god stald, og opstaldningen er bare alt for dyrt.
    Så jeg nøjes med part, og det er lige så dejlig, faktisk endnu dejligere for mig.(:


  • #9   6. apr 2011 Ved godt det er lang tid siden jeg blev konfirmant, jeg fik en pony i gave af min onkel og faster.
    Den stod på rideskolen til halv pris, for den blev brugt som elev hest 3 gange om ugen. rideskolen betalte sko og vacc.
    Jeg havde hende til at stå der for 500 kr pr månede.
    Og jeg var med til at bestemme hvem der måtte ride på hende.
    Det er ikke alle steder man kan få denne løsning.
    Men husk hvis der skal dyrlæge på skal du ha penge til det.
    Det er ikke kun hesten du skal ha penge til.
    Jeg gik med aviser og havde 2 ruter.


  • #10   6. apr 2011 Ja jeg er jo så en af de møgforkælede, som har en kæmpe stald, med alle mine heste, mine forældres og flere opstaldede.. Hvordan vi får råd til det, det aner jeg simpelthen ikke, det har bare altid været en familie livsstil smiley Mvh

  • #11   6. apr 2011 Jeg var så heldig at jeg mødte en helt fantastisk pige på min efterskole som ville låne mig sin pony med den ene udgift; Opstaldning.
    Jeg lovede begge mine forældre at når jeg stoppede betalte jeg dem tilbage. Ponyen blev så desværre halt, men så fik jeg en anden pony som jeg også senere er blevet tilbudt at købe. Der fik jeg stillet spørgsmålet; Drømmehesten/ponyen eller drømmeuddannelsen ..

    Vi har i min familie ikke råd til at lægge udgifter til opstaldning, smed, dyrlæge osv. hvis vi også skal spare sammen til uddannelse. Så det er meget op til mig selv.

    Men det er igen som mange af de andre siger - priotering (:


  • #12   6. apr 2011 i starten var hestene kun min interesse. efter år på rideskoleheste fik jeg min første pony i 10 års fødselsdagsgave af mine forældre.. jeg har heldigvis nogle dejlige forældre der kørte mig ud på rideskolen og ville betale.. lidt efter lidt synes de at det var hyggeligt at være der med de andre voksne..
    de har altid støttet mig med min sport.
    idag er jeg 20, har levet på su i 2 år og har først nu fået et job hvor pengene jeg tjener er små. jeg har en stor hest og 2 ponyer. jeg betaler alt på den store (smed, dyrlæge, opstaldning, foder og hø), mens mine forældre betaler udgifterne på ponyerne..
    nu skal vi heldigvis snart have dem hjem, og så bliver det billigere..
    men jeg er heldig at have forældre der støtter mig smiley


  • #13   6. apr 2011 priotering og hårdt arbejde er vejen frem.

    Jeg er på SU og arbejder 2½ time om ugen, men jeg har to ponyer, som kan stå hjemme ved mine forældre, hvilket gør udgifterne mindre. Men det er ikke altid der er varm mad til aften, så må man tage en rugbrød med leverpostej endnu en dag, da det ikke ligefrem bugner i køleskabet.
    Jeg har haft part på den ene og den anden er på rideskole, hvilket mindsker udgifterne, men det er nu ikke pga. økonomien, men mere pga tiden jeg har part og sendt den ene på rideskole.
    Jeg må undvære ridebane og hal, og så står den bare på skovture, men der kan man også sagtens træne anspring og sidebevægelser, så det er hvad jeg er vant til. Men med min økonomi er der ikke noget der hedder Kieffer, mærkefoder, 3 hovedtøjer osv. har lige det der er nødvendigt og det er helt fint smiley


  • #15   6. apr 2011 Det billigste opstaldning jeg har fundet har været en kvæggård smiley

    Han havde foderet (Kalvepiller blandet med valset byg) og græs, så skulle bare købe godbider ud og det..

    Halm lavede han også selv, så det var jo meget nemt smiley

    Boksene var store bokse med spalter under, som dog blev fyldt op med halm med tiden..

    De gik i en form for dybstrøgelse, hvor man bare strøger inde hos dem 1-2 gange om dagen, og så engang imellem hentede vi naboens minilæsser og mugede ud smiley

    Jeg boede og arbejdede på gården på det tidspunkt, og efter det arbejdede min veninde der (og boede der også lidt mens jeg boede der) så vi stod selv for at lukke ind og ud hver dag smiley

    Jeg gav 2 kr om dagen for mit shetlænder føl, og 5 kr om dagen for min shetlands pony..

    Mener jeg også gav 7 eller 10 kr om dagen for en fjordhest, og min vneinde gav det samme..

    Det billigste hestested jeg har været er hos en privat løsdrift, det er dem der ejer de sidste heste jeg solgte smiley

    Der gav jeg 450 kr for den lille og 1.000 kr for den store.. Begge var med mad og pasning, pasning fordi de stod så langt væk jeg ikke kunne komme hver dag. Den store var desuden også med tilridning.

    Jeg købte udstyr brugt, fik og lånte strigler osv af veninder.

    I starten havde jeg ikke alm. ridebukser, men brugte bare alm. bukser.. Senere købte jeg ridebukser..

    Jeg har altid brugt leggins, da jeg ikke kan klare ridestøvler smiley

    Hjelmen fik jeg af en veninde.

    Ellers som bluse brugte jeg bare alm. bluser og hættetrøjer.. De fungerede udemærket smiley

    Så hvis man kan nøjes så kan man have hest ret billigt smiley


Kommentér på:
Hvordan får I råd??

Annonce