{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
950 visninger | Oprettet:

Pris på part. {{forumTopicSubject}}

Hej HG, har lige brug for et råd her om pris...

Jeg har en pony som jeg ikke har tid til helt hver dag, derfor søger jeg part på ham.
Det vil blive to-tre gange i ugen, afhængig af hvad parten vil. Indtil jeg siger go' for det bliver der ingen tur og spring, da han er en udfordring der.
Parten skal muge ud, finde hø og foder, de dage han/hun har ham.
Jeg selv tænker. 300-350 kr om måneden, men er det for billigt? Mine far synes det er meget lidt o forhold til hvad vi betaler for ham, men jeg er jo ret streng med hvad parten må...?:-)
Kig evt. min annonce.

-Margrete.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pris på part.
  • #2   20. dec 2013 Kommer an på så meget. Jeg har ALDRIG betalt for at ride andres heste. Slet ikke hvis der er mange krav. Jeg ville aldrig ride en hest 2 gange om ugen jeg skulle betale for at ride.
    300 om måneden lyder ok hvis det er knap så en erfaren rytter


  • #3   20. dec 2013 Jeg går ud fra det er min pony der skal lære rytteren noget og ikke omvendt... Det er selvfølgelig også okay, men synes det vil være lidt træls ikke at tage penge for det for så virker min pony som en slags gavebod...

  • #4   20. dec 2013 jeg syntes prisen er helt fair, og måske endda i den billige ende

  • #6   20. dec 2013 Jeg synes det e dyrt, men jeg vil personligt aldrig betale for at motionere en andens hest smiley Jeg har en lånehest, som jeg ikke betaler noget som helst for at have smiley Hverken opstaldning eller smed. Og det er helt fair da jeg motionerer og passer hendes hest fordi hun ikke selv har tid.

  • #7   20. dec 2013 Altså jeg tager 500 for 1 gang om ugen og 750-800 for 2 gange

    så syntes dit er rigtig billig


  • #8   20. dec 2013 Jeg synes man skal betale noget, i en eller anden form. Jeg tilbyder jo min pony til andre så de kan lære noget. Jeg spørger ikke efter en der kan lære ham noget. smiley

    Det er simpelthen så svært end sådan noget... Nogen synes det er for dyrt, andre synes det er meget billigt....:-/ Min veninde giver 600 om måneden, men må også alt med den...:-)


  • #9   20. dec 2013 Tina: Hvor meget må de da? Og hvilket niveau er hesten? Min er ikke topdressurhest...XD

  • #10   20. dec 2013 Dem der ikke vil betale for det skal godt nok ændre holdning meget hurtigt!!! Bliver meget gal over at se sådan en kommentar "jeg vil ikke betale for at motionere andres heste" sådan noget fis! Det er jo mindst lige så meget for din egen skyld!! Man skal da være virkelig glad for nogen vil tilbyde deres kæreste eje på den måde! Synes det er billigt smiley

  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #11   20. dec 2013 Jeg ville aldrig betale for at ride en andens hest, og især ikke når det er en kæmpe hjælp for ejer..
    Og jeg har heller aldrigbetalt for at ride andres heste, og jeg har måtte alt!


  • #12   20. dec 2013 Men man betaler jo for et et abonnement i et fitness center? Eller betaler for rideundervisning? Det kan da godt være de ikke får noget ud af det, men jeg får jo heller ikke noget ud af det, end et par fri dage. Det er altså mange penge at kaste i et par fri dage for at andre kan ride ens pony hvis man ingenting får. smiley

  • #13   20. dec 2013 altså jeg giver 700,- for 2 gange om ugen hvor jeg må stort set alt, men du ville godt kunne tage 500,- for din smiley

  • #14   20. dec 2013
    Tja, aldrig betalt for at ride en andens hest og kommer heller aldrig til det ;o).
    Men jeg er så heller ikke kræsen og muger gerne ud mm. og har ikke krævet at hesten kan noget bestemt. Men hey, ejers eget problem hvis de vil have penge - men så er det ikke mig de får som part ;o).


  • #15   20. dec 2013 Jeg har selv en part der skal betale 300,- om måneden. Hun må alt, undtaget at springe, fordi Natash er en udfordring der og jeg vil være til stede. Ellers må hun alt andet.
    Hun skal muge ud og gøre hø og foder klar. Ellers er der ikke noget hun skal.
    Prisen dækker smeden ved Natash.

    Synes selv det lyder fint for hvad du vil tage for det.


    Ikke om nogen skulle have lov til at ride gratis på min pony. Ja, det er en hjælp for mig tidsmæssigt, men jeg betaler stadig opstaldning, foder osv. Det gør parten ikke, og parten har 'fornøjelsen' af at ride min pony. Så derfor vil jeg gerne have at der skal betales for at måtte ride min pony.


  • #17   20. dec 2013 Hun må kun ride dressur eller hygge fra jorden. Min er en enmands hest så andre har svært ved at ride ham... Jeg kan ride ham t.o.m mb men andre kan eks kun ride en ld-lc og de rigtige dygtige måske lb...

    Springning må de gerne hvis de er øvede

    Ser så vidt muligt også at de får undervisning i endten dressur eller spring alt efter hvad de vil...

    I spring går han bane på 110 jeg tør personligt bare ikke højere


  • AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

    Følgere: 42 Emner: 131 Svar: 8.714
    #18   20. dec 2013 Ts: det jo helt andre ting.
    Du søger en part fordi du ikke har tid/vil have fridage.

    Et fitnesscenter er en virksomhed, det samme er en berider. Fitnesscentre giver dig en ydelse, og du giver ingen hjælp i et center..


  • #19   20. dec 2013 Det afhænger helt af hvor i landet du bor, og hvilke faviliteter du har, det er altid billigere at have part i Jylland end på Sjælland, desuden er det billigere at være part hvis der f.eks. kun er udendørs bane i forhold til hvis der er haller og andre lækre faciliteter. Jeg prøver ihærdig at finde en part der giver 100 kr i måneden pr dag i ugen der rides (2 gange i ugen er 200 kr. i måneden) og jeg kan ikke finde nogle der vil have part..

  • #20   20. dec 2013 Det kommer jo også an på hvad man som part kræver at hesten skal kunne, hvilke faciliteter der skal være til stede, osv. Jeg har temmeligt mange krav når jeg skal have part på en hest. Fx. skal den kunne gå mindst LA dressur, der SKAL være ridehus på stedet, og der skal IKKE være staldarbejde. Og jeg skal have lov til at starte stævner.

    Så ja, jeg betaler rimeligt meget for mine parter smiley Og det er fint nok, for det er vigtigere for mig at jeg får hvad jeg vil have, end at jeg får lov til at ride gratis.

    Jeg gad slet ikke at ride gratis, hvis det betød at jeg skulle muge, eller hvis det betød jeg skulle træne en hest op, eller hvis det betød jeg ikke havde adgang til ridehus. Så ville jeg være pænt ligeglad med om ejeren så betalte mig for at ride, jeg ville ikke gide det.

    Så TS, jeg synes din pris, i forhold til dine krav, er ganske fin, måske endda lidt til den lave ende, men ikke meget.


  • #21   20. dec 2013 Jeg tænker der kommer vel også an på udbud og efterspørgsel..
    Der ligger en rideskole lige ved siden af. Der er det 700 kr om måneden for to gange dressur eksklusiv undervisning, mener jeg... Så er min jo ret billig...:-)


  • #23   20. dec 2013 Du skal jo også tænke på det jo er en hjælpe for dig fordi du ikke har tiden/har brugt for mere tid. Jeg synes det kommer meget an på hvad der høre med og hvilke faciliteter der er med. Står den ikke på rideskole og man gerne vil have bane/ridehus/spring så skal der jo også der betales kontigent og ridehuskort iforhold til hvis hesten var opstaldet på rideklub.

    Jeg synes ikke lige kunne læse ang. dine faciliteter. Det er også mere sådan generelt ang. priser.


  • #24   20. dec 2013 Der står på min annonce ang faciliteter.
    Jeg har tiden til at gøre det selv. Jeg trænger bare en gang i mellem til en fridag.
    Jeg vil tage penge for det, da det ska være seriøst og ikke bare nogen de rød ødelægger min pony, jeg kan selvfølgelig ikke være sikker på det selvom der bliver betalt, men jeg vil ikke have en pony som bare er sådan en man kam komme og ride.


  • #25   20. dec 2013 Stine: Og hvorfor er det vi skal ændre vores holdning om ikke at ville betale for at motionere andres heste? Det forstår jeg ikke lige helt.

  • #26   20. dec 2013 Stine? smiley hvem? smiley

  • #27   21. dec 2013 I og med der både er ridehus lige i nærheden og der ikke er 100 staldvagter, så synes jeg sagtens du kan tage mere for det!

    Mange giver 500 for en hest, hvor der intet ridehus er, og de måske skal muge ud ved 7 andre heste også... O så er det måske kun 2 gange i ugen.
    Synes godt du kan tage 4-500 for det smiley

    Du siger jo også at parten i starten kun må ride dressur, så der er jo noget at arbejde frem imod


  • #28   21. dec 2013 Hej Margrete. smiley
    Da jeg havde part for nogle år siden, gav jeg 650 Kr. for 3 gange i ugen, og da skulle jeg også muge, blande foder og hente hø. smiley
    Så 300 er en meget billigt pris. smiley


Kommentér på:
Pris på part.

Annonce