{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  andre ride ens hest
  • #1   9. maj 2011 jeg ville sku blive MEGET sur.. det gør man sku ikke !

• #2   9. maj 2011 Jeg vil blive rasende! Hvad i al verden er det for noget? At ride en andens hest - UDEN AT HAVE FÅET LOV! Det synes er utrolig forfærdeligt .. Kan forstå hvis man havde fået lov, men uden tilladelse.. Uha, jeg var blevet sur!

• #3   9. maj 2011 ville flippe total ud. ingen rider mine heste uden min tilladelse

• #4   9. maj 2011 Øhhh, hvis nogen havde taget min hest og mit udstyr uden lov, var det tyveri, og de var blevet politianmelt. BOM.

• #5   9. maj 2011 Jeg var blevet spilter ravne tosset! Det kan ikke overdrives som Linda B skriver er det tyveri og kan politi anmeldes

• #6   9. maj 2011 Puha, det er godt nok forkert.

Hvis det er en voksen person, der har gjort det, ville jeg klart anmelde personen.
    Hvis det er et barn, ville jeg tage en snak med barnet og dets forældre om det, og at det bare ikke er i orden sådan noget.

• #7   9. maj 2011 okaii, jeg overdriver ikke smiley men det er min fars kærestes datter ( hun er 5 år) som jeg selv har lært alt det hun kan og nu tror jeg bare de har redet uden jeg har værget der .. alså ikke hende jeg er sur på men min fars kæreste og min far ( alså min far sagde at der ikke var nogen der red når jeg ikke var der men ved sku ikke om jeg kan stole på det smiley
    det irretere mig grænse løst hvis det er sandt og at jeg ikke kan finde ud af om jeg tør stole på min far smiley

• #8   9. maj 2011 Tag en snak med din far. Fortæl ham, at du virkelig ikke er tryg ved at I rider din hest alene, og at du faktisk ikke vil have det! Hvis han siger, at de ikke gør det, så fortæl ham, at du vil blive utroligt skuffet, hvis de gør det, da det er din hest og du har lært den alt, og det kan hurtigt gå i vasken hvis de ikke gør det på den rigtige måde!

Hvorfor tror du, at de har redet den?

• #9   9. maj 2011 vil blive så rasende... Andre skal ikke ride min hest UDEN at have fået lov!

• #10   9. maj 2011 det er fordi at jeg har fri i morgen eller jeg skal kun til præst og så skrev jeg til min fars kæreste om hun havde nogen planer... og så skrev hun kun at hun skulle ride med amalie og det kan kun være min hest (men der er også muligheden at min har har sagt at jeg kom , tror det bare ikke )

men jeg spøger hende( hendes datter i morgen, på en eller anden måde )

• #11   9. maj 2011 nej menlig smiley jeg blev nu mest skuffet for det mindste de kunne gøre er sku da lige at høre om det er okaii for de små rider da når jeg er der ude smiley

• #12   9. maj 2011 Må indrømme det er et område jeg er lettere "hysterisk" på... vilje flejne fuldstændigt ud hvis nogen red uden min tilladelse på min hest smiley

• #13   10. maj 2011 Nøøøj hvor var jeg dog blevet sur.. Sq ligemeget hvem det er, INGEN skal bare ride min hets uden min lov eller jeg er der. det er MIN og JEG ved hvordan den skal behandles.. sådan er det bare.
    Har hørt episoder før hvor folk bare gik ind på vores ganle rideskole og red hestene. mine stod der, Men heligvis har de ikke reddet på dem, det ville jeg have vist da de ligeså hurtigt var fløjet af igen. men det er meget uansvarligt af dem.

• #15   10. maj 2011 Det er MEGET forkert!

• #16   10. maj 2011 Det prøvede jeg engang.. En ude hvor hesten var opstaldet havde taget hesten, lagt noget andet udstyr på ham, da hans var låst inde og havde så reddet en tur på ham, mens han havde en løs sko....
    Jeg dukkede op på rideskolen og kunne ikke finde min hest, og fik så afvide, at jamen han var da ude at ride.... Jeg flippede noget ud på den ældre dame der havde taget ham..... !

• #17   10. maj 2011 Helt enig med Katja og Musse. smiley

Men hvis det var min egen og det var en helt fremmed eller veninder, var jeg blevet stik tosset smiley

• #18   10. maj 2011 Jeg ville først og fremmest spørge hvor mange gange de røg af, og derefter forklare at det er hvad man får ud af at tage min hest. Hun er nemlig ikke specielt ridelig, og har sin HELT egen mening om tingene. Og det ved folk også godt smiley

Men hvis jeg havde en anden hest, ville de nok få røvfuld så de aldrig glemte det igen.

• #19   10. maj 2011 syntes det lyder meget forkert

• #20   10. maj 2011 Enig med katja og musse

• #21   10. maj 2011 Mit svar var ment til at en fremmed havde "lånt" min hest på opstaldningsstedet.
    Denne situation er jo lidt anderledes.
    Synes Katja har givet et super svar.

• #23   10. maj 2011 Don & Line har fat i det rigtige. når forholdene er som de er, synes jeg ikke hun kan tillade sig at blive vred over det, men det er selvfølgelig noget der skal snakkes om i familien, både far og kæreste. Jeg tror måske kæresten og far har tænkt, at det var der intet galt i, for hesten står jo hos dem. Og så har kære Line S haft en anden mening om tingene.
    Jeg kan sagtens forstå Line S, men det er ikke noget hun skal blive sur over - det er noget de skal snakke om. Hvis kæresten låner hesten, så tror jeg simpelthen det er fordi, hun ikke kan se, hvad der skulle være galt med det. Og så er Line jo nødt til at forklare, hvordan hun har det med det. Og så må de jo lave nogle aftaler om, hvornår det er ok at kæresten låner ponyen til datteren, og hvornår det ikke er.

• #24   10. maj 2011 Når det er din familie som rider på den, kan jeg ikke se problemet hvis de ellers behandler den ordentlig hvilket det lyder til at de gør.
    Jeg går ud fra at det er dem som har købt og betalt den, samt passer den i hverdagene?

Noget helt andet er så at han selvfølgelig ikke skal sige til dig at den ikke bliver redet og så gøre det alligevel. Så er det da meget bedre at de siger åbent at de rider på den når du ikke er der, så du ved det, for jeg kan ikke se noget galt i at de bruger den. Kun i at de siger noget andet.

Ponyen har vel også godt nok af at blive holdt lidt i gang hvis du ikke er der så tit? smiley

• #25   10. maj 2011 * Don & Line Zederkof *
    Hmm man kan godt stå som ejer når man er under 18år, det gjorde jeg skam..
    Da jeg købte anton var det mig der skrev under på kontrakten, mig der skrev under ved chip osv osv osv altså jeg har stået som ejer siden jeg købte ham som knap 17årig..

Men bar fordi man står som ejer, har man ikk ret til at gøre det, enten har pigen selv købt hesten eller fået den, ergo er det hendes, og hende der bestemmer hvad der skal ske med den..

• #26   10. maj 2011 Familie eller ej, jeg synes egentlig ikke det er iorden.
    Min mor står da også som ejer af min hest, men hun har givet mig den her hest, ligesom hun har givet mig f.eks. min mobil - og den bruger hun da ikke bare lige, når hun vil?

Jeg ville blive lige så sur på min familie, som jeg vil blive på andre, hvis de brugte min hest. Min kusine som kan ride lidt, har en overgang troet at hun bare kunne taget op til min hest, og strigle den osv. som hun ønskede - men nej, det synes jeg ikke er ok. Jeg siger sjældent nej, og der er heldigvis ikke så tit nogen der spørger, men hvis nogen spurgte, vil jeg temmelig sikkert sige ok, men jeg VILLE være der.

Jeg forstår faktisk slet ikke, at man som forældre at få sig til det - medmindre det er en aftale man har med sine børn, eller en delehest. Min hest er MIN hest, og det ved mine forældre heldigvis godt, og de kunne aldrig nogensinde finde på at låne hende ud, for de ved hvor ondt det vil gøre på mig.

Så jeg synes du er helt i din ret til at blive vred, men snak med din far om det.

• #27   10. maj 2011 Maria C - ifølge lovkravene så må du ikke eje en hest hvis du er under 18. Og så er det altså lige meget om du har købt og betalt den og står som ejer på papirene - det er ikke lovligt og ville der blive problemer, villle det være dine forældre der ville blive indblandet da du ikke er myndig. smiley

Regler er regler, også selvom man har undgået dem smiley

• #28   10. maj 2011 det gik da ellers meget godt med at eje ham tihi..

Men stadig sys jeg ikk det er iorden, min far har os passet mine heste og alt det for mig når jeg ikk lige har været hjemme, men ville stadig gå amok hvis nogen red dem uden at få lov af mig..

• #29   10. maj 2011 Perle, er skam helt iorden, men stadig det var min hest ikk min fars ligegyldigt hvad, og sådan mener jeg os det er ved trådstarter, så er jeg ligeglad med hvem der står som ejer på et stykke papir, når det er hende der ejer den

Kommentér på:
andre ride ens hest

Annonce