{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
817 visninger | Oprettet:

marie p
marie p
Tilmeldt:
11. maj 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6

Vedr. Føl {{forumTopicSubject}}

Hej, Jeg har lige købt et Islænder føl. Hun skulle være efterset af tideligere ejer´s dyrlæge. Jeg havde en til at hente føllet, i Jylland, og i de ejerskifte papir, som jeg fik- havde tideligere ejer bla.Også skrevet at føllet var solgt som beset.... Dagen efter jeg havde fået dem hjem. Var der en dyrlæge ude i stalden og se det, hun fandt en meget hævet kirtel i føllets hals, den er ellers frisk osv. Men hvad er er årsagen til denne kirtel ?????? Tideligere ejer vedste intet til det, og ønsker vist heller ikke at tage sig af det. Det er 5 dage siden jeg fik føllet- Hilsen fra den bekymrede- dyrven.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vedr. Føl
  • #1   16. jun 2011 kunne dyrlægen ikke sige noget?

  • #2   16. jun 2011 kan den have spist en giftig plante eller noget?

  • #3   16. jun 2011 hvis den har spist græs rødder kan de godt hæve, havde dyrlægen ude til min engang med det. ved ikke om det er tilfældet ved din. smiley


  • marie p
    marie p Tilmeldt:
    maj 2011

    Følger: 1 Emner: 2 Svar: 6
    #4   18. jun 2011 Hej, heste venner.... Jeg forstår det bare ikke, for nu har jeg fået snakket med hende som havde føllet før. Hun siger at føllet et thekket i hoved og r.. Og det ikke fejler noget. Men i halsen, mellem kindbenet har den en kirtel på størrelse med et dværg/hønse æg. Jeg syntes jo det er lidt tarveligt, at det ikke er påtalt. Jeg ringede så idag til en dyrlæge for at forhøre mig om det. Den dyrlæge sagde at det evt. Kunne være begyndelsen til en virus, så jeg skulle holde øje med, flåd fra næsen, hoste og om den fik feber.... Og det blev opdaget dagen efter vi havde fået føllet. Det er øv....

  • #5   18. jun 2011 Du må jo kunne få oplyst, hvilken dyrlæge køber har benyttet. Kontakt så denne dyrlæge og hør, hvad der er lavet af undersøgelse.

    En undersøgelse af købers dyrlæge er jo desværre ikke en handelsundersøgelse. Der skal man bruge egen dyrlæge eller en dyrlæge, der ikke kender hesten og ejeren.

    Er det en privat person du har handlet med eller en prof. avler?
    Hvis det er en prof. avler, så vil købeloven formentlig være gældende uanset hvad der står om "købt som beset".


  • #6   18. jun 2011 Det kunne godt lyde som om den er ved at få en god gang kværke. Det skal mange ungheste igennem, og det er træls og ulækkert og yderst smitsomt, men kun farligt i sjældne tilfælde, og det går over igen. Betragt det som en udvidet forkølelse.
    Hvis det er kværke har det næppe været der da dyrlægen undersøgte føllet, så tidligere ejer har ikke vidst det.



Kommentér på:
Vedr. Føl

Annonce