{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
810 visninger | Oprettet:

Urolig i stalden? Hvad gør man? {{forumTopicSubject}}

Hello Alle jeg der ude. smiley
Jeg er så heldig at jeg har fået lov at låne en 5 års varmblods hoppe. Jeg har selv redet hende til og der er slet ikke noget det, lige så snart man sætter sig op er den kold over for næsten alt.! smiley

Men men men, i stalden kan den bare ikke stå alene. den vader rundet i de kæder som den står tøjret i, prøvet at dreje sig rundt, bakke så langt tilbage som den overhovedet kan, for så der efter at gå i panik når den ikke kan komme længere. Men lige så snart den får selvskab af sin bedste ven, Fjollebollen Bella, ja så står den bare og står. ?

Og nu er gode råd dyre, for hvad pokker gør jeg ved den.?
Det skulle jo gerne være at den kunne stå alene, ikke kun i stalden, men også i en trailer. smiley

Håber i har nogle gode løsninger, som jeg kan prøve af.
på Forhånd Tak. smiley

-Signe

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Urolig i stalden? Hvad gør man?
  • #1   20. mar 2012 træning smiley Hvis den har en seperationsangst, så skal det trænes væk.
    Du kunne jo eventuelt starte med at lære den stå i rolige omgivelser og så få ejeren af fjordbollen til at trække ind/ud/ind/ud smiley
    Ellers, så prøv at give den noget hø eller andet spiseligt at underholde sig med på staldgangen?

• #2   20. mar 2012 Havde samme problem med min hoppe.

I ca et halv år, tog jeg i stalden og lukkede hende ind, lidt inden de andre heste blev taget ind. I starten var det bare 5 min inden de andre heste blev lukket ind og som hun blev mere og mere tryg ved det øgede jeg tiden vi var alene i stalden.

Det første stykke tid tog jeg hende direkte ind i boksen og sørgede for at der var foder, wrap, hø eller lign, så hun forbandt det med noget godt, men stadig havde tid til at vænne sig til at være alene.
    Jeg tror nemt man kan overskygge seperationsangsten ved at strigle, sadle op, lave tricks osv i stalden når den er alene og så forholder den sig ikke til det at være alene.

Det tog som skrevet ca et halv år med min hoppe, men det betyder også at jeg i dag har en som ikke har skyggen af seperationsangst smiley

• #3   20. mar 2012 Men, det værste er næsten, at når jeg ikke er i stalden og den er der alene, så står det musse stille og bare står.. kan kigge ind gemmen et vindue. men så når jeg selv går ind i stalden så er det som om den kommer i tanke om at den er alene.
    Det er forsøgt det med at strigle og sadle op, men det har bestemt ingen effekt. den er lige så urolig.

Men jeg er helt enig i at det bare er noget som skal trænes væk. smiley

• #4   20. mar 2012 Sebastian havde samme problem. Det gik væk da han kom i en større stald, men han vil også helst gerne stå med hovedet vendt mod udgangen. Ellers står han fint.

• #5   20. mar 2012 Prøv at tage hende ind inden de andre og bliv ved hende i boksen/udenfor boksen og se hvordan hun reagere og så arbejd jer videre derfra.

Hvis hun er cool ved at være i boksen, så kan du som skrevet forlænge alene tiden og begynde at strigle osv derinde.
    Når hun er tilpas med dette, kan du begynde at flytte over hvor du normalt står med hende.

Men tag hende ikke direkte derover. Først ind i boksen, når hun er cool der, så over i kæderne. Og kun meget kort tid i starten. Hver gang skal være en god oplevelse for hende.

Kommentér på:
Urolig i stalden? Hvad gør man?

Annonce