{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Læderolie kontra madolie
  • #1   17. aug 2011 lytter med, jeg bruger altid mad olie

• #2   17. aug 2011
    jeg ville tro at mad olie bliver harsk og lugter..så ville aldrig selv brige med olie til læder ting..men bruger selv bivoks.

• #3   17. aug 2011 jeg lægger altid en ny trense i madolie, efterfølgende pudser jeg den bare i alm læderfedt... da syningerne ikke har godt af for meget olie smiley

• #4   17. aug 2011 Jeg ville ikke gøre det da madolie evt også vil give en effekt til at det bedre kan rådne

• #5   17. aug 2011 har ingen erfaring, bruger kun læderfedt...

• #6   17. aug 2011 læderolie er beregnet til læder. Hvis man skal lægge sit læder i blød, så skal man vælge en læderolie, madolie kan som de andre også skriver blive harsk. Hvis man får fedtet sit læderudstyr ind i en såddan grad at syningerne ikke kan "få luft", kan de gå i opløsning...

madolier kan til gengæld snildt bruges på fx. hestehove, mod hesteforstoppelse, for blankere hestepels (både i foderet og på pelsen) og til (menneske)massage og skønhedspleje.

prøv at se på www.læderiet.dk der findes rigtig mange læderplejeprodukter, nogen af dem kan nærmest trylle...

• #7   18. aug 2011 Enig med Kia.
    Kunne aldrig finde på at bruge andet end læderolie/-fedt til mit læder!

Og husk at det ikke er nogen god ide at behandle det samme læder med både olie og fedt. Det bliver noget sjovt noget. Enten behandler man med olie (som jeg gør) eller også behandler man med fedt. Det ene eller det andet.
    Begge dele har lige god effekt. Det er bare hvad man bedst kan lide at arbejde med smiley

• #8   18. aug 2011 Læderolie ødelægger over tid garvningen og læderet, da det lægger sin ned i læderet og gnaver. læderfedt ligger oven på læderet og slides af efterhånden, så det er klart det bedste at bruge.

• #9   18. aug 2011 Jeg kunne aldrig drømme om, at bruge madolie til mit udstyr. Ville være bange for, at ødelægge det. Jeg havde engang en trense, der var meget stiv i læderet, selvom jeg pudsede det (i sæbe og fedt). Jeg lagde trensen i en spand med LÆDERolie natten over. Og fik en lækker blød trense ud af det, som aldrig behøvede, at blive pudset igen.
    Men normalt bruger jeg lædersæbe til, at rense skidtet af og derefter læderfedt til, at gøre læderet blødt og smidigt. Jeg bruger både sæbe og fedt fra Kieffer. Der er vist nok bivoks i.

Kommentér på:
Læderolie kontra madolie

Annonce