{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.223 visninger | Oprettet:

Uduelig dyrlæge. {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige hørt en historie om en dyrlæge i nærheden af Skive - Og det er desværre en sandfærdig bekræftet historie.

Dyrlægen bliver kaldt til aflivning af hest pga. alder.
han vælger at aflive med boltpistol og ikke medicinsk. Ejerne får besked på selv, at bestille afhentning af liget.
Da ejeren ca. 2 timer efter dyrlægens besøg vil flytte liget konstatere han vejrtrækning hos hesten, hvorefter han straks kontakter dyrlægen, som fastholder at hesten er død.
Ejeren tilkalder ny dyrlæge, der straks afliver hesten og efterfølgende kan se, at stiften fra boltpistolen ikke har ramt hestens hjerne(hvilket også er svært, da hestens hjerne ikke er ret stor) og der derfor kun har slået hesten bevistløs. Han oplyser også, at man altid straks skal skære halspulsårer ved aflivning med boltpistol, hvilket heller ikke var gjort af første dyrlæge.Yderligere foretages kontrol af hjerteslag eller rettere manglende hjerteslag inden aflivning er afsluttet.
Derfor husk ved aflivning - det er ikke prisen, der er vigtig men kvaliteten af dyrlægens arbejde!!!!!!
Der er vel altid dyrlæger, man ikke ønsker i stalden, men her er vist en, der burde finde andet arbejde.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Uduelig dyrlæge.
  • #1   29. apr 2011 Ej hvor forfærdeligt...

Ja, der kan man bare se.. Du har helt ret, det handler nemlig om dyrlægens arbejde.. Desuden ville jeg til en hver tid selv tjekke at hesten var død, eller få en anden til det.. puha !

• #2   29. apr 2011 Ja selvtjek, men burde det være nødvendigt, da det er den mest krævende behandling en dyrlæge kan udføre - at tage liv.

• #3   29. apr 2011 Ej puha ;( Ved du navnet på den pågældende dyrlæge? Eller det er måske ikke lovligt at skrive herinde?

• #4   29. apr 2011 Sikke en historie!

Og giver dig helt ret i det, med hensyn til dyrlægens arbejde der er langt vigtigere end prisen!

• #5   29. apr 2011 Det er nok lovligt at skrive, men jeg vil sikkert blive sagsøgt eller HG vil blive pålagt at slette indlægget. Jweg tror nok at hestefolk i Skive og omegn kender manden, hvis de tænker sig om.

• #6   29. apr 2011 Min egen blev aflivet med "medicin". jeg lå ude ved ham i 3 dage, den ene grun var jo fordi jeg ikke kunne lade ham ligge, jeg var død ked af det, og daka kunne ikke komme før de 3 dage.
    anden grund. jeg VILLE være sikker på at den var død så han ikke led mere.
    Men dyrlægesjusk kan jeg skrive med på. det var hovedgrunden til at han overhovedet døde.
    Om han ville dø alligvel vides ikke, men sjusk var i hvertfald en grund til at han døde uandset hvad. og det var ikke billigt, hun var bare nyuddannet.

• #7   29. apr 2011 Det er ikke tilladt at skrive mandens navn, da det ville være udhængning..

Du har helt ret, det burde ikke være nødvendigt at tjekke det selv, og jeg synes også at denne sag er fuldstændig forfærdelig.. Selvfølgelig kan dyrlæger også fejle, men som du beskriver det, lyder det som om det er noget, som måske er foregået før eller noget i den dur..

Forfærdeligt er det i hvert fald!

• #8   29. apr 2011 Forfærdeligt, og helt utilgiveligt sjusk fra dyrlægens side..

Nu er min mor selv dyrlæge, og hun skærer altid halspulsåren over efter hun har aflivet et dyr med boldtpistol.. Og går efterfølgende hen og dobbelt tjekker at den nu også er helt død..

• #9   29. apr 2011 Frygteligt. Sådan en tåbe har vi desværre også på Fyn- havde en kollega der skulle aflive sin hest og da den var bange for sprøjter ville hun have den aflivet emd boltpistol. Han ramte så også forkert og havde af en eller anden grund ikke nogen anden bolt/stift med og havde så også ramt så meget ved siden af at staklen løb forvildet rundt. Han måtte så køre "hjem" og hente en ny, istedet for at bruge den øverste halvdel og tænke at den nok var skræmt af sprøjter men pt så skræmt i det hele taget, så det vel var ligegyldigt udover at få stoppet lidelserne i en fart. Den døde til sidst men hvor er det bare frygteligt at lade dem komme herfra på den måde.
    Prisen er for mig fuldstændig ligegyldig men jeg bruger ikke hvem som helst som dyrlæge.

• #10   29. apr 2011 Ej, hvor må det være hårdt for hestens ejer. Puha.

• #11   29. apr 2011 Vi bruger altid "hestedyrlæge" - som altså har heste som speciale.
    Samtidig, så har de altid personale på vagt og et samarbejde med stort hestehospital. Man kan derfor altid løse enhver opgave - det har heldigvis ikke været nødvendigt.
    Vi har dog prøvet ved en blindtarms forstoppelse, at dyrlæge, der kom dag 2, tog kontakt til dyrlægen, der stillede diagnosen dagen før, for at diskutere forandringer i forløbet, så behandlingen kunne tilpasses. Grunden til dyrlægernes skift var weekend, hvor hans kollega havde vagt.
    Den behandlings måde kan vi godt lide......

• #12   29. apr 2011 har også hørt om en slagter der skød hesten for langt nde i panden. derfor er sprøjten det mest humane.

• #13   29. apr 2011 Slagtere er nød til at bruge boltpistol, da medicin gør kødet ubrugeligt, men alle andre burde vælge medicin.
    Først noget til at falde til ro på og så den dræbende. Det lyder hårdt, men det er jo sommetider nødvendigt.

• #14   29. apr 2011 Puha hvor forfærdeligt smiley

Prøv at tænk på, at på hvert slagteri i Danmark er til tilladt at ramme forkert 6 gange om DAGEN. Stakkels de køer, I spiser.

• #15   29. apr 2011 Problemet er ikke så stort ved en ko, da hjernen er lettere at ramme og de bliver normalt bevistløse ved skudet. Når man så skære halspulsårerne, så stopper blodet til hjernen omgående.

• #16   29. apr 2011 Ej, hvor forfærdeligt. Min far sagde, at han "købte en ekstra sprøjte", da han tog med min pony ud for at blive aflivet. For at være på den sikre side. Om det har været for at gøre mig mere tryg ved situationen eller om han rent faktisk gjorde det, det ved jeg ikke, men hold op, hvor ville det være forfærdeligt i den situation, du beskriver :o(

• #17   29. apr 2011 Han skulle ikke have ret til at være dyrlæge !
    Hvor må det være frygteligt for ejeren smiley

• #20   29. apr 2011 min første tanke var også da jeg læste det EJ FOR FANDEN SKAR DYRLÆGEN IKK HALSPLUSÅREN OVER...

det er almen viden at når man har aflivet med boltpistol, skal plusåren skæres over, da boltpistolen enlig ikk slår ihjel, men bare ligger dyret bivistløs som den aldrig vågener af igen

• #21   29. apr 2011 Hejsa...
    Jeg bor i skive, omegn, og vi derfor gerne vide hvem den pågældende dyrlæge er, for lige og vide hvem jeg IKKE skal bruge engang...

nogen må meget gerne sende mig en privat besked

• #22   29. apr 2011 Puha en grim oplevelse og det bringer rigtige grimme tanker frem i mig igen !!!
    Jeg har så nemlig haft en meget lignende oplevelse med en hest som blev sprøjtet?? .... men IKKE døde af det??

Så her bliver halspulsåren ALTID skåret over fremover... uanset hvilke form for alfivning det er.

• #23   30. apr 2011 Det er lovligt at bruge boltpistol.. Men der er MEGET ulovligt ikke at skære pulsåren over efter man har skudt..

Forfærdenlig historie, men man høre den desværre ting i landbruget..

Kommentér på:
Uduelig dyrlæge.

Annonce