{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
961 visninger | Oprettet:

Fodring med Roepiller {{forumTopicSubject}}

Til jer som bruger Roepiller...
1 hvor meget vand bruger i til opblødning
2. Hvor mange gram opblødte Roepiller giver i pr dag pr hest/pony
3. Hvad foder i med udover Roepiller?

Har 3 heste,
2 haflingere på 2 og 4 år
1 drægtig Barockpferd på 7 år som har termin midt i maj..
Hvor meget ville i give dem?


Kommentarer på:  Fodring med Roepiller
  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #1   2. jan 2016 Vi laver en stor spandfuld 12 liter ca 1 del piller og 3-4 dele vand, laver det i meget varmt vand så er det klart på max 20 min.

    Min får 2-3 skeer 500 ml Per måltid derudover får hun 750 gram Horsepro elite og wrap ad lib i net

    Jeg ville ikke bruge fyldfoder (roepiller) til en drægtig hoppe, den skal inden længe over på foder beregnet til de sidste måneder af drægtigheden, giv den alt det grovfoder du kan få i den og et rigtig godt fuldfoder, den har ikke brug for at fylde sin mave med noget uden videre næring.

    Fiber får den rigeligt af i hø eller wrap smiley

    De andre ville jeg bare give en skefuld oveni deres øvrige mad og alt det hø de kan tåle.


  • #2   2. jan 2016 Jeg bruger en syltetøjskop roepiller til min hver dag - når hun kommer ind!

    Jeg bruger Brogaardens Speedi-Beet, blandet op med vand så det bliver lidt mere end dækket! smiley Efter 10 minutter blander jeg det op med en god håndfuld lucerne, for at suge det sidste vand, og så stilles spanden bare ind i min ponys boks smiley

    Min pony skal over på 100% Brogaardens foder, men lige nu får hun 3/4 syltetøjskop Deukavallo Top-Mix, og 1/4 syltetøjskop Brogaarden Fase III. Derudover en håndfuld lucerne, og en god slat olie! smiley

    Overstående får hun 2 x dagligt smiley


  • #3   2. jan 2016 Jeg bruger 1:3 roepiller:vand. Pt får hesten 2 dl tørre roepiller.

    Derudover bruger jeg lucerne, fiberpiller, havens sportsbrok og vitaminer samt wrap

    Jeg ville ikke give dem ret meget hver. De to er unge heste der skal vokse/sætte muskler og den sidste er drægtig


  • #4   3. jan 2016 Jeg bruger pavo speedibeet smiley Jeg bruger ca 150 gram ikke opblødt og jeg putter meget vand i, det er lidt forskelligt hvor meget det syger synes jeg smiley

  • #5   5. jan 2016 Der er stor forskel fra sæk til sæk mange gange. Jeg har brugt 1 liter vand til 2 -3dl roepiller..
    Men det afhænger også af om de bare skal opløses eller om de skal være halvt suppe..


  • #6   8. jan 2016 Den ene unge er for tyk og derfor lever den udelukkende af Roepiller (fylde) vitaminer og wrap.. Den anden unge får skam godt fuldfoder min drægtige hoppe får også rigtig godt fuldfoder men hun kan nemt virke sulten og derfor ville roepillerne fylde lidt mere i maven sammen med fuldfoderet

  • #7   9. jan 2016 Jeg har også benyttet ropiller til fylde og til. Vægttab.. ????
    Det er jeg dog holdt med. Havde ikke effekt denne gang og de blev hurtigt slugt nærmest.
    Så jeg er begyndt med anden løsning som har gjort under værker.. ??




Kommentér på:
Fodring med Roepiller

Annonce