{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.131 visninger | Oprettet:

Frustreret/stresset hest - hvad gør jeg? :-( {{forumTopicSubject}}

Jeg købte en ny hest for ca 1½ måned siden - en rå 4 års og ham er der såmænd ingen problemer med.

Men ham og min fjordhest kunne/kan vitterlig ikke enes....det blev forsøgt i 3 dage, men min fjord ser ham som en stor trussel på hans plads (øverst i hiarki) og han går direkte til angreb på den nye.

De har nu gået hver for sig siden med dobbelthegn imellem, men min fjord kan slet ikke slappe rigtigt af med, at han er her.
Jeg har sat ham på beroligende urter, men han er virkelig frustreret - jeg kan ikke tage ham hjemmefra som vanligt, da han vil have styr på flokken efter den nye er kommet til.
Han stresser sindssygt op og har ofte slet ikke tid til, at komme ind fordi han bare står og har fuld fokus på den nye.
Og nu idag hørte jeg ham stå og faktisk pive...over hans frustration...altså han kom med lyde som virkelig fortalte mig, at han slet ikke kan kapere det, at den nye går på den ene del af folden smiley
Og da han kom ind gik han nogle runder i boksen inden han tog en bid wrap og sådan er han jo slet ikke normalt - han er virkelig stresset.

Det gør mig SÅ ked af det - ville bare ønske det kunne fungere men det ender med en virkelig skadet hest hvis jeg sætter dem sammen igen.
Min fjord er sent kastreret og ligger højest i rang og han er yderst hingstet og passer på sin flok. Men til trods for jeg ingen hopper har, så dur det bare ikke med den nye her som også er sent kastreret og ligger højt i rang.

Hvad pokker gør jeg?

Havde egentlig sat min fjord til salg, men han røg hurtigt af igen, da jeg har haft ham i nogle år og han har en stor betydning for mig og jeg tror jeg vil fortryde det hvis jeg sælger ham.

Den nye er en forholdsvis rå herre og kræver megen tillidsarbejde og er ikke en hest til hvem som helst. Og synes også det er så synd hvis han skal skifte hjem igen og han er jo lidt af en drømmehest (pre.bla)

Øv øv hvor er jeg træt af denne situation.
Planen var at de måtte gå adskilt indtil sommer hvor jeg så ville forsøge at lukke dem sammen igen på sommergræs, men sådan som min fjord fortsat påvirkes af den nyes tilstedeværelse, så er det ikke holdbart.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frustreret/stresset hest - hvad gør jeg? :-(
  • #1   10. nov 2011 Gik de alene sammen da du prøvede at lukke dem sammen?
    Noglegange kan det hjælpe hvis de ikke har andre end hinanden, og så glemmer de at de er uvenner´.
    Så måske skulle du prøve det her til sommer at du lukker dem ud sammen alene, samtidig med at du lader dem stå i bokse ved siden af hinanden,
    På den måde kan du måske langsomt tvinge dem til at blive venner


  • #2   10. nov 2011 Har du mulighed for at de kan gå på hver deres fold? Hvad har de lavet de 3 dage de er gået sammen? Når der kommer en ny hest i vores flok går der en uges tid før de har fundet deres plads.

  • #3   10. nov 2011 jeg har samme problem, så jeg følger lige med her.

  • #4   10. nov 2011 De går på hver deres fold nu - og med dobbelthegn imellem sig.

    Da de gik sammen angreb min fjord den nye flere gange - nogle gange travede han direkte hen og satte af og sprang direkte i struben på den nye og prøvede virkelig at vælte ham med hans vægt.

    På tredjedagen begyndte den nye at skide i sin boks da han skulle ud, så han var ved at være godt nervøs.

    Der ligger en lille video af dem på min profil - her angriber min fjord ikke, men sådan som han opfører sig på videoen gjorde han hele tiden da de gik sammen og så med angreb 4 -5 gange.


  • #5   10. nov 2011 jeg ville holde de adskilt

    nogen kan bare ikke sammen og sådan har du det sikkert også med nogen mennesker du har mødt

    det er helt klart synd for dem begge 2 men jeg sytes helt klart det er mest synd for den nye

    ny ejer
    ny venner
    nyt sted osv.

    vi har selv haft en fjordhest der gjorde sådan og jah den blev skilt fra med en hoppe han godt kunne enes med da jeg ikke vil have skader på min fold
    og slet ikke med vilje


  • #6   10. nov 2011 Nej de kan ikke sammen, det er sikkert - Min fjord er meget truende overfor ham og de står begge og skraber i jorden som også ses lidt på videoen.

    Problemet er at selv om de er adskilt er min fjord meget påvirket af den nye´s tilstedeværelse og deres folde er tilmed delt sådan op, at de kun kan se hinanden på et lille område og ellers kan gå uden at se hinanden....men stadig er han dybt påvirket smiley Og nu har de gået sådan i over 5 uger og jeg synes bare det bliver værre...


  • #7   10. nov 2011 jeg ville prøve og lukke fjord med en anden fra flokken og give den nye en ven også, så lad dem gå hver for sig med hver sin ven.

  • #8   10. nov 2011 Det er sådan de går nu Linda - Fjorden går med 2 og den nye med 1

Kommentér på:
Frustreret/stresset hest - hvad gør jeg? :-(

Annonce