{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodring med roepiller
  • #1   5. aug 2011 Altså jeg har nu valgt det godt min hest er tynd og kræsen så dhvis den ville blíve vommet ville det nu være skønt.

  • #2   5. aug 2011 Er rigtig glad for roepiller, velegnet til heste der ikke skal tage på, eller generelt bare blive tykke af ingen ting, jeg har faktisk ikke målt det, men sådan et normalt bæger som man får med mineraler ca. det nok os 100 g tror jeg.

  • #3   5. aug 2011 Roepiller er gode og de er rigtig gode til at fede op med.
    Det er derimod ikke godt til heste med tildens til fedme.

    Foretrækker helt klart almindelige roepiller frem for de roepilleprodukter, der er fyldt med sukker/melasse.

    Plejer at bløde det op 1 del piller til 4 - 5 dele vand.


  • #4   5. aug 2011 Man skal dog huske vitaminer ved siden af....

  • #5   5. aug 2011 camilla kaaber, hvorfor er det ikke godt til heste der har tendens til fedme?

  • #6   5. aug 2011 da jeg brugte det var det ca 4 til 1..

  • #7   5. aug 2011 Kan med stor fordel anbefale roepiller - både til at fede op med, men også til normalt foderbrug.

    Om vinteren giver jeg min hest 300 gram roepiller i tørvægt og blander det op med 5 gange vand smiley
    Bare husk vitaminer ved siden af smiley


  • #8   5. aug 2011 vil give Tina C ret i at vommet hest ikke er tyk hest, men det kan være en fejlernæret hest..

    Roepiller er også et affaldsprodukt, nemlig fra produktion af sukkerroer, men de er fulde af gode fibre, som er super gode for hesten, det er noget nær et grovfoder..

    De produkter med melasse i, som feks betfor bliver der så tilsat sukker i igen, som egentlig bliver taget ud under produktionen af roepiller..

    Hesten vil kunne nemmere optage fodret og dermed vil den nok kunne tage på, men roepiller indeholde mindre kalorier end, havre, byg og majs, men de indeholder MEGET mindre stivelse og vil derfor være et bedre valg!


  • #9   5. aug 2011 altså udover det får Han både lucerne, salvana og melasse. Har før fodret med det med stor tilfredshed. Men kan ikke huske blandings ting. Udover det får den jo også alt det hø som han kan spise. Jeg synes det en jungle med foder og der er folk der er imod alt og ulemper ved det meste. Men synes 300 g lyder realistisk også med 3 liter vand eller er jeg forkert på den nu

  • #10   5. aug 2011 ja altså min dyrlæge anbefaler roepiller som foder da det er godt for maven og det tager lang tid at fordøje pga de mange fibre - og som alle jo ved er det bedst for hestens system hvis der altid er noget tarmene kan arbejde med....Jeg har gjort sådan at jeg om morgenen giver vores ponyer deres fuldfoder og så til aften får de roepiller med en god håndfuld lucerne oven i - Det fungerer super.
    Der vil altid være forskellige meninger om forskellige produkter og sådan skal det nog være....kig og se hvad din hest/pony trives bedst på ...så det jo nok det du skal vælge ligegyldig navn, pris type osv.... held med det :O)


  • #11   5. aug 2011 og ups som svar på dit spørgsmål mener jeg det heddet 1 til 5

  • #13   5. aug 2011 tina c >> roepiller bruges både til opfedning og slankning af hesten. det er et super foder, det giver for den fede hest en mæthedsfornemmelse og for den tynde forbereder det tarmen og øger foderoptaget.



  • #14   5. aug 2011 Trash : roepiller er ikke gode til nøjsomme typer, da fibrene i roepiller er utroligt letfordøjelige for hesten og derfor bliver anvendt til energi, hvor overskydende energi går til fedtsyntese altså fedt depot. Så det er altså et præstationsfoder og ikke et foder til heste i vedligehold, der ikke behøver tage på. Dette gælder også for de typer roepiller uden sukker.

    Dette er dikteret fra en agronom... og min dyrlæge siger det samme.

    Har aldrig oplevet vommethed ved roepiller. Halm kan give det, sommergræs kan give osv, men det er ikke ensbetydende med fejlernæring...


  • #15   5. aug 2011 rikke
    Ja det også det jeg har hørt læst mig til.
    Det rigtig godt til tykke heste som ikke får foder feks, min pony lukas hvis han får korn bliver han alt for fed, så han lever af mineraler, hø, det der grass fra green power og roepiller om vinteren.


  • #16   5. aug 2011 Min dame er på halv roepiller og halv foder, men jeg putter så meget vand i at det er helt snaket grødligt flydende efter natten. Er super glad for det, men endelig for meget vand end for lidt, da de ellers vokser videre i maven. Jeg bruger én håndfuld roepiller og næsten en helt liter vand.

  • #17   5. aug 2011 Og min hest er ikke blevet vommet af det..

  • #18   5. aug 2011 et lille tip, hvis man koger vandet går det meget hurtigt med at de bliver opblødt, det tager ca. 10-15 min.

  • #19   5. aug 2011 Der er næsten det samme FE i roepiller som i korn....

  • #20   7. aug 2011 Der er delte meninger om ALT foder, med eller uden korn, olig melasse osv osv...
    1 ting har jeg dog at sige. en hest bliver IKKE vommet af roepiller. og roepiller er absolut et godt foder for heste, da der er meget fiberrigt, og lader tarmene arbejde bedre, end hvis man valgte at fylde korn i hestene. Samtidig er roepillerne med til at "udløse" den smule energi om man vil, meget langsommere end fx byg og havre, som nærmest er en lyn energi kilde.

    Jeg bruger selv roepiller til min fjordhest, som ellers bliver som en araber på speed, hvis han får byg, og for meget havre.

    og som en side bemærkning, KAN man godt fede heste op med roepiller... jeg har set et eksempel med en traver som absolut ellers ikke kan tage på, men hun har aldrig været flottere end hun var i vinters. Da min veninde valgte at bruge samme fremgangsmåde som jeg...


  • #21   8. aug 2011 Ja der er altid delte meninger. Jeg har selv erfaret at min hoppe blev vommet af roepiller så jeg vil ikke sige at heste ikke kan blive vommet og evt fede af det.

    Jeg fik anbefalet og give roepiller da det var godt til nøjsomme heste og det passet mig perfekt da min hoppe er meget nøjsom. Jeg blev fortalt at hesten ville få en mæthedfornemmelse så den ikke skulle gå og være sulten og at det feder ikke. Jeg kunde ikke mærke nogen forskel på mine heste og begge mine heste blev vommet. De fik ca 300 gram i tørvægt. Selvfølgelig opblødt i vand.


Kommentér på:
fodring med roepiller

Annonce