{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
795 visninger | Oprettet:

ville i være mistænksomme? {{forumTopicSubject}}

hej alle....

idag kl. halv 7 blev jeg ringet op om at min hest opførte sig underligt i boksen. De sagde han havde rullet sig, flæmede og så trist ud. Jeg kom en halv time efter og de holdt øje med ham da jeg så for en sms på vej derud om at der var rumlen i maven, klare øjne og tandkødet var lyserødt som det skulle være....

Nå men jeg tager der ud og ville jo så se til ham og han stod og var glad og nysgerrig og kom hen til mig da jeg kom, han havde spist hele sin frokost og spiste det æble jeg gav ham. Jeg syntes ikke det virkede som om han var syg eller noget og sadlede ham op og tog en skridttur med ham. Under hele turen var han fremadgående og nysgerrig for omgivelserne...

jeg fik så dem der havde gården til at kigge til ham da jeg gik altså her til aften og syntes også han så fin ud....

men man bliver bare bekymret for om han nu virkelig var syg eller skulle lave noget i nat....

ville i mene han kunne "fejle" noget?
og havde i ringet efter dyrlæge?

fordi da jeg kom kiggede han heller ikke på maven eller viste træng til at rulle sig.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ville i være mistænksomme?
  • #1   28. apr 2011 Der kan jo sagtens have siddet en prut på tværs eller noget. Hestene kan være sløje ligesom os og så hurtigt få det bedre igen. Jeg tror ikke du behøver at bekymre dig smiley

  • #2   28. apr 2011 Det er jo naturligt at heste ruller sig og det er kun potientielt farligt, når den ikke har spist i flere timer og der derfor kan være store luftlommer i tarmen, som kan lave tarmslyng ved rulning. hvis hesten har spist løbende, så er rulning et forsøg, fra hestens side, på at holde gang i systemet. har man mistanke om en kolik (mave/tarm smerte), så gå en tur med hesten, da det ofte kan afhjælpe en let kolik.
    Man kan så prøve med gulerødder om hesten stadig har appetit - ved sygdom mister hesten normalt appetitten. Husk den må ikke få foder og halm ved mistanke om kolik.
    Hvis hesten har appetit, normalt tandkød, feberfri, klare øjne og god mave og tarm lyd, så vil jeg se tiden an. Heste kan jo også har en dårlig dag eller "hænge lidt i bremserne"


  • #3   28. apr 2011 Lyder ikke som noget alvorligt, men jeg ville da holde øje med hesten de næste par dage smiley

  • #4   28. apr 2011 Og tak alle sammen... fordi 7-9-13 i de 8 år jeg har haft ham har han ikke fejlet noget så har jo ikke prøvet dette her før men heldigvis er de søde til at holde øje ude på gården når man ikke er der.

Kommentér på:
ville i være mistænksomme?

Annonce