{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Irish Cob vs. Tinker..
  • #1   19. aug 2011
    Det er ikke samme hest - efter som der er to avlsforbund.
    Forbundene har forskellige krav.

AN IRISH COB IS ONE SINGLE DISTINCTIVE BREED
    THERE IS JUST ONE SINGLE BREED STANDARD FOR IRISH COBS

A TINKER IS NOT ONE SINGLE DISTINCTIVE BREED
    THERE ARE A NUMBER OF BREED STANDARDS (TYPES) FOR TINKERS

There are at least three breed standards (types) to provide for the different types of Tinkers in a Tinker stud book. Although a Tinker (Cob Type) may look the same in appearance as an Irish Cob , an animal judged to conform to the Tinker (Cob Type) breed standard, is not an actual or real EU recognized breed. Whereas, an animal judged to conform to the Irish Cob breed standard, is an actual, real recognized EU breed. The Irish Cob Society (ICS) also maintains an Irish Cob Part Bred stud book (which is totally separate to the ICS revered & sacrosanct Irish Cob stud book). Many (maybe all) of the animals in an Irish Cob Part Bred stud book could be judged to conform to one of the Tinker type breed standards. For this reason it is clear why an Irish Cob stud book should never be merged with a Tinker stud book and why it would be detrimental to the Irish Cob breed if it were ever to happen.

AN IRISH COB CAN ALWAYS BE A TINKER
    BUT A TINKER CANNOT ALWAYS BE AN IRISH COB
    - Taget direkte fra moderstambogen for Irish Cob, ICS Ireland.

• #2   19. aug 2011 Nej, de ligner bare hinanden på en prik :-).
    Shannie - hende på 1,5 er sød!

• #3   19. aug 2011 Der er altså kun forskel på de forbund, de er kåret/registreret i?

• #4   19. aug 2011 Ok. Så er jeg ligeglad med hvilken en af de to slags, jeg ender med smiley

• #5   19. aug 2011 Det er det samme.
    Min egen er både kåret Tinker og Irish Cob.

• #6   19. aug 2011 Ja okay :-D. nå, men vil da overveje at få mig sådan en så.
    Er de ikke rimelig cool i hovedet?
    og kender i nogle stutterier?

• #7   19. aug 2011 ja 2 racer 1 hest, utroligt at der skal være alt den ballede, min Rowan er født irish cob og kåret i Tinker, en race typisk tinker/IC er rigtil cool i hovdet med tag ikke fejl de kan godt være "varme" hvilket min Rowan er hvor min bjørn er racetypisk

at du over vejer at få en kan jeg godt følge dig i :o) men vil du frem på stævnepladsen skal du bare være opmærksom på at der ikke er ret mange der når langt.

her er et link til en opdratter og de har en masse link til andre også, købte min tidligere Iris hos dem og de var også meget hjælpsomme da Iris og Snøvs skulle sælges, og da jeg købte Rowan hjalp de også han er irøvigt købt af stutteri tinka på fyn hvilke også er rigtig søde mennesker

www.beersgypsyhorses.dk

• #8   19. aug 2011 Ved godt jeg ikke kommer langt, det er heller ikke meningen smiley vil bare have en cool smuk hest!

• #9   19. aug 2011 Så er tinker/IC helt sikker den rette :o)

• #10   19. aug 2011 Ja, det er jeg sikker på det er smiley

Kommentér på:
Irish Cob vs. Tinker..

Annonce