{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
791 visninger | Oprettet:

Er det dumt? {{forumTopicSubject}}

Halløj Hg'ere!

Det har altid været min største drøm at tildride en hest, og nu da jeg skal have ny hest (islænder) går jeg lidt og leger med tanken om at købe en 5 årig der ikke er tilredet endnu.

Det er min første islænder, dog har jeg redet en del islænder, og kender nogenlunde trykknapperne til pas og tølt, på de enkelte islænder. Jeg ved selvfølgelig godt at ikke alle har samme trykknapper (-;

Der vil selvfølgelig være en ridelærer med ind over, og tanken er den at købe en islænder med middel vilje, der ikke har de fineste forældre i verdenen, men et skønt sind, så den kan blive en turpony. (-:

Er den tanke helt ude på lars- tyndskids -marker? (-:

Jeg har 10 års erfaring (dog ikke på islænder), og jeg går højt op i at ponyen vil blive tilredet efter akademiske teknikker. (-:

På forhånd tak!

Knus Malle.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det dumt?
  • #1   10. jul 2011
    Så længe man har en ridelærer ved siden så go for it smiley


  • #2   10. jul 2011 Super! Tak for det! smiley

  • #3   10. jul 2011 En gang skal være den første smiley vi kan jo ikke alle have 100 års erfaring når vi rider en hest til smiley

    Go for it! Og held og lykke smiley


  • #4   10. jul 2011 Ved andet end det er en meget dygtig hjælp du kan få, så lad være. En unghest er en stor mundfuld.

  • #5   10. jul 2011 ja så længe du har en til at hjælpe synes jeg klart du skal gøre det:D

    der er altid en helt anden forbindelse mellem hest og den rytter der har tilredet den(:


  • #6   10. jul 2011 Lær lige lidt mere om islænder, så man er sikker på man kan lære den det rigtige.
    Men ellers med din ridelærer, så er det da en super chance! smiley
    Skal selv til at tilride islænder nu. (:


  • #7   10. jul 2011 Trine K: Tusinde tak for svar!:-)
    Camilla B: Mange tak for svar! smiley Men det er vel ikke anderledes end en 5 årig der er tilredet? For det var egentlig alternativet. En unghest er vel en unghest, uanset om den er tilredet eller ej, den har selvfølgelig været i hende hele dens liv (-:


  • #8   10. jul 2011 Red for første gang en fem års, ny tilredet i vinters. Red stævne på den i foråret (der er lige t par billeder i min profil) Og det var nu ikke en større mundfuld end hvis jeg red på min egen. Vil mene min mors røde er en større mundfuld (10 år, og redet i 6)

    Bare lige for at modargumentere på Camillas svar.

    Man kan ikke lære noget før man prøver, og har man en dygtig underviser med på jorden kan jeg ikke se det farlige smiley


  • #9   10. jul 2011 Mie M: Du har fuldstændig ret! (-:

    Team Pirates of the Åsen: Men hvis den skal rides i akademisk dressur, som var det en eller anden for for pony, så er det vel det samme, eller hvad mener du helt præcis er forskellen? (-:


  • #10   10. jul 2011 do it! smiley

  • #11   10. jul 2011 Juka: Tak for svar! (-:

    Jeg tror efterhånden i har overbevist mig om, at mine tanker ikke er gået helt amok endnu! :b


  • #12   10. jul 2011 Alle de heste jeg har ejet har været rimelig rå og nye, og nu har jeg købt en plag på 14 måneder, og det er første gang jeg køber en der er så ung, men jeg tror nok jeg skal finde ud af det og ellers kender jeg mange jeg kan spørge om hjælp, og to af de heste jeg har købt har knapt nok været tilredet, min første pony var utilredet, og var ikke sikker i at løfte ben og hun var 3 og jeg var selv 12 eller 13, men det gik fint hun blev ikke en pony med de store evner i dressur, havde kapacitet, var super i spring men jeg havde heller ingen til at hjælpe mig, men hoppen tog ikke skade af at jeg tilred hende selv og det afhænger jo også af hvad man vil med hesten, jeg har ingen planer om at sælge ham jeg har købt fredag, og heller ikke de store planer om stævner, så om jeg rider den til eller sender den i ridning, tror jeg ikke gør en forskel for jeg kender hesten og jeg har mere tålmodighed end dem der tager heste i ridning proff, så hvis du gerne vil prøve så skal du bare gøre det, du har mere erfaring end jeg havde som 12-13 årig og ponyen kunne gå stabilt tilbidet og schenkelvigninger og var meget styrbar, så hvis jeg kunne kan du også sagtens smiley og især med god hjælp ved hånden smiley

  • #13   10. jul 2011 Natasia: Mange tak for svar! smiley Det lyder vildt at du startede med en utilreden pony, stor respekt! Tager hatten af for dig! smiley

  • #15   10. jul 2011 Altsa hun havde haft rytter pa ryggen men det var ogsa det.
    Sa hvis jeg kunne i den alder kan du ogsa sagtens, men det er en rigtig god ide at have en der kan hjalpe dig isar i starten smiley
    held og lykke med at finde den rigtige islander smiley


Kommentér på:
Er det dumt?

Annonce