{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.398 visninger | Oprettet:

hest til stor pige - hvilken {{forumTopicSubject}}

hej HG

Jeg sidder lidt og kigger, og overvejer om jeg omm jeg ska have en ridehest.....

Men men men, jeg er en stor pige, og det ska ikke se ud som om jeg "falder ud over hesten" hvis i forstår.. Har selv overvejet en welsh cob da jeg godt kan lide deres temp...

Jeg vil lige sige jeg vil IKKE have en fjolle...

Hvad synes i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af 9x lamper 1.000 kr.
  • Fjerning af kalk i bruser 800 kr.
  • Opsætning af køkkenlåge som er faldet ned 1.000 kr.
  • Reparation af vaskemaskine 900 kr.
  • Eftersyn af knallert/scooter (Gilera Stalker 2006) 680 kr.
  • Skifte toilet 1.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hest til stor pige - hvilken
  • #1   1. maj 2011 Tinker / IC

• #2   1. maj 2011 Som du selv har nævnt: Welsh Cob..
    Eller en Frieser..

• #3   1. maj 2011 en af de kraftige koldblodstravere

• #4   1. maj 2011
    Vil ikke så meget kigge på racen men mere på hestens ryg - heste med kort ryg kan ikke have voldsomt lang sadel hvilket ikke er godt hvis en popo ikke passer ned i en 16" .

Derfor så vid hvilken størrelse sadel du kan passe, kan hesten ikke passe den så duer det jo ikke..

• #5   1. maj 2011 Hvad str sadel bruger du?

Det nytter ikke at finde en tinker eller en welsh med en ryg der kan bruge en max 16", hvis du selv bruger en 18".

• #6   1. maj 2011 hesten skal også have en lidt lige og stærk ryg, og ikke en blød ryg som jeg synes nogle tinkere har tendens til, hvad med oldenborg eller frederiksborg

• #7   1. maj 2011 En gammeldags oldenborger :0)
    Super roligt temperament har også.

• #8   1. maj 2011 Shannie A:

Hvordan vil du få en 18" sadel til, at lægge på en kort ryg uden, at bærefladen enten strækker sig over hestens bagerste ribben?

Hvis sadlen er opbygget som jeg i min fantasi kan forestille mig, så må antal kg/tryk skulle fordeles på et mindre område end godt er.
    Altså opbygget som en omvendt pyramide - dette kan ikke fordele vægten fordelagtigt.

• #9   1. maj 2011 Eftersom du godt kan lide welsh cob synes jeg da du skal kigge efter det- de er stærke og fås i nogle fine størrelser- men som andre skriver: Husk at finde en sadel der passer jer begge. Det er desværre et ofte overset problem for man køber tit hesten og så regner man med en sadel ikke er noget problem.
    Jeg kan anbefale Passier. De kan ændres i bomstørrelser og i stopningen selvfølgelig og så kan man være heldig og finde en brugt til en rimelig penge.
    Men ellers hvis du har mod på større heste er gammeldags oldenborg, hannoveraner eller holstener heller ikke af vejen :o)

• #10   1. maj 2011 Ville aldrig købe en bred Irish Cob, de har nok at slæbe på i forvejen, og deres rygge er oftest så korte, at det ville slide unødigt - Plus en Irish Cob er lavet til at trække, ikke bære.

Men en stor, god oldenborger ville klart være sagen - eller én af de kæmpestore welsh cobs.

• #11   1. maj 2011 Helt enig med disturbia. Én eller to af de tinkere jeg har set gennem de sidste 10 år har haft en ryg der var bygget ,og havde muskler til at bære. For mig et af de største problemer med racen.

Vil også anbefale en cob af den gamle type, en oldenborg eller en af de nordiske koldblodsheste. Absolut heller ikke en islænder. De er altså ikke superheste du kan smide hvad som helst på rygge af. De har bare en højere grænse for hvornår de viser smerte og ubehag, og er ofte idag smalle, lette og langbenede.
    Hvad med jyde?

• #12   1. maj 2011 jeg havde overvejet a beuge en bomløs, da det bare skulle være til tur og hygge ridning smiley

• #13   1. maj 2011 mai>> jyde ønsker jeg heller ikke...

Jeg tror så jeg vil se om jeg kan finde mig en welsh cob af de store smiley det er nu allermest dem jeg er til... Hvis jeg ska have en varmblod ska hesten være omkring 170 før det ikke ser forkert ud, også kommer der rygsving, og jeg tænker hvis det "bare" er til hygge har jeg ikke brug for en hest så høj og med et rygsving som jeg ikke kan sidde i/på smiley

Jeg har aldrig prøvet en koldblodtraver, men har da set et par stykker herinde, som jeg faktisk synes var flotte... det kunne også være en mulighed smiley

Jeg siger mange tak til alle jer som gad bruge jeres tid på, a give mig en ide om hvilken hest jeg ska kigge på smiley

• pernille L
    pernille L Tilmeldt:
    mar 2011

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 135
    #14   1. maj 2011 synes du skal kigge på koldblodstraver, (Nordsvensk travhest)
    er en svensk rase der er forædlet fra den nordsvenske brugshest (som også kunde være et alternativ, da de er kærlige, friske, sikre på benen og vægtbærenede, men noget kraftige)
    Har redet meget på koldblodstraver (i sverige da jeg har boet der i mange år)både på rideskole, part, egen og venners og kan kun sige det er en super hest du kan ride i skoven med, køre, springe ( tror jeg sprang 1,10-1,20 med min) og selvføllig er de også ok til dressur, nogle gange bare dommerne den ikke synes de er ædle nok...

og kigger du på dem i sverige så er de til at få lidt billigere...
    ex bukefalos.se og blocket.se

• #15   1. maj 2011 Kig hvad der er tilsalg...
    Jeg har sådan en en som tarzan som er halv oldenborg og halv fjordhest og det er en rigtg dejli hest

• #17   1. maj 2011 stump>>>jeg har faktisk redet oldenborg før, og kan rigtig godt lide racen, specielt den "gamle" type som er lidt kraftigere.... men synes bare stadig ikke jeg gider folk der kigger og visker bagved a det der er altså synd osv, og hvad man ellers bliver udsat for....

• #20   1. maj 2011 ja det kan jeg godt se...

• #21   2. maj 2011 stald Noir - I passer super godt sammen dig og din hest, skønt at se en rytter der har fundet en hest i den rigtige størrelse

• #22   2. maj 2011 Ikke kig så meget på racen, men hvor meget hesten kan holde til nogle af de rigtig kraftige hest er ikke altid dem der kan holde til noget.
    men efter en blandet race feks. noget fjolle blandet med en finere race, de bliver typisk rigtig fine og kan holde til meget.., eller som alle andre skriver en DV, oldenborg lignende type

mit råd til dig, selvom det svært så være ligeglad med hvad andre mener, omkring du rider selvom du stor, så længe hesten ikke er generet af vægten, og ellers er sund og glad så det jo lige så godt som en normal person, heste kan holde til mere end man tror..

al held og lykke

• #23   2. maj 2011 Jeg kan også kun tal egodt for koldblodstraveren, du kan se mange forskællige eksemplar af racen på min side i fotoalbums smiley
    og læse om den på www.staldmato.dk

Kommentér på:
hest til stor pige - hvilken

Annonce