{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
860 visninger | Oprettet:

Pris på part {{forumTopicSubject}}

Står og skal have ny part her efter sommerferien og samtidigt skal hesten nok flyttes..
Hvis jeg er heldig så kommer den i lækker løsdrift et rigtig flot sted.. parten vil ikke skulle lave noget som helst arbejde, kun ride, der er lækker stor ridebane, ridehus 3 min væk, stor lækker skov med direkte adgang, det er et meget dyrt område, for den rette er der mulighed for at ride både ture, spring og dressur, parten kan have hesten min 3 gange om ugen.. mulighed for stævner..
Hesten er (fjordhest så egentlig en stor pony) sød og let ridelig, kan gå både alene og sammen med andre.. den er dog ung og ret klog, så kræver en i hvert fald let rutineret rytter, der giver tydelige signaler.. hesten skal ikke sættes på plads og jeg tolerere ikke at den bliver slået eller lignende.. men den skal vide hvad man beder den om.. meget kælen og kærlig hest..
Hvad ville i mene man kan tage for part et sådan sted ??

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 1.420 kr.
  • Underlimet vask er sluppet køkkenbordplade. Vask skal underlimes igen og vvs tilsluttes ig 1.530 kr.
  • Fejlfinde og installere opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vinduespudser 400 kr.
  • (Gen)Opsætning af vask og vaskemøbel som er faldet ned 3.900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Pris på part
  • #1   29. maj 2011
    Hvad koster ridehuskortet? smiley

• #2   29. maj 2011 ingen ting ud over sko hvis den går med det du ville jo alligevel betale det selv hvis du ik havde en part og parten gør jo dig en tjernest ved at ridee den fordi du ik selv har tid det eneste man skal betale ved mine parter er sko hvis heste har det på rider jeg den selv nogen dage deles vi om det

• #3   29. maj 2011 Krikken: Ridehuskort koster vist 1200 kr for et år.. men skal lige have tjekket om det følger hest eller rytter..

Stutteri maunsholt: Hesten går ikke med sko.. men jeg er så ikke enig, jeg gider ikke betale for andres hobby, for en part slider altså både på hest og udstyr, det er heller ikke gratis at ride på rideskole, faktisk møg dyrt her omkring.. Og hesten kunne sagtens bare stå, da den ikke tager skade af kun at blive redet 4 gange om ugen og gå i løsdrift resten af tiden.. så gør det fordi at hesten så kan få mere opmærksomhed og en part kan få en hest at ride på.. så mener jeg gør parten en mindst lige så stor tjeneste ved at låne min hest til dem...

Skal siges at folk ofte giver 700-800 kr for 2 dages tur part i området..

• #4   29. maj 2011 hej signe. da jeg stod i området tog jeg ca 600 kr for 2 gange om ugen og syntes det er en fair pris at tage smiley

• #5   29. maj 2011
    Når ridehuskortet koster så meget, så ville jeg ikke forlange mere end 2-300kr.
    Muligt at folk forlanger så mange penge, men fordi de gør, behøves du vel ikke?

Er vældig glad for at bo her på Fyn, på pertyndskidsmark og have en dejlig part.
    For Københavnsområdet er jo heeelt væk smiley

• #6   29. maj 2011 jamen så ridekortet men resten skal de da ik betale for jo stævner osv men ellers ik det bliver jo slidt alligevel. du bruger jo din hest til at tjerne penge på hvilket jeg ik sys er fair for har man ik råd til det bør man ik ha hest i min verden skal part max betale sko ridekort og evt afgift til stævne deltagelse slut

• #7   29. maj 2011 I storkøbenhavn plejer det at koste noget, selvom mange er uenige om om det er fair, personligt synes jeg det er fair nok, så længe parten ikke betaler halvdelen af hesten eller sådan noget. Jeg plejer at udregne hvad det koster i opstaldning pr. dag, og så betaler parten ca det pr gang om ugen.
    f.eks:
    opstaldning pr mrd: 2300
    pr. dag: 75 kr ca
    75*8 (dage om måneden) = 600 kr. Så det kan man starte med at sætte det til og så skrive prisen er til forhandling.

• #8   29. maj 2011 Syntes omkring de 400-500 kr. maks 700

Jeg giver selv 700 for min 3 gange i ugen, syntes det er ok, måske lidt i overkanten men altså..

• #9   29. maj 2011 Jeg sys det er helt fair at tage penge for at ride en andes hest! Jeg giver selv 400 kr. om måneden for 3 gange om ugen, nogen gange 4-5 gange om ugen.. Ejeren gør jo også parten en tjeneste ved at stille sin hest til rådighed...

• #10   29. maj 2011 signe hvis folk ikke vil betale for at ride ens hest og den sagtens kan " tåle" at stå så er min mening så skal ingen have part på min. jeg vil simpelthen ikke ligge hest og mit dyre udstyr til for nogle kan ride næsten gratis på min hest..
    vil så godt gå lidt ned i pris hvis vedkommende vil have undervisning da jeg ser det som et stort plus..

• #11   29. maj 2011 jeg betaler 500 kr pr. måneden, for 3 gange om ugen.
    Men det er også fordi min dejlige part har slidgigt. smiley

• #12   29. maj 2011 ku bare ik være mere enig med dig michella

• #13   29. maj 2011 Krikken: Ridehuskortet er 100 kr om måneden (fordelt ud) det er da absolut ikke dyrt men faktisk enormt billigt, de fleste steder herinde tager 300-400 kr for kortet... og jeg køber selv kortet, så det skal parten ikke købe (med mindre det følger rytteren og parten ønsker kort)..

stutteri maunsholt : Som skrevet oppe over så køber jeg ridehuskort, så det skal en part ikke betale.. og sorry, bruger min hest til at tjene pengen på ?? det var da helt til grin.. har du nogen ide om hvad det koster at have hest her omkring ??
    Det handler ikke om ikke at have råd, og jeg gider ikke høre kommentare om at jeg ikke skal have min hest fordi jeg tager penge for en part..
    En hest her i området er mega dyr.. og en part gør altså at udstyr osv slides dobbelt så meget.. hvorfor skal parten have sin hobby gratis ?? det var noget andet hvis der skulle muges, ordnes foder, lukkes ud og ind.. så parten lavede noget for det.. men her skal parten kun nyde.. ellers hed det rideskole til 400-500 kr om måneden for 1 time pr uge.. skulle jeg tage samme pris så skulle parten af med 1500 kr.. så nej kan simpelthen ikke se jeg skulle låne min hest ud gratis med slid på udstyr og hove og mulighed for skader på hesten gratis for at en anden kan dyrke sin dyre hobby fordi vedkommende ikke selv har råd til hest..

Laura: Ja netop.. det er jo dyrt her omkring og parten har ikke alle de uforudset og de ekstra udgifter til smed, dyrelæge, nyt udstyr osv.. alle hobbyer koster jo, man går jo heller ikke ind på en rideskole og vil ride gratis eller i en fodbold klub for den sags skyld..
    Det er noget andet hvis man har behov for at parten passer hesten..
    Selv om min part nu faktisk glædeligt betaler, selv om der om vinteren er både mugning og klargøring af foder.. og de tilbød endda selv at betale ekstra..

Sussie: Ja netop.. hvad nu hvis parten ødelægger sadlen eller lignende.. skal jeg så bare være glad fordi hun gad ride hesten... eller hun rider den halt eller andet.. før jeg selv købte hest igen der måtte jeg godt nok betale for parterne.. gerne op til 800 kr for 2 gange og ofte på problem heste..

Andre: Tak for jeres svar..

Generelt: Jeg ved godt at nogle er imod at betale for part.. men det kan jeg ikke bruge til så meget.. jeg synes at det er fair nok at betale for sin hobby, her i området bruger man altså ofte 3000-4000 kr på at have hesten, så kan ikke se hvorfor man skulle låne den gratis ud i halvdelen af tiden for at andre kan nyde deres hobby gratis..

• #14   29. maj 2011
    Så det at du har bosat dig et dyrt sted, gør at din part skal koste mere? Hvorfor.. Fordi du ikke har råd ellers eller hvordan? Kan ikke lige se hvorfor det skal være dyrere, fordi du bor et dyrt sted :o)
    Hvis ens økonomi afhænger af parten og man får part pga. det ville jeg følge mig vældig udnyttet...

• #15   29. maj 2011 i bund og grund vælger du jo selv hvad du vil tage og de priser der er i området kan du jo bare sammenligne med. :)men igen er det jo individuelt, når man skal se på hestens behov for nogle kan jo bare ikke tåle at stå uden at blive rørt ,ja så må man se hvad der er at vælge imellem. selv vælger jeg hvis hesten ikke kan noget at det skal være meget lidt eller gratis, men kun hvis der er brug for det pga for meget energi smiley eller vedkommende kan gøre hesten dygtigere, så vil jeg hellere lade vedkommende ride gratis:)..

og dem der ikke tror man kan se slid på ens udstyr, det kan man, de glemmer også lige at fortælle hvis de har ødelagt noget.. heldigvis er det mindretallet smiley

• #16   29. maj 2011 kikken du har helt ret vi deler samme holdning

til ts jo jeg ved godt hvad det koster og ha hest i stor kbh har selv haft det men når man bor sådan et sted ved man os hvad tingene koster og kan virkelig ik se hvordan det kan gøre prisen dyre

• #17   29. maj 2011 Michella: Din mening.. ikke min..
    Jeg ville ikke få dårlig samvittighed over at lade hesten stå.. men hvis en anden kan få glæde af den og samtidigt komme til at ride privat frem for rideskole, ja så lejer jeg gerne hesten ud.. bonus er så at den kommer i lidt bedre form.. men ikke noget jeg har behov for..
    Men prøv at forklar mig hvorfor jeg skulle give noget gratis som koster 1000 kr + på en rideskole ? med flere begrænsninger..
    Hvorfor skulle jeg sponsorere andres hobby ?? jeg må selv betale for min, hvorfor skulle en part så have det gratis ?? og søger ikke en til at uddanne hesten, det ville være en anden ting..
    Men jo også tydeligt at dem der ikke mener en part må koste penge kommer fra noget billigere områder..

• #18   29. maj 2011 nu har jeg selv boet oh haft hest i hillerød og lånte min ud da jeg ik selv kunne ride det eneste hun betalte var når hun ed stævner så det der med at det kommer an på hvor man bor er noget pis at lukke ud hernede koster det faktisk 2600 kr plus foder og ha hest på rideskole så kom on fatter det ik overhovedet

• #19   29. maj 2011 Krikken: Nu er det jo sådan at sted og pris hænger sammen... så logisk at en part i et dyrt område koster mere ned på en gård på landet hvor ejeren har den hjemme og den ikke koster en noget..
    Du mener vel ikke at en part skal koste det samme om den står i sydjylland på en lille gård uden faciliteter hvor parten skal muge, lukke ud og ind og fodre, som den skal på et stor sted i københavn uden arbejde og med alle faciliteter..
    At gå på rideskole koster jo også mere i de dyre områder.. alle andre hobbyer og "sjove" ting koster mere.. og parten har jo også selv "valgt" at bo i et dyrt område..
    Og nej har jo ikke som sådan valgt at bo her.. sådan er det bare.. flytter jo ikke bare til jylland fordi det er billigere at have hest der..

Men som sagt jeg gider ikke en debat om det er fair at tage penge for en part.. for det mener jeg det er og ændre ikke mening fordi nogle mener andet og kan ikke bruge de svar til noget.. tråden handler ikke om hvorvidt i mener jeg må tage penge for at leje min hest ud.. men om hvad folk der selv står i området eller har part i området giver/tager..

• #20   29. maj 2011 jamen signe for at vende tilbage til hvad du egentlig spurgte om, så syntes jeg 5- 600 ville være fair, glem alt om dem som ikke mener det skal koste noget,og slid på udstyr osv.. det var jo ikke det du spurgte om. så det er mit bud som jeg skrev tidligere smiley
    håber du finder en løsning og en sød part til din lille emma.

• #21   29. maj 2011 michella godt skrevet jeg bliver så sur over sådan nogen at koger inden i og ik får skkrevet lige så godt som dig

• #22   29. maj 2011 Michelle: Selvfølgeligt bliver tingene dobbelt så slidte af at blive brugt dobbelt så meget.. det er vel logik for burhøns eller ?? din sadel bliver måske nyere jo mere den bliver brugt ?? smart sådan en vil jeg da også have..
    Og jo en part slider da også på hesten.. især ud fra de erfaringer jeg har med parter som ofte er ret urutinerede og derfor laver fejl og ikke altid tænker sig om..
    Ja man betaler for at få hesten i ridning.. hvad pokker har det lige med sagen at gøre.. jeg skal ikke have hesten i ridning.. jeg vil låne den ud til en der ikke selv har råd til at have hest.. søger ikke en professionel til at ride den..
    Og nej jeg kan ikke unde andre glæden af at ride gratis på en hest som jeg bruger alt hvad jeg har i overskud af tid og penge på.. tænk at det for nogle er så mærkeligt..
    Men ingen af jer kan fortælle hvorfor i mener jeg skal sponsorere en tilfældig teenagers ridning..
    Jeg tvinger ingen til at betale.. hvis folk ikke vil betale, så kan de jo tage på rideskole og se om de kan ride gratis der..
    Og som sagt så gider jeg ikke letterlige kommentare om at det er forkert at tage penge og jeg ikke må have hesten og andet pis.. det er ikke det jeg spørg om og kan ikke bruge det til noget, vi bliver alligevel ikke enige.. jeg har selv betalt for parter, endda heste jeg skulle rette op for andre og uden fasiliteter..

• #23   29. maj 2011 signe der er flere der gerne vil give noget for at ride, og er det en aktiv rytter der vil have undervisning og evt starte stævner så kunne du jo tage mindre smiley alt er jo individuelt. men måske den rette dukker op og i bare er helt enige om hvordan det skal være..

jeg fandt en part til min gamle cesanta som stort set gik skovture, det foretrak parten, og hun gav med glæde 600 kr ..men det var også hendes gode sind hun faldt for, så jeg var vist heldig smiley

• #24   29. maj 2011 sussie B: Tak for dit seriøse svar smiley

stutteri maunsholt : Måske du skulle holde dig ude af tråden og få noget seriøst at gå op i hvis det får dig til at koge over at jeg mener det er fair at tage penge for en part.. tænk at kunne hidse sig op over det...

Michella: Bortset fra at hun hverken er lille eller tyk, ja så er hun fjordhest.. men skal parten koste mindre af den grund ?? og jeg søger ikke en voksen LA rytter til min hest.. søger slet ikke en traditionel dressur rytter da min hest ikke skal pilles i munden, jeg søger en der ønsker at ride den korrekt..
    Hesten er jo sjovt nok kommet videre fra at den startede LD med en part for 1 år siden..
    Min nuværende part er sjovt nok 14 år og der er det forældrene der betaler.. og de betaler sjovt nok glædeligt en del mere end de fleste foreslår (på eget initiativ) på trods af at den lige nu står på selvpas og uden ridehus.. så nok ikke så svært alligevel..
    Og andre på samme sted tager 700 kr for en tur part på en fjordhest 2 gange om ugen.. så jo nok ikke umuligt..
    Nu bor man jo nu engang der hvor det passer med arbejde eller der hvor man er født.. har du selv valgt at bo hvor du bor ?? jeg bor her fordi min mand har sit arbejde her og det havde jeg også før jeg blev pensionist.. og man siger ikke sit job op og flytter (hvilket også koster kassen) for at have hesten billigere opstaldet..
    Nu står du jo ikke i området og har tydeligvis ikke begreb om hvad det koster at have heste, part eller gå på rideskole her.. og desuden er du uenig i hele konceptet..derfor kan jeg jo ikke bruge dine nedladende svar til ret meget..

• #25   29. maj 2011 Min kommende "part" som jeg skal til at starte på, er 3 gange om ugen. Den består i professionel dressurundervisning, samt rideture. Prisen er 700 kroner om måneden, plus staldarbejde

• #26   29. maj 2011 300 kr pr mdr..

• #27   29. maj 2011 Da jeg havde en part på min gamle pony delte vi betalingen af ridehuskort (150,- til hver om måneden) jeg betalte resten - i mine øjne er en part en hjælp for en selv og hesten - ikke noget man betaler for at få lov til - en part burde være noget man tager imod med kyshånd som ekstra hjælp - motion osv når man ikke selv har tid

• #28   29. maj 2011 Nu skriver du ikke om parten er med eller uden staldarbejde og undervisning, men hvis der er staldarbejde, skal den i hvert fald være 100 kroner billigere om måneden. Hvis der er "mugedage" trækker det omkring 200 kroner ned. Og hvis der er undervisning, skal det være cirka 400 kroner dyrere.
    Efter normal standard, i hvert fald. smiley

• #29   29. maj 2011
    Ponyen kan ikke rigtigt noget i forhold til hvad man kan få for 7-800kr ellers.. Så derfor er 2-300kr mere realistisk i mine øjne.

Ja, man kan finde nogen der mener at det skal koste 7-800kr at ride skovtur - men for det meste, også i KBH er beløb der oppe af for heste og ponyer der kan noget og har vist de kan noget.
    Samt er sportspony/heste.

• #30   29. maj 2011 hvad er det for noget med at tingene bliver dobbelt så slidte :S ? det forstår jeg ikke - altså de dage parten rider - rider man da ikke også selv?
    har man ikke tid onsdag gør parten det der - så ser ikke hordan tingene ville blive slidt dobbelt så meget ? smiley de bliver da ikke slidt mere end hvis man selv gad / havde tid til at ride - træne osv osv smiley

• #31   29. maj 2011 jo signe skriver parten skal ikke lave noget staldarbejde. og faciliteter er der også smiley

• #32   29. maj 2011 min part giver ingen ting da mine heste er ungheste så hjælper hun med at uddanne dem og hun kan oss frit ta veninder med. Jeg har ikke mange penge men det er ikk ensbetydende med jeg skal tjene penge på andre rider mine heste.

• #33   29. maj 2011
    Tog et kig på pris under " storkøbenhavn"
    Der er heste til 600-1000kr ja - men de ponyer og heste har startet stævner og kan noget og det er 3-4 gange om ugen.

De til 2-400kr er ungheste, gamle heste, skovtursheste eller heste der ikke rigtigt kan noget...
    Også kan man såmend også finde gratis parter.

Så helt skævt at sætte den til 2-400kr er det ikke smiley

• #34   29. maj 2011 Jeg har part på min ridelæres hest som hun har taget ud af undervisningen fordi klubben ikke vil betale for mange hest der ikke bliver brugt. Den eneste grund til at hun gerne ville have en part på den er fordi det er en meget rå hest som ikke mange kan eller tør ride, den er også meget speciel når man omgåes den i stald osv. også er det for at lette hendes økonomi, det er dyrt at have 10 heste og så have en ridelære løn. Jeg betaler 800 kr for den part om måneden hvor det så er min hest alle ugens dage. og da den er så rå kan jeg gøre den til lige den hest jeg har lyst til. hun betaler så for alt andet, smed, udstyr osv hun lejer også en trailer og kører os til stævner (:

• #35   29. maj 2011 Tak til dem der svare seriøst på det der spørges om smiley

Michella: Næste gang du kommer med latterlige bemærkninger om at jeg skal sælge min hest fordi vi har forskellige holdninger så bliver du meldt for chikane.. jeg gider simpelthen ikke det pis fra dig.. jeg har forklaret hvorfor jeg mener som jeg gør og gider ikke konstant beskyldninger om ikke at have råd og skulle flytte eller sælge hesten osv.. accepter venligst at vi er uenige og ikke bliver enige..
    Og nej jeg skriver ikke jeg heller vil have en dårlig part der betaler end en god part der ikke gør.. men gode parter hænger ikke på træerne.. og da min hest rides på en anden måde end de fleste rider så er en god rytter i dine øjne måske det ikke i mine, derfor ændre det måske ikke noget for mig..
    Jeg synes faktisk det er nemmere at du bare holder dig ude af tråden.. vi er ikke enige og bliver det ikke og jeg gider ikke diskutere det samme med dig igen og igen, det er spild af vores begge tid...

Maiken: Hesten kan som sagt sagtens bare stå de dage.. men tænkte at den jo lige så godt kunne glæde en rytter der gerne vil ride privat frem for rideskole.. så kan ikke se hvorfor jeg skulle tage imod med kyshånd.. hvad med parten ?? det er vel lige så meget en hjælp til parten ? Igen forstår ikke hvorfor jeg skulle sponsorere en andens hobby i dyre domme..
    Og se nu her.. for i er åbenbart flere der slet ikke kan regne logisk.. rider jeg den selv uden part, så rides hesten 3-4 gange om ugen.. dvs 3-4 dages slid på udstyr.. er der så en part der får lov at leje den de andre dage så rides den 6-7 gange om ugen = 6-7 dages slid.. bingo udstyret slides dobbelt så meget..

Johanne: Der er intet arbejde og der er alle faciliteter samt mulighed for at få undervisning (foreløbigt af mig, da den rides efter nogle bestemte principper).. og jeg ligger gerne meget tid i at hjælpe og undervise parten især i starten..

Krikken: Hvis man alligevel kun må ride i skoven så er det vel ligemeget hvad hesten kan eller hvordan ?? for sådan er det oftest med de dyre heste der kan en masse.. de fleste (både dyre og billige) har ofte mange krav til rytteren om kunnen og alder osv og de billige er der ofte en del staldarbejde..

Vibeke: For at tjene på det så skulle parten jo så betale mindst 3500 kr om måneden.. så der er ingen der tænker på at tjene på det.. der er tale om et fair tilskud til opstaldning + dækning af at udsty, hove osv slides hurtigere..

Alle: Prøver igen.. vil folk der mener at man ikke kan tillade sig at tage penge for en part og som føler trang til at komme med div. latterlige kommentare om økonomi osv fordi de ikke kan acceptere at man ikke er enige ikke bare holde sig ude af tråden.. jeg kan ikke bruge jeres svar til noget og vi bliver ikke enige og i spilder både min og jeres egen tid..

• #36   29. maj 2011 signe: håber du finder en sød part til din pony... synes godt nok nogle er lidt fremme i skoene her i diskussionen.. Jeg synes sagtens du kan tage penge for en part. Ligeså vel som at du bor i et dyrt område, så er en part dyrere, det er rimelig logik for mig.. Ved ikke prisen omkring dit moråde, men hvis jeg skulle have en part som din ville jeg gerne give 500kr. det ville da være billigt at få lov at ride til den pris og så være fri for dyrlægeregninger, sko og arbejde.. Synes bestemt det er rimeligt!!! Pøj med det:-)

• #37   29. maj 2011 Vil mene du godt kan tage de der 5-600 kr om mdr.

Hende der skal have part på min unghest skal betale 350 kr for selv parten, derudover skal hun SELV betale ridehuskort(som kan bruges til ridehus + bane + rundting), undervisning og evt stævnestart og hvad der høre med til stævne.

Hun kommer fra slagelse og hesten står ved ugerløse, der er intet staldarbejde, og hun er falde for ham. Det er et symposk beløb, og så går det til smed.

• #38   29. maj 2011 Jeg sidder som medkigger i tråden, og synes godt nok det er langt ude det der bliver tolket...
    MICHELLE:. hvad har det med trådstarters spørgsmål at gøre det du skriver???

"Jeg tror mere det handler om, at trådstarter er faldet for fristelsen og ser, at der skal nogle penge ned i lommen.
    For det kan jo ikke være tiden der er et problem, eftersom hun er pensionist??? "

Det forstår jeg slet ikke??

Fint nok man ikke er enig, men så skriver man da bare man synes det bør være gratis og så er den ikke længere...

• #39   29. maj 2011 Michella: Mener du at det er at holde en sober tone når du ikke respektere det jeg skriver og konstant (og her igen) hentyder til at jeg skal sælge hesten, fordi du mener at hvis man mener at betaling for en part er fair så har man ikke råd til at have hest.. jeg har gang på gang skrevet at det ikke handler om at jeg har råd eller ej, men om at jeg synes det er fair at parten betaler for at låne hesten og for slid..
    Alle har ret til deres mening.. men nu spørger jeg efter noget specifikt og kan jo ikke bruge ikke relevante svar til noget.. fint at i vil blive ved med at spilde jeres egen tid.. men det er irriterende med en masse svar (fra de samme 3-4 mennesker) som bliver ved med at skrive det samme igen og igen..
    Desuden har jeg en gang ladet en part ride min hest gratis i 2 måneder hvor jeg selv var forhindret.. aftalen var rolige ture, derfor gratis part.. og hvad fik jeg tilbage, en smadret hest fordi parten mente hun vidste bedre og red som det passede hende og ikke som aftalt..

• #40   29. maj 2011 Nillard: Tak for dit svar smiley

Lotte: Tak for støtten smiley og ja, jeg synes nemlig også at de kommentare er fuldstændig urelevante.. at jeg er pensionist har intet med sagen at gøre.. hvis hun undrede sig over hvorfor jeg ikke har tiden hver dag, så kunne hun jo spørge og så havde jeg forklaret at jeg er kronisk syg og derfor ikke kan ride hver dag (derfor jeg er pensioneret) samt at jeg skal føde her om en måneds tid og derfor heller ikke har mulighed for at tage i stalden hver dag.. frem for bare at insuere al verdens ting..

• #41   29. maj 2011 Forstår bare stadig ikke hvad dine tolkninger har med emnet at gøre?? det er jo langt fra spørgsmålet om hun er pensionist eller ej, uanset om jeg har læst hele debatten eller ej.. så forstår jeg det stadig ikke..
    Hvorfor kan man ikke bare skrive i en almindelig tone uden at komme med tolkninger om diverse ting?? og så skriver du jo selv til Signe at hun ikke skriver sobert taget hendes alder i betragtning.. ja jeg undrer mig bare over hele sproget og tonen.. er det virkelig nødvendigt her på Hg??

• #42   29. maj 2011 okay det er langt ude det her.. hopper af din debat Signe, vil ikke være den der ødelægger den.. håber som sagt du finder en sød part til din fjordbasse:-)

• #44   29. maj 2011 - Michella -

Forstår godt din pointe, men jo. du skriver mindst lige så grimt..

dog bliver det man læser på skrift misforstået 80% af gangene. tænk over det..

• #45   30. maj 2011 Michella: Igen hesten kan sagtens stå de dage, så nej jeg kan ikke se jeg skal være taknemmelig for at nogle vil låne den og mit udstyr og bruge det..
    Og jeg kan slet ikke se at det skulle være min skyld at en part vælger at skamride hesten og lyve for mig, efter at hun har haft part i flere måneder før, aftalen er 100% klar og jeg har brugt langt tid på at undervise hende.. man bør for pokker da kunne stole på folk, især når man har kendt dem flere måneder og de går med på en klar aftale.. men fordi jeg så ikke er der en periode, så mener du så at det er helt fint at parten skamrider hesten, for jo ikke hendes ansvar ?? når man får en part så antager man også et ansvar på sine dage.. og ja folk udviser sjovt nok mere ansvar når det koster dem penge.. samt pengene kan gå til at dække skaden hvis parten skulle lave en skade..
    Men som sagt forstår ikke du bliver ved og ved.. vi har hver vores syn på sagen.. hvorfor ikke bare acceptere det, frem for at prøve at begrunde min mening med alle mulige ideer ??

Lotte: Ja det er desværre ulempen ved det skrevne sprog, tager somme tider overhånd.. har ellers lært mig selv at moderere mig en del med alderen.. men som høj gravid er ens "følelser" nok lidt mere uden på, og der er altså ting jeg ikke gider blive beskyldt for offentligt..

Barcelona: Tak for dit svar.. undre mig dog lidt over at du mener min skal være så meget billigere end den du rider.. ja hun er ikke top uddannet (og desuden også kun 5 år) men alt det andet du har vil parten også få + en ekstra dag, så hvorfor mindre end det halve i pris ??

• #46   30. maj 2011 Tror der er mange ting man skal tage højde for: Hvofor søger jeg en part? Er det for at lette arbejdet for en selv, er det for at udvikle hesten, eller er det for at hesten "bare" bliver rørt og man så kan tjene lidt penge?

Derefter skal man overveje hvad hesten egentlig kan tilbyde? Er den dygtig? Eller skal den have en part som kan lære den nyt?
    Er det tur, dressur, spring, HMS eller ?

Så er der faciliteterne: Ridehus, ridebane, tur område, ovs. Hvor ligger det - afstand fra offentligt transport?

Stemningen i stalden: Er der mulighed for at lære nye mennesker at kende eller passer man "bare" sig selv?

Hesten race er ligegyldig, det handler om hestens talenter og interesser.

Et bud for prisen på din hest: 400 kr om måneden for 2 gange om ugen smiley

• #47   30. maj 2011 Mette: Nu passer min så ikke helt til flere af dine kasser.. for søger ikke part af nogle af de grunde du skriver smiley jo delvis den sidste, for at hesten kan blive rørt, men ikke for at tjene penge, derimod for at give en anden rytter mulighed for at ride andet end rideskole...
    Og hesten er skam dygtig nok for sin alder og det den trænes til, men ikke en top konkurrence hest, men nej en part skal ikke lære den nyt, den del klare jeg selv..
    Men ja ellers så handler det jo netop om en masse forskellige ting.. også fx hvad parten ønsker.. nogle ønsker en konkurrence trænet hest de kan lære en masse af og vil ikke give noget/meget for det modsatte.. andre ønsker en hest de må ride bidløst i skoven på..

• #48   30. maj 2011 Nu deler jeg det sådan set heller ikke op i kasser, jeg skriver bare ting som man KAN tage med i sine overvejelser, når man skal fastsætte en part-pris!

Men hvis du ikke vil have et svar, så skal du ikke spørge! smiley

• #49   30. maj 2011 Mette: Tror du misforstår mit svar lidt.. jeg skriver jo netop at du har ret i at det handler om en masse ting.. så forstår ikke hvad du mener hvis jeg ikke vil have svar.. de eneste jeg har frabedt mig svar fra er dem der mener man ikke bør have hesten hvis man tager penge for en part.. gav dig jo sådan set ret..
    Det lød bare som om du mente det var mulighederne.. normalt hvis man kun nævner nogle muligheder skriver man osv eller o.l. til sidst smiley så det misforstod jeg lige..

• #50   31. maj 2011 Signe: Så vil jeg da sige, at 4-500 kroner om måneden, er en passende pris. Min part kan enormt meget, der er ridebane og skov på stedet, jeg får professionel undervisning af landstræner, osv. Og det koster altså 700 kroner om måneden, plus en del staldarbejde, som dog bare er hyggeligt smiley

• #51   31. maj 2011 Johanne: Nu ville din jo nok være en del dyrere hvis der ikke var en masse stald arbejde.. ud fra hvad du selv skriver.. så din part ville hvis der var ridehus og ingen arbejde nok koste 1200-1500 kr i det område hvor min kommer til at stå..
    Fra min skal så trækkes at hesten er ung (men det lære man så også noget af) samt at undervisningen ikke er professionel.. men i forhold til din så er der ridehus + intet arbejde, det tæller op..
    Men tak for din mening..

• #52   1. jul 2011 Jeg har selv en halvpart på en rideskole. Jeg rider 3 gange om ugen.
    Én gang om ugen på springhold
    Én gang om ugen med dressurundervisning på hold
    Én gang om ugen fri ridning (enten dressur eller skov)

Prisen er 1450,- om måneden.
    Jeg synes selv at det er dyrt, men det er mine forældre der betaler, og jeg er glad for at være der (På trods af at det er en rideskolepart), men samtidig er jeg bundet til dette sted fordi mine forældre er tryggest ved at jeg er der.

Jeg vil mene at der er mange ting der spiller ind - jeg har læst nogle af de ting du har skrevet man må og kan, men generelt vil jeg som part tænke på følgende ting i forhold til prisen:

Er det hest eller pony?
    Hvor meget kan hesten/ponyen
    Hvor meget frihed har man?

Er der mulighed for undervisning?
    - Skal man betale ekstra for undervisning (fx. underviser tilknyttet stedet, eller er det dig der underviser)
    Er der mulighed for at springe?
    - Mulighed for springundervisning?
    Hvilke turmuligheder er der?

Er der ridehus?
    - Skal man betale for ridehuskort udover
    Skal man lave staldarbejde
    - Fodre?
    - Muge?

Personligt ville jeg ikke have noget imod at hjælpe til når jeg er der, men det skulle så også passe rimeligt til hvad jeg skulle betale. smiley

Jeg ville være enormt overrasket og glad hvis jeg fandt en part hvor jeg kun skulle betale for min egen undervisning, det ville jo være lækkert;)
    - Men jeg synes også at det er fair at hesteejeren gerne vil have et lille tilskud til hestens opstaldning mm. når man nu får lov at have en part i den, og låne den at ride på. smiley

Håber du kan bruge mit svar til noget. smiley

Kommentér på:
Pris på part

Annonce