{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
693 visninger | Oprettet:

Foderplan? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Nu ved jeg godt at mange vil sige "få en proffessionel" foderplan, men det har jeg haft prøvet, og det gav ikke noget resultat, og har også prøvet ved brogaarden, men synes stadig det er for meget, og for mange penge for foder, eftersom at priserne bare stiger hos dem. Dog er jeg ikke tilfreds med det hun får nu (TM), så prisen er ikke alt! Men skal leve på SU i egen lejlighed og med hest fra August, så er nød til at lægge en så billig men sund kostplan for min hyp smiley

Here's the deal: Altså lige nu får hun Heste Müesli Black fra Tjørnehøj Mølle, plus sort havre og Speedi-Beet. Hun får meget lidt her i sommeren, og så suppleret med vitaminer.
Hun får 350g Müsli
og 250g Sort havre, ca.
Men jeg vil gerne have et mere stivelsesfattigt foder en Müsli black'en, da den er på knap 25%, så har siddet og gumlet på dette her i stedet:

Horselux easy: 600g Daglig (fuldt dækket med vitaminer da)
Og enten lidt sort havre eller Horselux Fiberpellets? Maks 500g om dagen, og først hen af mod vinter?
Vil det være helt åndssvagt? Horselux har omkring 8% stivelse og fiberpellets har 2,2% eller sådan noget. Den sorte havre har mere stivelse, men dog ikke så meget som alm. og det skal udvortes i langt mindre mængder. Dette vil hun få for energi'ens skyld hvis det skulle være.
Men hvad synes i ? Har i et bedre forslag til en billig men god foderplan?
Det skal lige siges, at hun gider IKKE æde lucerne, og heller ikke roepiller rent. Hun er lidt kræsen :o)

Og denne foderplan er ikke en der vil træde i kraft lige forløblig, da hun har nok på sidebenene smiley men vil gerne have et foder som kan holde hende slank, da hun er meget nøjsom af sin race/størrelse at være smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Foderplan?
  • #1   31. maj 2011 DV hoppe på 12 år, 169 i stang, spring og dressur på let plan, rides 4-5 gange om ugen +-

  • #2   31. maj 2011 Hehe ja, rigtigt at de kan leve på det basale grovfoder osv. med et vitamin tilskud smiley Min får også kun foder efter ridning, og det er for at give hende lidt energi, plus væske fra roerne smiley hun får 100g roepiller, som så bliver opblødt smiley Det var også mere her til hen på sensommeren, så vil jeg havde et kaloriefattigt foder til hende, for at hun ikke skal lægge sig for meget ud smiley

    Tina C: Undskyld, men jeg kan ikke rigtig se hvorfor du lige nævner et foder hvor de skal have 3 kg om dagen, når hesten skal have minimalt foder pga. lidt for meget på siderne? ;p


Kommentér på:
Foderplan?

Annonce