{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
843 visninger | Oprettet:

Urolig i stalden alene? {{forumTopicSubject}}

Hej!
Jeg har en 18 årig hoppe ..
Hun er utrolig stille og rolig. Men når jeg tager min Vallak ud af hans boks og vil til at sadle op flipper hun helt ud, prøver at komme ud af boksen og begynder at rulle og ja.. gå helt amok.. Slapper lidt af når jeg giver hende hø, men når han bare røre sig lidt vågner hun helt op igen.. Og self. det samme når jeg går ud og rider .. smiley
Nogle råd til at få hende til at slappe lidt af?
Hjæælp?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urolig i stalden alene?
  • #1   23. okt 2013 Min Thor går enlig i panik når han ser hoppen af min gå ud af stalden (Har kun de to derhjemme) hvilket gør at jeg tager ham med ud og smider på fold. Dog er jeg igang med at vænne ham til at være alene deroppe ved at gøre begge færdige lukke ham i boks og gå ud mod udgangen med hoppen når han så stresser stopper vi op og når han så bare står og kigger måske i 5 sek. går vi tilbage da det er det ønskede resultat og derved håber jeg at med tiden han måske stopper smiley

• Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
    #2   23. okt 2013 Det lyder som om hun lider af separationsangst. Det kan trænes væk men det tager lidt tid. Du skal huske, at mens du træner det, er det vigtigt at hoppen ikke er alene. - udover når du træner self smiley

Tina MJ har skrevet et meget brugbart indlæg i denne tråd:
    http://www.heste-nettet.dk/forum/3/255676/253278/
    indlægget er et godt stykke nede af siden.

• #4   23. okt 2013 Okay smiley Tak for rådene! Tror jeg vil prøve at finde en radio til hende smiley
    Det er bare så træls at stå og høre på det..

• #5   23. okt 2013 Og hø får hun alt det hun kan spise af smiley Er da glad for jeg har sponsor på når jeg er studerene! smiley

• #6   23. okt 2013 Monty & Malou's mor

Det er ikke alle heste som kan tåle at få en kold tyrker, specielt ikke heste som allerede stresser ved fx boksvandring eller vævning smiley Virker på mange, ingen tvivl. Men hvis jeg gjorde sådan over for min ene hest, så ville jeg komme til at fortryde det - da det vil ende med at blive konstant at hesten bare boksvandre frem og tilbage, hvilket hverken er godt for hestens ben (fysik) eller psyke. Så nogle gange er man nød til at tage den hårde tjørn og træne det væk.

• Rikke C
    Rikke C Tilmeldt:
    jun 2008

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 46
    #7   23. okt 2013 At give hesten en "kold tyrker" på den måde, er en metode som kaldes flooding. Dvs at man udsætter hesten for så meget af det den er bange for som muligt og så sørger for den ikke kan komme væk fra det.
    Udover at jeg rent etisk ikke kan forsvare den metode, så risikerer man altid når hesten har været rigtigt bange at det kommer op til overfladen på et uforudsigeligt tidspunkt.
    Flooding er ikke en metode jeg nogensinde ville bruge.

Kommentér på:
Urolig i stalden alene?

Annonce