{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meget snottet hest på 1½ år?
  • #1   11. nov 2011 Tilkalde dyrlæge, den skal have noget penselin:-)

  • #2   11. nov 2011 Jeg plejer at lave varm mash med kamillete.

  • #3   11. nov 2011 Jeg flyttede min her for et stykke tid siden, og rolig nu folkens med dyrlæge snakken. heste kan altså godt blive forkølet.
    tjek temperatur æde drikkelyst og kig den om den er frisk i øjnene. er alt dette ok, så giv den tid. efter 5-6 personer havde haft fat i mig din hest hoster og snotter gult slim i næsten! ingen feber spiser, hev jeg alligevel fat i en dyrlæge. Der kunne berolig mig, så længe hesten er ok så må den altså gerne være snottet, kan være miljø skift eller træk.
    vær dog obs på den ikke får en byld under hagen (Kværke) - men der kommer også gerne feber med matte øjne og ingen ædelyst. min var ca 2 uger om at stoppe med snot og hoste.

    Hesten må ikke arbejde, da det er hårdt for lungerne at være forkølet hoste. Men jo næppe et problem nu du har en unghest.

    God bedring med din dreng.


  • #4   11. nov 2011 Tjek at den ikke har en byld under halsen og tag dens temperatur. Er disse ting ok og spiser og drikker den som normalt, ville jeg se weekenden over om det ikke bliver bedre. God bedring smiley

  • #5   12. nov 2011 Hvis hesten snotter meget, ville jeg tilkalde en dyrlæge. Der kan være mange årsager, - almen forkølelse, virusinfektion (fx herpes virus, som er noget rigtig skidt !!), kværke og andre ting.

    Hesten bør tilses af dyrlæge og behandles. Der er jo også andre heste =smittefare osv, som man som ejer af en syg hest er forpligtet til at bekymre sig om.


  • #6   12. nov 2011 Men han var præcis som han plejer, han er lige blevet flyttet og tit bliver unge heste snottet når de flytter og selvfølgelig begynder han at virke til at være skidt tilpas bliver der selvfølgelig tilkaldt dyrlæge men han spiser og drikker præcis som han plejer og render rundt på folden som han plejer og er helt frisk ellers og øjnene er stadig klare og friske smiley

  • #7   12. nov 2011 Så ville jeg ikke bekymre mig natasia.
    Dyrlægen gav mig helt ret i, at man også kan blive for hys nu om dage.
    Da jeg tog kontakt, da alle andre var nervøse på min hest vejene.
    Er hesten snottet men ellers rask. Så den jo reelt ikke syg.

    Men jo aldrig aldrig rart når de snotter og hoster smiley
    God bedring m din lille ven


  • #8   12. nov 2011 Er helt enig tina c og har heller ikke hørt ham hoste og døren i den ene side af stalden er altid åben så tror bare det er en blanding af at han er blevet flyttet og vejret og at han måske står lidt i træk som han lige skal vende sig til smiley
    men mange tak for svar smiley


Kommentér på:
Meget snottet hest på 1½ år?

Annonce