{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Frieser - Temperament
  • #1   18. nov 2011
    Heste er lige så forskellige i temperament som mennesker - alt efter opdragelse og hvad de er født med :o)

Nogle fjordheste er energibomber, bange for alting og kukkeluks i hovedet, andre er helt nede på jorden og ikke synderligt energiske.
    Nogle arabere er helt rolige, helt nede på jorden, intet skræmmer dem imens andre tonser rundt og bliver bange for et blad.

• #2   18. nov 2011 Krikken
    Det er jeg klar over, men ville vide hvordan de gennemsnitlig..det har også meget at gøre hvordan forældrene er og hvordan de er blevet avlet smiley

• #3   18. nov 2011 Som de andre skriver, er der meget forskel på friesere .. Jeg har en ung frieser på nu 6 år, og hun er mega cool, og tager nye ting virkelig flot.. men nogle gange får hun et flip og bliver baange for en sten på vejen.. plus, f.eks. min frieser siger aldrig nej til en ordenlig god galop tur i naturen.. hvor andre friesere som jeg kender, bare kun vil skridte i naturen, og er virkelig cool, virker som en på 20 år, men er kun 8 år.. der uderover kender jeg også frieser som er omkring 10 år, og de er sindssyge i deres hoved... De er ikke til at holde, og ville slet ikke arbejde.. var urolige på staldgangen osv.. Så det er meget forskelligt ..

• #4   18. nov 2011 Hm så er jeg da ikke blevet meget klogere, men tak for jeres indlæg smiley

• #5   18. nov 2011 har kendte flere frieser igennem min tid, og temperamenet kan være lige så spralsk, og hissigt, som det kan være cool og dovent, nærmest.

lige pt rider jeg en frieser som ikk har så meget fremaddrift som man måske kunne ønske sig, men hun er en rigtigt rigtigt dejlig og rolig hoppe.
    tidligere har jeg redet en der havde ALT for meget fremafdrift, godt nok også en sød og dejlig hest, men meget spralsk...

min veninde har en hingst, som bare er totalt cool.

og føllet til den frieser jeg engang lånte, var ekstemt spralsk, og gjorde lige som det passede ham, og ingen skulle fortælle ham noget andet..

så der er meget forskellige... har kendt flere andre frieser som også var vidt forskellige

• #6   18. nov 2011 Har redet to. Synes de er sensetive, følsomme men ikke temperementfulde ! De knytter sig meget og er meget loyale.

• #7   18. nov 2011 Det er en stor og stærk hest at magte hvis ikke den er opdraget ordentligt og har et godt hoved smiley
    Generelt for Friseren er den meget nysgerrig, intelligent og arbejdsvillig. Den er udholden og knytter sig meget til sin ejer.
    Men som sagt før er der meget stor forskel på temperament, og så skal man lige have i baghovedet at det altså ikke er en koldblodshest som mange fejlagtigt tror smiley
    Men finder du den rette Frieser så vil du aldrig ride andet smiley

• #8   18. nov 2011 Kort fortalt, så vil jeg råde dig til at tage ud og møde en masse Friesere, for de er vidt forskellige både i sind, temperament, gang, ridemæssigt og udseende.. Vi har selv 5 stk, og de er alle vidt forskellige..
    Du er velkommen til at komme forbi vores stald en tur, hvis du kommer på disse kanter.. Vi kan også sagtens lægge en sadel på et par stykker, så du kan prøve forskellen fra ryggen..

Generelt kan man stort set altid tale en Frieser til fornuft, hvis du finder DENS måde at gøre det på..

• #9   18. nov 2011 Mange tak allesammen

Sorte Perler
    Det vil jeg i hvert fald huske på og tak for tilbuddet smiley

• #10   18. nov 2011 Så lidt da... Du siger bare til..

• #11   18. nov 2011 Ligesom alle andre hesteracer har Friesere individuelle personligheder, men mit overordnede billede af dem - ud fra egne erfaringer- er, at Frieseren generelt har et super dejligt, mildt og venligt sind. De er ofte meget følsomme og intelligente og utrolig lærenemme, men de er også sent modne rent mentalt (det har jeg i hvert fald mødt flere, som har været), og så har den ret stor fremdrift og selvfølgelig store bevægelser. smiley

Men Stald Haven, hvis du har lyst, er du velkommen til at komme over og møde min Falle - jeg bor jo ikke så langt væk. smiley Han er selvfølgelig kun én Frieser, men jeg synes, han er et ganske godt eksempel for sin race, i hvert fald rent temperamentsmæssigt. smiley

• #12   18. nov 2011 Det er jo an på de forskellige heste, og ikke racen.
    Men tag ud og mød en masse, så får du det bedste indtryk.

Men synes somreglt det er en hest med et godt hoved, en meget behag syg hest, en hest der i den grad har brug for at se tingene an for at være helt trygge ved dem, vores er i hvert fald en kylling, og en smule enmandshest smiley

• #13   19. nov 2011 Hej stald Haven. Jeg har en dejlig frieser dreng på 5 år. Han er utrolig dejlig og rimlig cool men som der også bliver skrevet så kan han også nogle gange blive bange for en dum sten el andet. Men ikke så han bare løber med mig el noget. Men jeg synes også frieseren er skøn.

• #14   19. nov 2011 Har selv en dejlig frieser dreng og vi har en opstaldet.
    Synes generelt, at de har et godt mildt temperament.
    Også er de utrolig lærenemme og følsomme. Jeg synes at begge frieserne her på gården minder meget om fedtmule smiley
    Og som der er en der skriver længere oppe, så er de sent modne og kan være lidt af en baby hest :o)

• #15   19. nov 2011 har haft flere friser, alle med meget forskelligt sind og tempreramente, vi har haft dem fra de mest rolige til de mere hissige, som en anden skriver så er det ikke koldblods heste, som mange fejlagtigt tror:-)

Kommentér på:
Frieser - Temperament

Annonce