{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.490 visninger | Oprettet:

Alene i stalden om natten {{forumTopicSubject}}

Hej
Okay, således:

Da jeg fik min hest stod han et sted, hvor han ikke kunne komme på fold mere end 2 timer om dagen. I denne periode (kort) var han MEGET nem at have med at gøre, virkede meget rolig, tilfreds og glad. Stod pænt i stalden og på staldgangen.
Jeg syntes jo, de 2 timer var skandaløst, og fik flyttet ham til et sted, hvor han kom på fold kl ca 9-20. Så blev han ekstremt stresset, han ville slet ikke skilles fra de andre heste. I starten var han nærmest panisk, men vi trænede rigtig meget, og det forsvandt og han blev helt fin igen. Problemet var så, at han var EKSTREMT urolig i alle henseender. Han kunne ikke stå på staldgangen, fordi han kastede sig fra side til side. I boksen vandrede han rastløs rundt. Selv når der var mad i krybben tog han en mundfuld og gik så ellers rundt og hidsede sig selv mere og mere op.

Nu har jeg så flyttet ham igen, og han er blevet sit gamle jeg. Super sød og rolig. Han går på en dejlig fold ca 12 timer om dagen. Forskellen fra det andet sted er, at han står inde i boksen om natten ALENE. De andre heste er på sommergræs. Der er andre heste på stedet, men i en anden stald end den han står i.
Det er som om, at han ikke kunne tåle altid at stå sammen med de andre heste det andet sted? Han blev helt afhængig af dem. Men nu kan jeg sagtens ride ham alene på tur osv. Jeg tror, det har noget at gøre med, at han står for sig selv om natten. Han stresser ikke over det, og jeg kan gå ind til ham uden han forsøger at bryde ud som han gjorde det andet sted.

Jeg har jo bare en idé om, at det er synd han skal stå alene - men stedets ejer siger, at hun synes det er en god ting at de kan det, så man ikke pludselig står med en hest, der er umulig når der ikke lige er en anden i stalden (hvilket jo faktisk var tilfældet det andet sted).

Hvad synes I? Er det i orden at han står alene i stalden om natten?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Alene i stalden om natten
  • #1   10. jun 2011 synes ikke der sker noget ved at han står alene i stalden om natten, hvis det er det han har det bedst med smiley og når han så er på mark med de andre heste om dagen bliver han jo ikke helt ensom og alene..
    så det synes jeg nu er helt iorden ..

• #2   10. jun 2011 Tak for svar smiley
    Erik, han var netop umulig da han var sammen med flokken hele tiden, og da han var faldet til og ikke nervøs mere, var han generelt slet ikke i stand til at forholde sig roligt i stalden. Ikke at han blev nervøs - han var bare totalt rastløs og stressende at være i nærheden af.
    Nu går han ude i 12 timer og står alene om natten og er meget mere rolig at tage ind i stalden, han vrinsker ikke efter de andre heste og står ikke og drejer rundt om sig selv som han gjorde det andet sted.

• #3   10. jun 2011 Tjah hvis han trives med at være alene i stalden i nattetimerne så er det da bare sådan det skal være :O)

• #4   10. jun 2011 Det er helt okay at den står alene! smiley

• #5   10. jun 2011 hvis han har det bedst sådan så er det jo fint.
    min står også alene i sådan lille X stald hvis man kan sige det. der står han i den ene ende og en i den anden ende at de fire bokse der nu er

• #6   10. jun 2011 Jeg synes heller ikke, det er forkert, at han står alene om natten så længe, at retten til at gå med andre heste ikke fratages HELT - og det gør den jo ikke, når han går med andre heste om dagen :o)

• #7   10. jun 2011 altså det lyder jo som om, at det er fint han står alene i boksen. - men pas for guds skyld på.

vi har lige haft en hest der var akkurat som din, den var så stresset, at den ikke unne hverken stå på staldgangen eller noget som helst. - det var helt forfærdeligt til sidst. - så satte ejeren ham ind i boksen om natten alene for at den kunne få lidt ro... Nu står den med mavesår pga. alt det stress, og skal stå et stykke sted for at det er ovre igen..

men hvis han tager det fint, så kan du da sikkert fortsætte med det smiley jeg ville bare lige fortælle hvoran det også kan hænde, så du i værste tilfælde var forberedt.

smiley

• #8   10. jun 2011 vil heller ikke sige det er synd men tænker lige hvad gør i til vinter hvor de andre heste kommer på stald igen ???

Kommentér på:
Alene i stalden om natten

Annonce