{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.260 visninger | Oprettet:

Fordel/ulempe ved de forskellige trailermærker {{forumTopicSubject}}

Ja som overskriften siger.. jeg skal have mig en trailer..og det er lidt af en jungle.. så vil I skrive om fordele og ulemper ved de trailer I har valgt og eventuelt hvad jeg skal tænke over..

jeg kommer til at skulle bruge min trailer tit (2-4 gange om ugen) og jeg er alene om den..både læsning og kørsel.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fordel/ulempe ved de forskellige trailermærker
  • #1   8. nov 2011 Jeg er helt klart tilhænger af böckmann - se evt. fotoalbum af den jeg kører med smiley
    Super comfort og plads til hestene og så ligger den kanon på vejen.

Har kørt med brenderup og randers trailer, syntes dog de virker meget ustabile/ lette at ødelægge. + de ikke er så stabile at køre med.

Cheval har jeg også kørt med, men er faldet for böckmann.

• #2   8. nov 2011 ok tak for svar.. jeg har også set på nogle med frontudgang..det synes jeg virker smart..men er det det?

• #3   8. nov 2011 jeg er meget glad for min Humbaur Pegasus plus, den er lidt mere rummelig ved hesten, hvilket jeg synes er vigtigt, samtidig er den stabil på vejen.

ville ikke købe Cheval Liberté - dem jeg kender som har købt den eller umiddelbare trailer fra ny har haft store problemer med dem gennem årene, men den er fin at køre med når den virker..

Mustang er også en fint mærke..

• #4   8. nov 2011 Dem med front udgang har ofte ikke sadelrum og de vejer også en del mere..

Jeg er ikke vild med Cheval Liberté.. Hvis man har en hest der kan finde på at sætte sig på bagbommen, så kan hele indventaret lette foran.. Da den er moteret på sådan måde det ikke fungerer hvis hesten sætter sig..

Men er VILD med Humbaur trailere! God komfort og flotte trailere..

• #5   8. nov 2011 Jeg har en humbaur pegasus, som vi er vildt glade for.

Vi har købt den i tyskland, for at spare en god slat penge! smiley

• #6   8. nov 2011 Jeg har en Humbaur Rapid. Er så glad for den. Den ligger godt på vejen og passer til mit forbrug og pengepung!!!
    Jeg kan justere mine forbomme alt efter om det er den lille eller store af mine hypper jeg har med eller begge for den sags skyld.
    Også er der svingbar rampe på som giver den flere brugsmuligheder end kun lige til hestene. Og meget nemmere at gøre ren!!!!
    Se den i mit album!

• #7   8. nov 2011 jeg er derimod HELT vild med Cheval Liberté smiley
    Og har ALDRIG oplevet det problem Sanne snakker om smiley

Jeg har selv en Cheval Liberté 1½ hestes, og er super glad for den!
    Den ligger FANTASTISK på vejen, og der er god plads til hesten smiley

• #8   8. nov 2011 Med hensyn til trailer valg, så er der et par ting, som jeg ser som vigtige.

1. Bunden. jeg vil altid vælge en stål-alu bund
    2. Kører egenskaber og her er stor forskel.
    3. Bremser og her vælger jeg hydraliske (som en bil)
    4. Brugtprisen, når den skal sælges igen.
    5. Indretning og kvalitet
    6. Affjedring/støddæmpere

Efter vi havde kikket og prøvet en mængde trailere, så faldt vores valg på en Böckman Topmaster - dyr men rigtig lækker.

• #9   8. nov 2011 Jeg har en Cheval Liberté og kunne ikke drømme om at skifte den ud, den ligger rigtigt godt på vejen. du mærker ikke at du kører med den smiley og det som sanne siger passer ikke helt, min hest har sat sig på bagbommen og der skete der intet smiley og det var med hele hendes vægt, hun hang på den.

• #10   8. nov 2011 Mange tak for alle svarene. Meningerne er delte ;-). Så må nok ud og prøve mig frem, men har fået lidt gode fif synes jeg.
    Rikkelund: hvordan køber man i Tyskland ? Hvad er afgiften ? Hvis der er afgift? Og hvad kan man ca spare i forhold til priserne herhjemme ?

• #11   8. nov 2011 Jeg giver » Marie & Stald Kiels Ild « ret.. Har samme trailer. smiley

• #12   8. nov 2011 Vi har bare en gammel brenderup. Den er slidt, en absolut brugbar, og på igen måde farlig (o: Så det holder ihvertfald (:

• #13   8. nov 2011 Det kan jeg lige prøve at høre min far om imorgen og så skrive til dig, mener ikke det var så besværligt smiley

• #14   9. nov 2011 Jeg købte i 04 min Henra med kombi rampe, lidt dyrt, men rigtig godt... hvis en hest ikke kan li rampen, så fjerner jeg den bare og så går de lige ind...

Jeg valgte en ny trailer, da det var vigtigt at den kunne holde i mange år, og jeg er stadigvæk glad for den...

Mit valg blev Henra, da man kan fjerne en del og skifte den ud, altså det kan man ikke med glasfiber eller en som er nittet sammen, den her er boltet sammen, det giver også den mulighed at man kan stramme den efter, det har dog ikke været nødvendigt endnu...

Kombi rampen giver også mulighed for at læsse fodder på fodderstoffen med truck, da der jo ikke er en rampe i vejen, det er skønt og meget anvendeligt til mange formål også når man ikke lige tænker hest...

7 år og stadigvæk tip top, dejligt...

M.

Kommentér på:
Fordel/ulempe ved de forskellige trailermærker

Annonce