{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.462 visninger | Oprettet:

dårlig heste ejer? :o {{forumTopicSubject}}

ja her idag snakkede jeg med en på gården og hun spurgte mig så hvorfor jeg aldrifg red min egen hest kun de andres heste. ( rider 2 heste 4 gange i ugen)
så siger jeg bare som det er at jeg ikke har lyst til at have ham længere, jeg har ikke lyst til at ride ham.. vi passer ikke sammen længere smiley og det er altid en kamp når vi rider. eller næsten altid, jeg kan næsten ikke springe ham længere.
så siger hun: "hold da op du er godt nok ikke en god heste ejer... du skal ride den egen hest først.
og så siger jeg bare roligt at nu har min lille søster part på ham fordi jeg ikke har lyst til at ride ham.. og hun skridter og hugger med ham og han nyder det! smiley men så bliver hun ved med at sige at jeg er en dårlig rytter og dårlig heste ejer og jeg fortjener ikke at have hest.

så tænker jeg lidt ... jeg har kæmpet meget med den her hest og han er virkelig kommet langt men nu er han snart 14 år og han kommer ikke meget længere og han er ikke min type længere.. og jeg har flere gange sagt til min far at jeg vil sælge ham og få en ny, men jeg må ikke smiley men så tænker jeg det er da bedere at han hygger sig med min lille søster end at jeg skal kæmpe i mod ham næsten hver dag og ødeløgge min og hans dag?

nu spørger jeg er det mig som er gal på den eller? :s

- håber i kan forstå det, skrev det lidt hurtigt.. smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig heste ejer? :o
  • #1   18. apr 2011
    Tja, du erkender bare både din og hestens begrænsninger - er der nu intet galt i :o)


  • #2   18. apr 2011 Christina: jamen jeg har jo ikke lyst til at have ham? har ikke lyst til at ride ham, så bliver der aldrig godt ud af det? hesten eller mig får ikke noget ud af det. jeg rider ham stadig engang i mellem (ca 4 gange i ugen)

    - vi passer overhovedet ikke sammen længere.


  • #3   18. apr 2011 Hvorfor arbejde med sin egen hest, hvis man bare ikke fungere sammen med den? Det er da kun godt at man anerkender, at det bare ikke er den hest man vil arbejde med. Istedet at det bliver træls at ride?
    Hvis søsteren oven i købet kan give den opmærksomhed?

    Syntes at du gør det helt rigtige (:


  • #4   18. apr 2011 Man behøver jo ikke død og pine at ride sin hest. En hest dør ikke af ikke at blive redet. kan ikke se hvor det kriminelle er ?

  • #5   18. apr 2011 *Christina&Lady* * : Hvorfor skulle hun være forkælet? Hvis man syntes at det er en kamp hver gang man skal ride, så er det jo ikke det værd. Hvis hun oven i købet gerne vil sælge den, men bare ikke må?

    Det er altså bare ikke alle heste man kan sammen med?
    - Jeg solgte da også min hest, både på grund af at vi voksede hver vores vej og økonomiske problemer.


  • #6   18. apr 2011 *Christina&Lady* *
    du ved ikke hvor meget jeg har kæmpet for at ride den hest, hvor meget jeg har prøvet.. men det ender altid med at jeg slet ikke kan mere.. før jeg begyndte at ride de andre havde jeg slet ikke lyst til at tage der ned og ride ham. jeg som normalt er på gården 24/7 næsten.

    jegf gør det ikke kun for mi skylld at give ham meget fri, men også for hans smiley han bliver så hidsig når jeg rider ham, og jeg kan ikke styre det længere. min underviser siger at jeg ikke skal ride ham mere for det er ved at blive farligt. smiley hvis jeg kunne ride ham, ja så ville jeg kun ride og passe ham smiley


  • #7   18. apr 2011 jeg vil ikke klade dig dårlig heste ejer, men jeg vil sige du har opgivet og som en anden siger så er det lidt forkælet holdning. du må prøve at gribe din hest an på en anden måde. og 14 år er altså ingen alder.

    jeg har da også haft mdr hvor min hest var billig til salg. men så greb jeg problemet anderledes an


  • #8   18. apr 2011 Måske var din egen hest mere attraktiv hvis du ikke havde de andre at ride på ! Noget af et luksus problem-
    mvh merete


  • #9   18. apr 2011 jeg har prøvet alt jeg har ikke haft en god ridetur på ham siden juni sidste år.. smiley

    jeg har prøvet mange undervisere, bidløs ridening og en masse HMS og mange andre ting det hælper nogle gange de første to dage men så går det galt igen smiley



  • #10   18. apr 2011 merethe P
    jeg har overhovedet ikke noget luksus problem... jeg har haft det sådan i lidt under et år! har kun redet de andre 3-4 uger?
    jeg synes bare jeg har kæmpet nok og han fortjener bedere.. smiley


  • #11   18. apr 2011 jeg kan ikke, jeg ville ønske at vi passede sammen med det gør vi bare ikke? smiley

  • #12   18. apr 2011
    Hvad er det der gør at dig og hesten går galt af hinanden? smiley


  • #13   18. apr 2011 Tror altså ikke helt at hesten står og tænker at hun er en dårlig ejer.
    Uanset hvad siger man ikke sådan, men måske spørger ind til hvad årsagen til at hun ikke rider sin egen er!

    Hvis man ikke har lyst skal man ikke ride hesten, og hvis man ikke kan, så kan man få hjælp.



  • #14   18. apr 2011 Det er ikke ondt at erkende at man ikke længere passer sammen med hesten, eller at den ikke dækket ens ridemæssige behov.
    Men det er derimod ondt at kæmpe og tvinge hesten til at nå et niveau som hesten ikke vil være i stand til..

    Syntes ikke der er noget galt i dit problem, snak med din far omkring om du må sælge hesten da det nok er den bedste løsning på længere sigt. Du ender jo med at køre surt i din ridning.


  • #15   18. apr 2011 du er ikke en dårlig ejer. hvis i ikke passer sammen så er det måske bare ikke jer 2...

  • #16   18. apr 2011 Krikken: er ikke helt sikker på hvad det er, men han er rigftig stærk, så jeg bruger ikke tøjlen særlig meget. (prøver at lære ham at stoppe uden tøjle) og det går bedere. det går også fint når vi rider dressur (hvis vi ikke galopperer) men nu hvor jeg er springrytter og han er spring hest. han elsker at springe! smiley men når han er i skoven eller er på en springbane så kan man ikke styre ham overhovedet jeg kan ikke dreje ham eller noget, og så springer han over egn løber ud på veje osv. og det er ikke særlig sjovt længere for det bliver ikke bedere smiley

  • #17   18. apr 2011 Inga. Nu spørger du selv, så kan det ikke nytte noget at fare op over de svar du får.

    Jeg enig med "Christina&Lady", Google is you friend" og "Merete P"


  • #18   18. apr 2011 Anita: har skam underviser som siger at jeg skal hoppe af hver gang for jeg kan ikke ride ham når han er sådan smiley


    andre: jeg ser det sådan. jeg har ikke lyst til at ride ham så så både han og mig får en dårlig tur hver gang. det er ikke fair for ham. jeg har kæmpet for os men nu efter et år kan jeg ikke mere. smiley jeg er bestemmt ikke stolt over det for jeg vil ikke give op men jeg kan bare ikke mere? smiley


  • #19   18. apr 2011
    - *Inga og Pathfinder! *! - . Dine problemer lyder nu ikke særligt "besværlige" men nærmere super simple.
    Den mangler såmend bare et basissignal ( måske den aldrig har lært det helt, måske tænderne gør avs ? ) og at den løber har også bund i stopsignalet men nok også tildels at den har fået aktiveret flugtinstinktet.
    Måske hesten mangler balancen når den galoppere, måske den fuldstændigt har misforstået stopsignalet/træk i tøjlen.
    Hvem ved. Det lyder super klogt alt det oven over og er måske nemt at sige - men af hvad jeg lige kunne læse så lyder det simpelt smiley
    Når det bliver en kamp med hesten så duer det ikke - vi vil altid tabe og jeg forstår ærligt ikke hvorfor man vil kæmpe men en hest, det må være utroligt kedeligt, negativt og ingen positivt energi hesten får overhovedet.


  • #20   18. apr 2011 Miza: det har jeg prøvet smiley det halp også i starten men så gik det galt igen smiley

    Christina * Team BAL *
    fare op? jeg siger bare som det er at vi ikke passer sammen og hesten fortjener bedere? smiley


  • #21   18. apr 2011 ok - så har jeg læst dine indlæg forkert..

  • #22   18. apr 2011 Krikken: når jeg siger at jeg har kæmpet mener jeg ikke at jeg har været helt sur på den når vi rider, jeg snakker altid rolig med ham og prøver at få ham til at slappe af. smiley
    min underviser har prøvet at have ham i ridening hvor det gik fint men så gik det også galt for hende. jeg tror ikke han har lyst til at være en seriøs spring/dressur hest. jeg tror han vil bare hygge sig smiley
    det er rigtig svært at forklare vores problem fordi jeg for det ikke ud hvad problemet er (hvis man kan sige det sådan)

    og nu hvor vi næsten altid har dårlige ture gider jeg ikke mere og så hælper det ikke meget smiley


  • #23   18. apr 2011 Miza: har underviser og har haft mange og fvi har prøvet mange metoder men det ser ud som det kun hælper de første gange og så går det ikke mere. smiley

  • #25   18. apr 2011 Nu er jeg lidt grov og provokerende, men din hest er en traver og hvis den oven i købet er svær, så er der større chance for at den får et trist liv som kastebold end at den finder det helt perfekte hjem, som den fortjener. Tiderne er dårlige for salg af heste og en svær traver er absolut ikke i høj kurs.
    Så enten bør du give hesten en chance mere (ingen heste er jo dumme og som krikken siger er det jo tydeligvis et eller andet galt med hesten eller dens træning) eller også bør du måske overveje at få slået hesten ned.
    Du skal i hvert fald ikke regne med at alt bliver guld og grønne skove for din hest, hvis du sælger den. Problemet bliver jo bare sendt videre...


  • #27   18. apr 2011 Djalina : jeg passer ham også hver dag, hygger med ham osv. men jeg ride rham bare ikke smiley
    jeg må desværre ikke sælge ham smiley
    men har overvejet at give ham til min lille søster når hun har fødselsdag i sommer ferien smiley

    Miza: jeg leder efter en smiley det er vare ikke mange HMS folk her i Norge smiley


  • #28   18. apr 2011 Hvis vi ser på mennesker- min x kærste og jeg voksede fra hinanden og hvad godt er der så ved at man er sammen, hvis det ikke funger, så det da meget beder af sige desværre det gik ikke vi kan begge få det bedre! Synes det er det helt rigtige du gør smiley

  • #29   18. apr 2011 Hvis vi ser på mennesker- min x kærste og jeg voksede fra hinanden og hvad godt er der så ved at man er sammen, hvis det ikke funger, så det da meget beder af sige desværre det gik ikke vi kan begge få det bedre! Synes det er det helt rigtige du gør smiley

  • #30   18. apr 2011 Jeg kan sagtens følge dig, har lge stået i samme situation. Laban var min bedste ven i halvanden år, men desværre gik der noget galt og vi kunne slet ikk mere, hverken fra ryggen eller jorden, så solgte ham til en sød pige der kan håndtere ham og jeg købte mogcy, og er rigtig glad for mit valg..

    Desværre går alt ikke som man selv vil og planlægger...


  • #32   18. apr 2011 vil bare sige at det er ærgeligt at man får det sådan, med syntes også det er bedre for jer begge ikke at være sammen. og når det går godt med din søster så er det jo kun godt, det vigtigste er at i begge er glade. og skulle du få lyst til at ride ham igen så har du ham stadig. syntes det er en god løsning.

  • #33   18. apr 2011 jeg giver min hest kærlighed, jeg elsker min hest og ville ønske at jeg havde lyst til at ride ham smiley
    jeg hygger med ham hver dag men jeg rider ham bare ikke smiley

    - det er svært at tage kampen om som man siger når man har gjort det 20 gange og man taber hver gang smiley


  • #34   18. apr 2011 Hmm.... Jeg kan godt følge dig da jeg selv har redet en hest der var "sindsyg" den stak af uden grund og ind i al ting smiley

    Men jeg syntes da du skulle lægge kortene frem for din far. Ikke bare sige jeg sælger min hest og køber en ny.

    Men jeg forstår så ikke du tør lade din lille søster ride ham når han er sådan lidt små skør. det ville jeg mene er uansvareligt når du ikke kan holde ham tilbage hvordan skulle hun så?


  • #35   18. apr 2011
    - *Inga og Pathfinder! *! - . - Jeg tror du har brug for et helt andet syn på heste træning, noget ovre i den helt anden side smiley

    Du lyder super afvisende og opgivende samt negativ - har du og er du sådan hver gang du sætter dig op på hesten så smitter det 100% af på hesten.


  • #37   18. apr 2011 Syntes sq ikke der er noget galt i at din lille søster hygge med ham, end St du skal have en kamp med ham hvergang. Og så er det da fint du kan ride nogle andres heste smiley

  • #38   18. apr 2011 jeg vil vende det om og sige at det er godt at du tør indse i ikke passer sammen. Nogle passer bare ikke sammen og det kan i til sidst ende med dårlig behandling af hesten. Du bliver sur og tvær på hesten og den på dig. Hvis din søster trives med, ja så lad dog hende og så kan du jo nøjes med at give den klap og godbidder. Måske i på et tidspunkt finder sammen igen.

  • #39   18. apr 2011 Christina: jeg hagler ikke ned på dig? jeg synes det er fint du kommer med din mening, jeg er bare ikke enig smiley
    men jeg siger bare min mening. du (og alle andre) ved ikke hvordan hesten er. og jeg lader ham ikke bare stå? jeg hygger med ham hver dag og prøver at ride. hvis jeg ikke rider så er han løs på banen eller på gå tur. smiley


  • #40   18. apr 2011 Det er fair nok, at du ikke passer sammen med hesten - men så må du også tage konsekvensen af det og sælge hesten, så den kan få en ejer, der gider at ride og passe den. Andet kan du ikke være bekendt overfor hesten.

  • #41   18. apr 2011 du skriver du prøver at ride, jeg vil sige lad være. Du risikere at det bare bliver være imellem jer. Tag en laaaang pause og se om det ikke hjælper

  • #44   18. apr 2011 jeg vil SÅ gerne sælge ham! så han kan få en rytter som passer godt til ham! smiley men jeg må ikke...

  • #47   18. apr 2011 har prøvet at give ham pause, det blev bare værre smiley
    smiley


  • #48   18. apr 2011 Mit meget simple råd til dig ville være at sende din hest til berider og få en ny og ikke mindst fantastisk hest igen. Jeg kender systemet og metoderne så jeg kan virkeligt anbefale Thomas Dresler i Nordsjælland. Mere info på www.dresler.com

  • #49   18. apr 2011 kohesten. Der tager du nu fejl. Jeg har undervist i mange år, og haft heste i endnu flere. Og jeg har set mange unge mennesker som faktisk bare lige skulle bruge et ½ år på noget andet end heste eller på andres heste end deres egen. i 80% af tilfælde har det hjulpet

  • #50   18. apr 2011 kohesten: så må du bare få lov til at tro det smiley jeg synes bare hesten fortjener bedere smiley

  • #52   18. apr 2011
    Catharina H
    min far er rigtig glad for ham, fordi vi købte ham fra en som mishandlede ham... og han forstår ikke at vi ikke passer sammen smiley


  • #54   18. apr 2011 kohesten: tak da.....

  • #56   18. apr 2011 jeg ikke lyst til at "smide ham ud" jeg elsker den hest mere end noget andet! men vi passer bare ikke sammen længere smiley

  • #57   18. apr 2011
    SKAL du ride på hesten? Kan du ikke bare hygge dig med den fra jorden? smiley


  • #58   18. apr 2011 Dine forventninger og krav er ikke for høje til hvad hesten kan? Hvad med at ride en masse ture, og hygge jer. Hvis han ikke bliver hidsig hvis du ikke galopere, hvorfor skridter og traver du så ikke bare så i begge får en god oplevelse? Det tager meget meget lang tid. Næsten 3 år med min pony. Jeg blev bare nød til at tage ham på det niveau han var på, og ændre på den måde jeg gerne ville ride på, når min pony gerne ville rides på en anden måde. Alle undervisere er ikke gode. Tror det er meget vigtigt med din, og du finder en der kan tage det hele stille og roligt og kan prøve at ''aflæse'' hvordan hesten er. Man kommer jo ingen steder med at opgive smiley

  • #60   18. apr 2011 Konklusionen er vel bare at en del af os giver hende der sagde at du ikke var den bedste hesteejer ret. Det var måske ikke det du ønskede at høre, men tja nogle gange gør sandheden ond. Men du spurgte trods alt selv og så må man jo forvente at få nogle sandheder at vide.

  • #61   18. apr 2011 Krikken: jeg vil gerne ud og starte stævner og vi har ikke råd til 2 heste smiley

    Ditte: de eneste krav ofg forventninger er at han skal slappe af og ikke stikke af smiley
    når vi er på tur vil jeg kun skridte men han sætter selv i fuld galop og så kan jeg ikke stoppe eller dreje smiley


  • #62   18. apr 2011 kohesten, jeg bliver nødt til at spørge,,,,,,,,, kender du Inga og hendes hest personligt eller ?

  • #63   18. apr 2011 Signe: jeg synes barfe min hest fortjener bedere, han skal ikke have en dårlig oplevelse når det er mig som ikke har lyst? smiley

  • #64   18. apr 2011
    - *Inga og Pathfinder! *! - . Jeg tror virkelig på at det er din indstilling til hesten, ridning, træning og forventninger blandet med tålmodigheden der ligger til grund for det.
    For som sagt så syntes jeg problemet lyder så simpelt smiley


  • #65   18. apr 2011 Lene O : nej det gør hun ikke..

  • #67   18. apr 2011 Inga:
    Tror du virkelig at du kan finde det perfekte hjem til en traver med store problemer? Det bliver mere end svært vil jeg lige sige. I min mening er der større risiko for at hesten ender et trist sted og det har den vel ikke fortjent. Så hvis du eller din lillesøster ikke vil tage jer lidt af hesten, så mener jeg at det vil være mere humant at aflive den.


  • #68   18. apr 2011 ok, så syntes jeg det er lidt hårde ord hun bruger.
    Ville meget gerne hjælpe dig men ja det er svært når man ikke kender hverken dig eller hest og ikke ved hvor i landet du befinder dig. Men tror nu stadig på at pause måske ville hjælpe


  • #69   18. apr 2011 Jeg står i det samme med min hest . Jeg havde opgivet hende, men har nu valgt at give hende én sidste chance som ridehest, og kommer det ikke til ar fungere, så bliver hun pensioneret. I den tid jeg ikke har redet hende, har jeg redet andre, og det har mine forældre været vildt utilfredse med. Men så længe hesten har det godt og ikke mangler noget i sin hverdag, så synes jeg at det er helt ok.

  • #70   18. apr 2011 hellere pause end slåskamp

  • #72   18. apr 2011 jeg passer den hver dag. min lille søster er begyndt at passe ham nogle dage i ugen for hun eeeeelsker at have ham smiley
    derfor vil jeg give ham til hende. jeg må jo heller ikke sælge ham smiley


  • #73   18. apr 2011 Inga : Jeg syntes virkelig du skal finde en der er dygtig til at ride som kan hjælpe dig med at få en fin og rolig hest ud af den du har. Find en der kan hjælpe med at ride ham nogle gange om ugen og når det virkelig kører igen, kan du selv tage over. Hvis det ikke hjælper må du tage en god snak med din far og fortælle hvordan du har det, men er sikker på med den rette hjælp og træning kan du få en fin hest ud af det :O)

  • #74   18. apr 2011 Nu har jeg ikke læst alle indlæggene, men jeg har set at du har skrevet at du ikke gider ham, fordi du ikke vil have ham mere.

    Jeg ville også sige til dig, at du burde passe din egen først. Hvis du ikke havde en lillesøster, havde den så bare stået og kikket langt efter dig som dagen er lang? Tror nu I bare skal arbejde lidt sammen, hygge sammen, istedet for at ride seriøst... Jeg ville ikke opgive min hest på den måde smiley


  • #75   18. apr 2011 Lene O : nu er jeg stoppet med at ride ham ( traver kun i 5 min engang i mellem) og min lille søster skridter ham ca 5 gange i ugen fordi hun gerne vil smiley fordi jeg ikke vil kæmpe mere han fortjener det ikke. smiley

  • #77   18. apr 2011 Hvis du overhoved ikke vil lytte til andre, hvorfor har du så oprettet dette enme? sandheden gør ondt, men det er desværre nogengange det der skal til..

  • #79   18. apr 2011 Kohesten: jeg har kæmpet i et år? jeg kan bare ikke holde til mere for det er ikke blevet bedere? ...

  • #80   18. apr 2011 Inga : Hvorfor ikke finde en der kan hjælpe dig? Min travhest havde det også med at spurte rundt i trav og også i galop, men med den rette træning og underviser er det begyndt at se rigtig godt ud både i spring og dressur. Find en der vil hjælpe dig med den hest, så er jeg sikker på det nok skal blive godt :O)

  • #83   18. apr 2011 jeg har startet HELT fra starten med skridt hvor vi kun skridtede i nogle uger og tod den der fra.. det har vi gjordt mindst 7 gange nu..

  • #84   18. apr 2011 Hvad med en dygtig rytter, der kan hjælpe dig? er hesten tjekket fra top til tå? Måske er der noget galt med ham? På billederne du har ser det ud til i hygger jer sammen og ride billederne ser da heller ikke tosset ud.
    Jeg syntes det er fair nok du indrømmer at du ikke har lyst til at ride ham, men kunne lysten ikke komme hvis i begge kunne samarbejde ? det ville i jo komme til med den rette træning. Lav evt. en annonce og find hjælp af en til at ride ham indtil at han er 100 % styrbar. så kan i tage den derfra :O)


  • #87   18. apr 2011 kohesten: jamen det ved jeg ikke?

  • #89   18. apr 2011 I begge elsker at springe, men han hopper over hegn og er ikke til og styre? Der må da virkelig være en der kunne hjælpe dig med dette? Det handler om træning og tålmodighed - han skal lære og lytte til dig og du skal forholde dig rolig. Jeg forstår virkelig ikke han stadig gør det efter 1 års træning, så tror jeg bare ikke du har fundet den rette til at hjælpe dig endnu. Men fair nok du indrømmer du ikke har lyst til at ride ham, men på profilen ser det ud til at du er rigtig glad for ham.

  • #90   18. apr 2011 Catharina H
    jeg søger en springhesst man kan tænde når det er men en man også kan få styr på igen smiley

    ¤Ejer travhesten med flest antal stemmer på HG¤
    har også en underviser ov vi arbejder hårdt på det, men det hælper ikke meget når jeg har mistet lysten. men vi arbejder meget på det smiley


  • #92   18. apr 2011 Ja, men det ved man vel med travheste på forhånd - de er avlet til travløb? Hvorfor så købe dem hvis man vil højt i både spring og dressur?
    Jeg købte en travhest fordi jeg ikke har ambitioner om at komme langt inde for ridning, hvis jeg ville det havde jeg købt en anden hest.
    Syntes din ser fin ud på spring videoerne, syntes ikke han ser ustyrbar ud. Min travhest springer uden problemer 120 med rytter og går middel dressur så man kan altså ikke skære alle over en kam Catharina.
    Jeg forstår ikke din Far hvis han kan se det ikke går hverken med dig eller hesten hvorfor hjælper han så ikke til eller finder et nyt hjem til det kære dyr, hvis han ikke længere er ønsket hos dig?
    Men godt i kæmper og bliver ved med at prøve at få det til at fungerer. Hvis jeg var dig ville jeg få en rigtig dygtig en til at hjælpe, måske den du bruger nu ikke er den rette? Ville ihvertfald prøve at få rettet op på problemet inden han blev solgt - eller er det sikkert svært at finde et nyt og blivende hjem.


  • #93   18. apr 2011 Inga _ Kan godt se det er svært for dig at blive ved med at kæmpe når gejsten ikke er der længere. men få en til at ride ham for dig i et stykke tid indtil der er kommet styr på ham.

  • #95   18. apr 2011 1 skridt frem - 2 skridt tilbage.

    Ved selv hvordan du har det. Har først efter 3 år lært at grine af min når hun mener hun skal stikke af. Har flere gange redet hende ind i et træ uden hjælp. Først nu kan jeg grine af hende og stadig holde hende. Dog har jeg måtte skifte bid i skoven end på banen.

    Vil ikke sige du er doven eller en dårlig ejer. Du har erkendt at dig og din hest ikke kan sammen. Og allerede der synes jeg du skal have ros for at sige at du ikke ønsker at ødelægge mere end at gøre gavn(forstå mig ret)

    Har selv opgivet en hest. Min tidligere unghest. Fil at vide den gang af hesten bestemmer selv i 23 timer. i 1 time skal den høre efter og man skal have det sjovt. Den hørte jeg efter og solgte hesten. Som jeg idag FORTRYDER!

    Brunika har lært mig mange ting. Men den vigtigst er : 1 skridt frem - 2 skridt tilbage.

    Vi kan ikke sige til dig hvad du skal gøre. Men havde jeg været dig havde jeg lyttet til mig selv og ikke mindst hesten!


  • #96   18. apr 2011 Nej det gør de ikke pga. gangarter, men det må man jo vide før man køber hesten - travheste er ikke lavet til at gå høj dressur, men avlet til at løbe stærkt i trav. Så skal man bare ikke have sådan en hest hvis man vil nå langt. Selvfølgelig kan man ikke passe sammen med alle heste, nogle passer man bedre med end andre. Men syntes alt for mange køber heste uden at tænke sig om en gang om eller 2 først.
    Hvis man ved man vil langt med sin ridning skal man jo købe en hest der egner sig til det. Og så vidt jeg kan læse skriver hun at de ikke passer sammen fordi den løber af med hende og ikke lytter, dette kan jo trænes.
    Men fair nok hvis man vil sælge og indrømmer man er ved at give op.


  • #99   18. apr 2011 Catharina : Ja, de fleste travheste gør sig godt på en springbane med den rette træning - de har en super fed teknik mange af dem :O)

    Men så vidt jeg kan forstå ved trådstarter vil hun gerne springe og på videoerne ser det ikke tosset ud :O)


  • #101   19. apr 2011 Jeg er simpelthen målløs over folks manglende forståelse !?!
    Hvis man har kæmpet så længe med en hest, og man er nået dertil, hvor man ikke har lysten og modet mere, så synes jeg absolut det er i orden at ride andres heste, når man kan få glæden ved ridning tilbage på dén måde.
    Det er helt forståeligt, hvis du er blevet bange for at ride den, det lyder farligt, det den gør med dig, og når det efter et år ikke er blevet bedre, synes jeg det er fint, du erkender, at du bare ikke skal ride den mere. Så længe hesten bliver passet og plejet, og har det godt, så er du absolut ikke en dårlig ejer - tvært imod ! Jeg føler med dig - både fordi det er gået skævt med din hest, men også fordi nogle af dem, der kommenterer denne tråd slet ikke har forståelse for, hvordan du har det.
    Jeg vil bestemt ikke anbefale dig at sende den til berider.
    Jeg synes hellere, du skal forklare din far, at du slet ikke magter den hest mere. Hvis din søster er glad for at ride den, og hun har det godt med den, så er det jo perfekt, hvis hun kan overtage den.
    Hvis ikke vil mit bedste råd være, at sælge den til én, der har forstand på problemheste.


  • #102   19. apr 2011 Jeg mener bestemt ikke at du er en dårlig hesteejer, det er en ærlig sag at det ikke skal være jer to længere. Mener dog at du skal bruge noget mere krudt på at overtale din far til at sælge, så hesten kan få en der lysten og overskuddet istedet.

  • #105   19. apr 2011 Efter at have læst alle indlæggene, kan jeg se at du har brugt et år på den her hest. Nu er det jo meget individuelt hvor meget man kan klare, men jeg har brugt 4 år på min, og i løbet af de sidste 1½ år, kan jeg ikke huske én eneste sejr, nogensinde.

    Dem der siger man er dårlig hesteejer, har ikke været nok i det her problem, det tror jeg simpelthen ikke på. Min hest stejler, løber, render ind i folk på tur, løber ud foran biler, cykler og scootere. Derfor, valgte jeg at lade hende stå. Forstået sådan at jeg motionerede hende på alle andre måder, bare ikke ridning. Jeg har ikke engang været i stand til at ride 15 min på vores bane, før hun begyndte at stejle. Hesten er tjekket i hovede og røv, sadlen passer, hun er redet bidløs, og med bid. Hun har prøvet indspænding, hun har prøvet uden. hun er blevet redet af berider og anden dygtig rytter der begge har udtalt: Det er en skidedygtig hest du har, men dens temperament står i vejen for den, det er en lang kamp. Så ja, jeg gav op. Jeg gav op fordi jeg var bange for at ride min hest, jeg var bange for at den en dag vil vælte bagover og knuse mig, eller at hun ville skade andre folk når vi var på tur. Men det er måske det i kalder en dårlig heste ejer? At man indser at man ikke kan med hesten? Og derfor vælger at bruge den til noget andet, for at beskytte sig selv, men ikke mindst alle omkring sig? Jeg ser INGEN dårlig hesteejer i disse sætninger.

    Min hest har som sagt fået én eneste sidste chance som ridehest. Hvis det ikke kommer til at fungere, bliver hun pensioneret. Hun vil blive longeret, gået tur med, øvet tricks osv med, hun vil bare ikke blive redet. Min hest går fint uden at blive redet, det er mig der ærger mig over at hun ikke kan rides, da hun er en super fin lille hest, men kæmpe talent. Men jeg har også sagt, at min hest har været nok igennem, så jeg kan ikke være egoistisk og sælge hende videre. Hun bliver her til hun skal dø, hun får alt det hun har behov for iform af foldtid, ren boks, mad og opmærksomhed. Igen, jeg ser ingen dårlig hesteejer.


Kommentér på:
dårlig heste ejer? :o

Annonce