{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.299 visninger | Oprettet:

Dårlig erfaring med sælger {{forumTopicSubject}}

Hej HG (:
Da jeg købte min hest her i vinters, spurgte jeg - inden køb - sælgeren om der var noget skulle være oplyst om, mht. til sommervanskeligheder (forfangenhed, sommereksem mv.).

Hun sagde blot at der ikke var noget med ham, og at han aldrig havde været forfangen.

I løbet af den sidste uges tid har min hest fået en eksplosion af sommereksem, og det er rigtigt træls, fordi jeg kunne have undgået alle de sår og smerter som han har nu.

- eksemdækken, spray mv. er købt -

Har i oplevet lignende? Hvor sælger har løjet?
Det gør ikke mig noget som sådan, men jeg synes det er træls at min hest nu står med smerter og sår, fordi han ikke har gået med det rigtige udstyr, pga. uvidenhed.

mvh. Jenny


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig erfaring med sælger
  • #1   6. jun 2011 Ja, det kan du tro jeg har.

    Jeg har desværre måtte høre det modsatte af næsten alt hvad sælger fortalte mig. Utroligt at man som sælger kan få sig til det!


  • #2   6. jun 2011 Stutteri Rannerupgård - Det er simpelthen ufatteligt? Det er utroligt hvad nogle mennesker mener de kan tillade sig.

  • #3   6. jun 2011 øv da, ja man skal virkelig går sælgere efter i bedende, der var en del mangelfulde oplysninger, som ja kostede en ødelagt trailor osv. ikke sjovt men man ved jo at sælger vil gøre meget for at sælge.

    Ved en sådan sygdom kan du undersøge om du kan få nogle penge retur, hvis sælger har vidst den havde fejlen og ikke har oplyst om det.

    Ærgeligt for din hest, håber i får taget det i opløbet næste år.


  • #4   6. jun 2011 Tina C - Tak, det gør vi helt sikkert.
    Det er ikke fordi jeg vil have penge for det som sådan, jeg bruger hellere end gerne 700 kroner + for at hesten kan gå uden problemer på fold, men det er på en måde bare slet ikke i orden at lyve om sådanne ting.


  • #5   6. jun 2011 Man burde tænke på hestens ve og vel i stedet for sin bankkonto når man har anskaffet sig en hest. Hvorfor, som du selv siger, udsætte hesten for noget man kunne have undgået. Det er sjovt folk ikke kan fornæmme på folk at man ikke vil vælge hesten fra grundet sommereksem eller lign.
    hellere oplyse og få den perfekte køber der vil have hesten grundet skavanker, end en ejer som sælger hesten igen fordi den ikke var hvad de havde regnet med


  • #6   6. jun 2011 Kunne ikke have sagt det bedre selv, Anne Sofie (:

  • #8   6. jun 2011 ej hvor træls, men nu kan den have fået det hos dig og sælger så rent faktisk har fortalt dig sandheden....

  • #9   6. jun 2011 Det er selvfølgelig frustrerende, hvis sælger har løjet, men det kan jo tænkes, at sælger bor i et område, hvor hesten ikke får sommereksem..
    Jeg kan da forstå på islænderfolket, at det varierer helt utroligt, om hestene slås med eksem eller ej, alt efter, hvilke forhold man har.


  • #10   6. jun 2011 Det er super træls når sælger lyver.

    Men jeg kender nogle som solgte sin hest her fra Sønderjylland og hesten havde sommereksem, det har den nye ejer aldrig døjet med, og nu har hun haft hesten i 3 år. Den nye ejer er fra nordjylland og dyrlægen siger det kan være luften og sådan som gør det smiley


  • #11   6. jun 2011 super træls for dig! men sælger behøver jo nødvendigvis ikke at have løjet - sommereksem kan sagtens opstå pludseligt..

  • #12   6. jun 2011 Havde dyrlægen ude i går, som mente at dyret havde haft det før, da det ikke har været behandlet som man bør behandle det. Efter nærmere eftersyn kunne også jeg se, at han have ar rundt omkring. De kan selvfølgelig også komme af andre skavanker, men altså .. det er bare skuffende.

  • #13   6. jun 2011 Har du talt med sælger?

  • #14   6. jun 2011 Mithos heste: Nej, det har jeg ikke, da jeg ved at vedkommende aldrig er på her mere, og da jeg har mistet telefonnummeret.

  • #15   6. jun 2011 Ja i den grad ! Da jeg købte min gamle hest, fik jeg at vide han var ihh og åhh så sød, det var så desværre lige det modsatte ! =(

  • #16   6. jun 2011 Jeg tænker bare, at jeg ville da være ked af som sælger, hvis køber tog for givet, jeg havde snydt dem, og de ikke engang havde talt med mig om problemet..

  • #17   6. jun 2011 Nu er det sådan med sommereksem at det kommer jo anpå OMRÅDET. så det kan have været hesten har stået et sted hvor der ikke har været mitter. Og der hvor den er nu er der åbenbart mange mitter.

    Nogle eksem heste kan stå uden eksem på nogle steder. som f.eks. vest kysten eller meget luftige steder. Hvorimod skov/søer er det rene helvede.

    Jeg kendte en hun flyttede sin hest ned ad gaden fordi der var den ikke så udsat for mitter om sommeren.

    Så giv ikke sælger skylden hvis det ikke har været i udbrud ved sælger. plus det kan sagtens være første gang den har sommer eksem nu.



Kommentér på:
Dårlig erfaring med sælger

Annonce