{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.445 visninger | Oprettet:

Nogle mennesker er bare for viderekomne.. {{forumTopicSubject}}

Hej alle HG'ere..

Jeg bliver simpelthen nødt til at dele min frustration med jer..... smiley

Mine forældre ejer en privat rideskole, dvs. at man som udefrakommende ikke bare kan gå ind, da det jo er privat grund...
Men, vi har så haft vores føl på lidt over en måned og hans mor til at stå på en fold ud mod vejen (lille utrafikeret landsbyvej). Men problemet er, at folk fodre føllet, og tager fat i grimen af ham, hvad har betydet at han 1. har haft dårlig mave. 2. han var ved at kløjes i noget hvidt brød som fremmede folk har givet ham. og 3. at han var blevet håndsky i en periode. (det tog mig mange dage at gøre ham glad og nysgerrig igen) + at nogle havde plukket en masse ranunkler (de gule giftige blomster) og lagt dem ind på folden til følle og mor. suk..
Efter at have fodret følle og mor til middag i dag valgte jeg så, at tage sagen i egen hånd og laver nogle skilte og sætter op på folden med skriften "FODRING FORBUDT". Da jeg så er ved at gå, står der så en stor og meget vred dame, og samtalen forlyder således: M er mig og S er den sure dame..

S: Det er da ikke særlig smart det der.
M: hvad er ikke smart?
S: Du har da lige stået og fodret dem!!
M: Ja, de skal jo have frokost, og jeg ejeren og det er kun mig der må fodre dem.
S: Jamen du må jo heller ikke fodre dem.
M: jo jeg ejer dem...
S: Det giver jo ikke mening
M: Synes det giver udmærket mening.. Han er kun lidt over en måned og kan ikke tåle så meget endnu.
S: Du er da for åndssvag, det skal du da ikke bestemme.
M: undskyld hvad sagde du? Hvis i går over og fodre føllet nu, bliver det betragtet som ulovlig indtrængen på privat grund.
S: det er jo løgn. Stram lige hjelmen engang tøs. (siger hendes mand der så har sluttet sig til).
M: Har i ikke andet at gå op i?
S: Kan du ikke mærke sarkasmen?
M: Hvis jeg havde, havde jeg nok ikke reageret sådan her..
S: Så er du da ikke for smart.. det var bare en joke..
M: øh nå.. bare lad mit føl være...
S: + mand griner hånligt af mig, rulle øjne og går...

Vi har før haft problemer med dem før, hvor hun bare har gået rundt inde i folks haver og hidset sig vild og voldsomt op når hun blev smidt ud...
Vi har så flyttet følle i frygt for at de blev ved med at fodre ham. smiley
De har bare ingen respekt overfor privaten, så ved ikke hvad jeg skal gøre hvis de bare går ind.... smiley Det er virkelig ubehageligt den måde de bare "overfaldt" mig på... går bare stille og roligt og passer mine heste og sørger for at folk ikke fodre dem med alverdens ting...

Suk... Nogle mennesker er bare for viderekomne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nogle mennesker er bare for viderekomne..
  • #1   26. jun 2011 wtf ?!
    Forvirret menneske alligevel :s


  • #2   26. jun 2011 kan du ikek sætte et hegn mere op så de ikke kan nå
    og tråd ved det yderste hegn helt nede ved jorden men mega stød



  • #3   26. jun 2011 jeg kan godt følge dig smiley Jeg frygter også at folk fodre med alt muligt over hegnet. og jeg har en der ikke kan tåle en dy af æbler brød osv... Men heldigvis kommer der ikke mange men alligevel smiley

    Jeg mener man kan købe nogle fodring forbudt skite som kan hægtes på hegnet.

    Men måske de skulle meldes til politiet så de kan begynde at opføre sig elelr i det midnste blive gjort noget ved det


  • #5   26. jun 2011 ej man det kan folk da ikke tillade sig!

    tilmed får de det til at lyde somom du er den åndssvage i denne situation;)


  • #6   26. jun 2011 det lyder nederen med den damer og hendes mand.

    Men når man har heste ud til befærdet vej, må man også regne med at børn og andre interesserede gerne vil snakke med dem. Det gjorde jeg da også da jeg var lille, og gør det da stadig hvis der lige er nogle lækre mælkebøtter og en interesseret hest der står og er ivrig efter opmærksomhed.
    Det er selvfølgelig irriterende hvis folk giver dem ting de ikke kan tåle, men så må man jo tage konsekvensen og flytte hesten et andet sted hen. Jeg var også mega træt af at finde ud af, at der rendte nogle unger rundt og gav min hest alle mulige underlige ting, såsom lakrids, da han stod i en anden og lidt større stald end han gør nu. Men det hører altså bare med hvis man vælger at have sin hest stående hvor der kommer folk.


  • #7   26. jun 2011 hvor sor er fold? hvor mange sider kan hun få adgang til?

    sætte et ekstra hegn op? ved godt at så stadig kan smide det ind til dem, men de kan i hvert flad ikke ødelægge dit føl ved at gøre det hovedesky


  • #8   26. jun 2011 vi havde samme problem ude på vores folde.. familier med børn der bare gik ind på folden, det er jo pisse uansvarligt..
    vi satte så skilte op på alle folde, og skrev at adgang på folden var forbudt, og at de heller skulle komme op til os i stalden, hvis de ville klappe hestene og fodre.. må sige vi har vendt situationen..
    nu er der flere der kommer op til os og spørger om de må snakke med hestene, og børnene kan fodre dem med gulerødder og æbler...


  • #9   27. jun 2011 Karina j: kan virkelig godt li den måde i har gjort det på... Dejligt i viser sådan en gæstfrihed.

  • #10   27. jun 2011 kan også plante en hæk rundt om det er der ude hvor jeg står og der kommer da folk op fordi de vil låne wc et så spørg de også om de må klappe

    nu kender jeg ikke så meget til at der bliver fodret men ved da hvad jeg ville gøre hvis det sker


Kommentér på:
Nogle mennesker er bare for viderekomne..

Annonce