Jeg bliver altså lidt sur!! {{forumTopicSubject}}
Jeg skal altså lige ud med det...
Nu har jeg lige set en annonce, med en pige som skriver at hun har den her super dejlige 11-årige araberblanding, som hun elsker højt, osv....
Den skal sælges, og folk skal komme med et realistisk bud på over 6000 kr.-, for ellers bliver den aflivet! Hvis jeg har forstået det ret, så koster det da penge at få en hest aflivet, gør det ikke?
Jeg elsker min pony meget højt, og for mig er han jo mere værd end noget andet, hvor det i virkeligheden nok er noget mindre!;-) Men hvis hun skriver at hun elsker den så højt, så hvorfor ikke bare sælge den for f.eks. 2000 kr.-, selvom det er meget mindre end den måske er værd, og lade være med at aflive den? Jeg forstår det virkelig ikke....
Det kan godt være at det bare er et salgstrick, og at de tænker at de på denne her måde, for deres pony solgt hurtigere, men hvis det er tilfældet, så synes jeg at det er respektløst over for evtuelle købere, og ISÆR for ponyen på en måde..... Det siger jo bare noget om hvordan hun i virkelig hede opfatter sin pony, og at hun ikke forventer at kunne få den solgt med mindre hun skriver det!
-Der står intet i annoncen om at den fejler noget, så jeg går ikke ud fra at den har en sygdom der er grunden til at den skal aflives...
mar 2011
Følger: 9 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 38 Svar: 369
Så synes jeg det er fair nok at aflive den, og skåne den for sådan en rejse.
apr 2008
Følger: 55 Følgere: 65 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 3.182
Nej, så hellere aflive hesten, så den ikke udsættes for alverdens utænkelige ting....
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 401
jan 2007
Følger: 34 Følgere: 45 Heste: 5 Emner: 318 Svar: 2.895
sep 2007
Følger: 33 Følgere: 49 Heste: 2 Emner: 290 Svar: 3.667
feb 2007
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 251
okt 2009
Følger: 62 Følgere: 62 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 3.126
Nu har jeg selv en af de heste der har været kastebold - 12 hjem på 3 - 4 år. Stakkels ham siger jeg bare, han var så ødelagt da vi købte ham.
Han bliver ved mig resten af sin tid og skulle noget komme i vejen for det - så bliver han sendt til de evige græsmarker mens han har det godt i trygge rammer.
mar 2011
Som du selv siger er der så mange heste til salg. Med den økonomiske krise kan jeg tit læse mig frem til, at fine heste og stutterier afliver deres afkom fra de sidste par år, fordi de ikke kan komme af med dem, men de ved hvor de ender, og det bliver ihvertfald ikke hos den lokale hestehandler der køber fine heste i flæng for en slik.
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.415
mar 2011
aug 2009
Følger: 43 Følgere: 50 Heste: 6 Emner: 61 Svar: 456
Man kan jo undersøge de folk der henvender sig, og gøre alverdens ting for at sikre sig at hesten får et godt hjem.
Og kunne det ikke lade sig gøre at finde det helt rigtige hjem, ville jeg aflive.
Men jeg synes ikke det er nødvendigt at skrive det i en "salgsopstilling" at den bliver aflivet. slet ikke. det kommer jo i virkeligheden ikke andre folk ved.
og det er lidt at presse "svage" hjerter til at købe hesten
jun 2011
Følger: 7 Følgere: 6 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 294
Sagde en køber til mig at han/hun ikke kunne/ville give mere end 2000kr, kan/vil de så betale for omkostningerne af hesten og dyrlægen hvis den bliver syg?
Jeg forstår udemærket hvorfor den er sat til mere end aflivningspris. Måske er det salgs trick, men der kan jo være en rigtig god grund til det ..
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 355
jeg står p.t. selv med en islænderhoppe på 12år, som jeg ikke helt ved hvad jeg skal gøre med, enten hedder det aflivning, eller også et "udlån" til en pige som så kan have den helt som sin egen, men hvor jeg skal have den tilbage hvis hun en dag vil af med den igen, så den kan være hos mig hvis jeg kan finde et passende sted, eller blive slagtet. for hun skal IKKE være kastebold, og det kan jeg risikere ved et salg.
min har så lidt kroniske skavanker, som gør den kun kan bruges til turridning, den kan ikke gå med sadel længere pga. kronisk hudbetændelse som sidder som betændelsesfyldte blærer over det meste af kroppen af den, og derudover har den sommereksem, men til gengæld er den dejlig at ride, elsker at blive brugt, og har en god gang..
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.019
jul 2007
Følger: 26 Følgere: 37 Heste: 2 Emner: 12 Svar: 355
sep 2007
jun 2011
(Har selv arbejdet som frivillig på internat, og det er de færreste familie dyr der kan håndtere at komme i bur og ikke have den samme kontakt. Nogle dyr bliver endda aggressive af det og må aflives)
sep 2007
sep 2007
jun 2011
sep 2007
jun 2008
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 2 Emner: 69 Svar: 401
Team Hjortkjær Hjortvald .: Det kan jeg godt forstå. Hvis han har været ude for at være kastebold en gang, så ville det være synd at sælge ham igen, og sende ham et nyt sted hen. Men her ser det umiddelbart ud til at hun har haft den i lang tid....
Lise K - Det er jeg helt enig i! Hvis det var mig der havde en pony som jeg bare skulle af med, så ville jeg sætte den til salg, se hvem folk var og hvad de bød, og hvis der ikke var nogen købere der "var gode nok", og jeg havde haft den til salg i et stykke tid, så ville jeg aflive den, men nok ikke skrive det i salgsannoncen!
Jeg bliver altså lidt sur!!