{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
709 visninger | Oprettet:

Med og uden sadel {{forumTopicSubject}}

Tid til reflektion:

Jeg rider en islænder en gang eller to om ugen. Jeg har som regel redet med sadel, men for et par uger siden besluttede jeg mig for, at ride uden. For det første fordi jeg synes sadlen trykker ham lidt, og for det andet fordi jeg syntes stigbøjlerne var i vejen. Nu har jeg så været afsted uden sadel et par gange. Og hold da op, hvor en aha-oplevelse jeg lige har fået! For hvor går man glip af meget når man rider med sadel. Den fornemmelse man får af hestens gang med sadel er jo kun en tiende-del af fornemmelsen man får uden. Det er jo ikke kun balancen der bliver sat på prøve, men man opdager også lynhurtigt, at trav og skridt ikke bare er en frem-og-tilbage bevægelse i bækkenet. Og man lærer virkelig at slappe af og sidde ned - for ellers falder man jo af h***** til.

Stakkels dem, der aldrig tager sig den frihed at ride uden sadel, for man lærer altså virkelig noget (tag det som en lille opfordring herfra smiley God tur!)

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle 1 hjørneskab og 1 reol 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe i lampeudtag 500 kr.
  • Opsætning af rispapirlampe 650 kr.
  • Fikset automatisk rullegardin 400 kr.
  • Reparation af udendørslys 1.002 kr.
  • Nedtagning af gammelt blikskur 7.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Med og uden sadel
  • #1   18. maj 2011 Hvis jeg kunne komme op på hesten kunne det overvejes, men det må blive en anden gang, med en anden hest..

• #2   18. maj 2011 En af grundende til at hestene er så gode at bruge i fysioterapien smiley Her er det dog med skind og ofte stigbøjler. Men rytterne får jo rigtig god gavn af hestenes bevægelser, som træner de muskler og bækkenet, som hvis patienten selv kunne gå ordentlig. smiley

Kan desværre ikke ride uden sadel på min. Så snart man sætter sig på ham uden sadel, så ryger han afsted i krumspring xD Been there, done that! :b

• #4   18. maj 2011 tror problemet med tilridning uden sadel er, at det jo er svært at sidde ordentligt ned uden at bumpe hesten i ryggen. Og med en ung hest, der måske er noget ustabil i sin takt, er opgaven måske næsten umulig. Og så er det jo ret ubehageligt for hesten smiley

• #5   18. maj 2011 Rider aldrig på tur uden sadel pga. at Twister let bliver bange for noget og hopper til side..
    Har redet uden sadel en enkelt gang på bane:)

• #6   18. maj 2011 Mia Lykke tilrider uden sadel, dog med bareback pad ude bøjler. Så er det også mindre farligt hvis man skal af i en fart. Så det kan man sagtens, i hvert fald når man bare lige skal lære den det grundlæggende.

• #7   18. maj 2011 Uden sadel er godt ind imellem.. men man skal tænke på at intet fordeler ens vægt, samt at det let bliver en ond cirkel i trav, hvis hesten ikke bruger ryggen korrekt så bumper man og det bliver sværere for den at bruge sig korrekt osv..
    Man kan godt tilride uden.. sidder normalt altid uden de første par gange (også så man let kan glide af) men når man skal begynde at trave mener jeg at sadel er nødvendigt, fordi den unge hest kan gå noget ustabilt og man derfor let bumper eller kommer ud af balance.. i starten bør man ride letridning eller i let sæde..

Kommentér på:
Med og uden sadel

Annonce