{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.238 visninger | Oprettet:

Pris på part? {{forumTopicSubject}}

Hej folkens.
Jeg er begyndt at studere i Aalborg og får snart min hest flyttet herop.
Da tiden nok vil blive lidt knap med studie, job og hest overvejer jeg at søge efter en part. Men jeg har ingen idé om hvad man tager for dette?
Det vil blive ca. 3 gange i ugen(fleksibel og med mulighed for flere dage i eksamensperiode, rejser osv(dette går begge veje))

Opstaldningsstedet:
Ridehal (20*60)
Udendørsbaner.
Undervisning(betaler man selv)
Man skal selv muge ud de dage man har hesten, ellers er alt andet ordnet smiley Ønsker man andet udstyr end det jeg har, køber man det selv.

Hest:
158 i stg.
Hoppe på 12 år.
Må bruges til spring, dressur, tur, hygge. Egentligt er eneste krav at man tage ud de dage man har hesten, bruger tid på hende og giver hende kærlighed og muger ud.
Hun er glad, kærlig og opmærksom. Kan kigge på ting, men hun er aldrig dum. 95% trafiksikker. Alt i alt en rigtig dejlig hest.
Hun er lige genopstartet efter at have stået stille pga. jeg var ude at rejse.

Hvad ville I tage for dette og tror I, at det ville kunne lade sig gøre?
Mvh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på part?
  • #1   29. nov 2015 Jeg ved ikke med priser i det område.
    Men tænker at i starten bør prisen afspejle, at parten jo er med til at genoptræne hesten til et niveau hvor spring, galop og længere ture bliver muligt.

    Senere kan man jo tage lidt mere for parten.

    - Hvor langt er hesten i genoptræningen?


  • #2   29. nov 2015 Hun er kun lige genopstartet. Hun står pt. derhjemme da jeg først har fået opstaldningsplads fra januar af.

  • #3   29. nov 2015 Men regner ikke med at få part, før hesten er genoptrænet. Så hesten også lige kan falde til et nyt sted osv.

  • #4   29. nov 2015 Okay, så bliver prisen sikkert lidt højere smiley

    Og sikkert også nemmere at finde en der vil ride hesten når den er klar til sjov.


  • #5   29. nov 2015 Helt sikkert.. smiley
    Men tænker du 300-500 eller mere?


  • #6   29. nov 2015 Der må der hardcore jyder til at bedømme. Jeg bor på fyn, og er vokset op med gratis parter smiley

    Men umiddelbart, så lyder det fornuftigt. Kan se hun har stået stille næsten et år? Man plejer at sige at det tager så lang tid, som hesten har stået stille, at komme i form igen, sådan ca.


  • #7   29. nov 2015 Nej, min mor har trænet med hende. så hun har ikke mistet ret meget muskelfylde. men der skal selvfølgelig sættes et godt stykke tid af til det. smiley j

  • #8   29. nov 2015 Jeg betaler 750 for min, det er med en gangs undervisning om ugen. Hvad et er uden undervisning koster den 300 smiley . Vi har en stor ridebane, et ridehus, skov, strand, stald og udebokse. Synes prisen et fin, undervisningen er bare lige dyr nok smiley

  • #9   29. nov 2015 hvor er det henne Anna?-)

  • #10   29. nov 2015 Jeg har hende alle de dage jeg vil og kan slev bestemme hvor meget og hvor lidt jeg vil komme, må købe alt de udstyr jeg vil og hun er fuldstændig som min egen smiley

  • #11   29. nov 2015 Det er i Rørvig på paradisgården smiley

  • #12   29. nov 2015 ok. set var billigt så smiley

  • #13   29. nov 2015 Ja, det er en go' pris smiley

  • #14   29. nov 2015 Altså jeg blev chokeret over at flytte til Aalborg.
    Jeg er vokset op i østjylland med gratis parter, og jeg synes ærlig talt det er helt vildt hvad folk kræver for part heroppe..
    Jeg har så været heldig at finde et sted nu, hvor jeg kun skal hjælpe med smed og evt vacciner hvis jeg vil på kurser eller lignende med hesten.


  • #15   30. nov 2015 Camilla Madsen det er godt nok også forskelligt hvad det koster rundt om i landet. smiley


  • #16   30. nov 2015 Jeg giver 200 for part med ca de samme ting som det du tilbyder i vejle.
    Jeg skal muge de dage jeg er der, lave to høposer de dage jeg er der, og så er der staldvagt hver 10. uge. Hesten er 20 og med spat i bagben så jeg må ik springe men ellers må jeg alt


  • #17   30. nov 2015 Det er nemlig meget forskelligt smiley
    Jeg er også rigtig glad for min nye part, det er fedt endelig at finde en hvor man hjælpes ad... smiley


  • #18   30. nov 2015 Men ville I tænke at det var for meget at give 300-350 for en hest man nærmest må alt med og faciliteterne er der? Dette sker jo først efter hesten er genoptrænet..


  • #19   30. nov 2015 Nej, syntes det er en rimelig okay pris smiley

  • #20   30. nov 2015 300-350 lyder rimeligt - jeg ville ikke have noget i mod at give de penge for det - for som du selv siger, må man næsten alt og har gode faciliteter. smiley
    Min part er gratis (med undervisning), uden at jeg skal hjælpe til i stalden eller noget. Jeg har selv været med til at træne ham op efter en lang pause og der i blandt at begynde at galopere på ham.
    Det eneste jeg selv betaler, er ridehus kort til når vi er til undervisning.


  • #21   30. nov 2015 Super, dejligt at høre smiley

  • #22   30. nov 2015 Det er godt nok billigt synes jeg smiley I Nordsjælland koster parter som du har beskrevet snildt 1000kr, og nu ser jeg endda annoncer med 1200 eller helt op til 1500kr!

    Selv giver jeg 700kr for to dage om ugen og skal, udover at ride, også:
    Hælde foder i foderautomaten
    Blande mash i kryben
    Hø i posen
    Muge boks
    Muge fold på én af mine partdage her i vinterhalvåret
    Tage to heste ind på én af mine part dage

    Der er et 20x40 ridehus på stedet, og en 20x60 bane som dog ikke sådan helt rigtigt kan bruges her i vinterhalvåret. Jeg må ride dressur og skovtur, springe stammer i skoven, dog ikke springe ellers. Jeg må også gerne starte stævner, og ejer kører os gerne for et symbolsk beløb - hvilket jeg naturligvis er rigtigt glad for. Jeg må også ride undervisning for egen regning selvfølgelig.

    Så 300-350kr for det du beskriver, lyder i mine øjne som alt, alt for lidt.

    Jeg rider dog også en Hollandsk varmbloods hoppe, på 169, med placeringer i LA klasser i dressur, og i spring og i military - som er i ganske udmærket form lige nu.


  • #23   30. nov 2015 Ja, det er også billigt i forhold til hvad parter koster ved mig. men jeg aner intet om priser i Nordjylland.
    min hest er kun startet to gange før jeg fik hende og går ikke rigtig så æeget andet end lb. smiley så måske er helt fair med en pris på de 300? men man slipper jo for alt det ekstra arbejde..


  • #24   30. nov 2015 Spørg hvad de andre i stalden giver. Jeg ville mene 500kr var mere rimeligt, og stadig i den lave ende. Ellers kig på hvor meget du selv giver for opstaldning og så gå ud fra det også.

  • #25   30. nov 2015 Da jeg boede i Aalborg, havde jeg en gratis part. Jeg havde ham som udgangspunkt mandag til fredag. Det eneste staldarbejde jeg skulle lave var at blande foder og ordne boks.
    Jeg brugte ham til dressur (LB), spring (LC) og turridning smiley


  • #26   1. dec 2015 Det skal lige siges at jeg rider en unghest, og jeg fodrer, giver halm og hø og lukker de heste ind der står inde om natten smiley Derudover skal jeg hjælpe med at ride flere af de unge til smiley

  • #27   1. dec 2015 Jeg synes godt nok det er en stor forskel fra Nordsjælland til Jylland smiley

    Men jeg synes nu stadigvæk at det er rimeligt at en part giver sådan ca. tilsvarende opstaldning for de dage parten rider - dog ville jeg personligt ikke give over 1000kr (så hvis opstaldningen fx er 3000kr, og parten rider 3 dage om ugen som i princippet er halvdelen af tiden, hvis hesten også skal have en fridag - så synes jeg stadig det er for meget hvis det så blev 1500kr, simpelthen fordi jeg synes det er mange penge at give for en part). Men i det tilfælde vil jeg synes 1000kr er rimeligt. Hvis opstaldningen er billigere, og der er meget staldarbejde, synes jeg også prisen skal være billigere.


  • #28   1. dec 2015 CIB: Jeg tror du skal se på, hvem der får mest ud af aftalen, forstået på den måde at hvis du gerne vil have uddannet din hest noget mere, og der er en rytter der kan det, men ikke har eks. 500,- om måneden til det. Så kan man få parten gratis. Hvis det derimod, som du skriver, at det er vigtigt at hesten får opmærksomhed/kærlighed, er det vigtigere at du finder en part der giver det smiley Sæt et symbolsk beløb på 300,- og se hvilke henvendelser du får.

    Den pony jeg red, fik alle parter meget ud af aftalen. Jeg havde en hest jeg kunne ride og uddanne. Forældrene skulle ikke ud i stalden hver dag (ikke heste mennesker) og datteren der var på efterskole vidste at hesten blev redet og fik opmærksomhed.


Kommentér på:
Pris på part?

Annonce