{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
816 visninger | Oprettet:

Er det dumt? {{forumTopicSubject}}

hej HG
jeg sidder lidt og tænker;)

DÆKKEN?
1: er det dumt at tage dækken på en pony der har gået uden dækken altid
2: hvad hjælper det? (ved godt noget men vil gerne høre jeres mening af det)
3: er det spil af penge?
4: jeg klipper hende ikke! må hun så gerne kun gå med overgangsdækken?
5: synes i det er dumt?:)
på forhånd tak;-)


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det dumt?
  • #1   17. sep 2013 Min part har aldrig gået med dækken, før for 2 vintre siden.
    Hun fik det på fordi hun små frøs og ja det holder så på varmen.
    Menner bestemt ikke det er spild af penge og heller ikke dumt at gøre, nærmere klogt. Foresten så bliver min aldrig klippet og hun går med regn/overgangs og vinter dækken. smiley


  • #2   17. sep 2013 Min holdning til dækkener er at de kun skal bruges hvis det er nødvendigt.. Jeg er ikke meget for at proppe unødvendigt udstyr på hesten. Min gamle part havde den lækreste vinterpels, og gik aldrig med dækken ligemeget hvor koldt det var. Og når der var sygdom i stalden, var det altid dem med dækken på, der blev hurtigst forkølede mm, fordi deres immunforsvar ikke var lige så kraftigt. Min part blev aldrig smittet.

    Så hvis hun kan klare sig uden, ville det klart være bedst at undvære det, hvis du spørger mig. Men alle har jo forskellige meninger og erfaringer smiley


  • #3   17. sep 2013 okay tak for svar nu ved jeg hun ikke skal have det på:)
    smiley


  • #4   17. sep 2013 Altså hvis hesten ikke har brug for at have dækken på, så kan jeg ikke se nogen grund til det smiley

  • #5   17. sep 2013 Min part gik med dækken i vinders, mener bare det var for at undgå den tykke vinderpels da hun sveder let, men er ikke helt sikker.
    Hun gik med hvad jeg skyder på var et 300 grams vinterdækken (det var ihvertfald tygt nok)
    Hun blev ikke klippet men hun burde være klippet på halsen og brystet da det er der hun sveder.

    Jeg var godt tilfreds med dækkenet, det var MEGET nemmere at sadle op for hun var ikke smurt ind i muder fra top til tå. Og så i da de normalt smed vinterpelsen var der ikke det vilde at tage sammenlignet med alle mulige andre


  • #6   17. sep 2013 Min pony, Alisa er noget af en frysepind og har allerede fået et regndækken på, og er begyndt at sætte vinterpels. Det tykkeste dækken hun har er 500 gram og hun bliver ikke klippet. smiley

    Derimod er min unghest Pascal meget mere, "standhaftig" og behøver kun et tyndt regndækken, og det er ikke fordi han fryser, men fordi han ikke skal være pladdervåd, når jeg skal ride. Han får dog dækkenet af om natten, indtil det bliver under -5 grader. smiley


  • #7   17. sep 2013 Hvis den ikke fryser, og sætter vinterpels så behøver du ikke noget dækken.
    Der ville jeg også sige ville være spild af penge :-).
    Dog har min allerede overgangsdækken på, da han står og ryster af kulde hele tiden ellers smiley


  • #8   25. sep 2013 okay så lader jeg vær med at købe et regndækken/overgangsdækken smiley
    tak for hjælpen! smiley smiley


Kommentér på:
Er det dumt?

Annonce