1.322 visninger
|
Oprettet:
pavo´s natures best / videbæk omega-3 balance {{forumTopicSubject}}
Hejsa
er der nogen som har erfaringer med:
pavos natures best
eller
videbæk omega-3 basic
overvejer et af de to foder mærker til krikken... men kunne godt tænke mig at høre nogle erfaringer
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.053
altså er der meget lucerne i eller minder det mest om muesli? eller??
jan 2005
Følger: 39 Følgere: 36 Heste: 2 Emner: 25 Svar: 183
Den anden blanding har jeg ingen erfaring med (-:
jan 2005
Nature's Best er lavt på protein, fedt og stivelse, hvor Omega er meget mere energitæt. Så det kommer vidst helt an på hvad du ønsker at fodre på.
sep 2006
hun er i let arbejde, LC niveau og skovture...
hun mangler ikke energi i hverdagen... men er heller ikke overenergisk... dette ønsker jeg fortsat
hun skal ikke tage på i huld, men som sådan heller ikke tabe sig...
kunne godt tænke mig et foder, hvor der ikke er for meget havre i... men til gengæld ønsker jeg ikke at tildele havre ved siden af...
den smule havre der er i videbæks omega 3 gør mig ikke noget---
lige pt får hun marstall haferfrei på opstaldnings stedet... men efter hun skal flyttes, og jeg selv skal til at stå for foder, har jeg fundet ud af at hun ikke er dækket ind med det hun får nu...
af haferfrei skal hun have 2-2.5 kg for at være dækket ind... hun får kun cirka 1.2 om dagen.. og holder som sagt flot huld... så hvis hun skulle sættes op til næsten det dobbelte, ville det være for meget...
andre foder midler som kunne være gode at overveje???
hun har prøvet tjørnehøj mølle heste muesli spceial for flere år siden, den kunne hun ikke holde huld på (hun blev tynd)... samt produkterne for horselux synes hun ikke er fantastiske (der er meget "snulder" fra lucernen og melassen)
jan 2005
Specifikt tror jeg at dette produkt ville passe godt:
http://www.vja.dk/multimedia/Care1.pdf
Der er fodermængden også lav, 1,5 kg dagligt hvis hun arbejder let en times tid og vejer 500 kg
sep 2006
pavo´s natures best / videbæk omega-3 balance