{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
993 visninger | Oprettet:

klippe unghest? Eller lade vær ? :/ {{forumTopicSubject}}

Hej skønne mennesker smiley

Hm, jeg er lidt i tvivl om jeg skal klippe frello, jeg synes jo at det er fuldstædig åndsvagt at klippe så ung en hest ? meeen der er ved at være godt koldt udenfor og det bliver nok ikke bedre pt ! Og han sveeeeeeder så sygt bare han skal bevæge sig bare lidt, og vi har ikke solarium i stalden, og jeg er pyllermor og er ikke meget for at sende en våd hest ud? Nej jeg ved ikke om det bare er mig, han skal kun bevæge sig 2 gange i ugen, sommetider 3, men han skal rigtig igang til foråret..
Folk siger jeg skal klippe ham, men er ikke meget for det, og er ikke meget for at sende ham våd ud smiley
Synes det er kuk kuk at klippe så ung en hest ? smiley Han er 3 lige om snart..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  klippe unghest? Eller lade vær ? :/
  • #1   24. nov 2011 stop! lad vær. lad da hesten beholde sin pels mens den kan. hvis du først skal bruge den "rigitgt" her til sommer, så lad vær. Skridt den hellere af med et skridtæppe efter ridning, så måske skal du vente lidt indtil den tørre. Min unghest går uden dækken, og han klarer sig fint på den måde smiley

• #2   24. nov 2011 Lad vær, lad hesten beholde sin pels!
    Og vis du endelig skal, så kun indersiden af halsen og mellem forbenene

• #3   24. nov 2011 I søndags gik jeg med ham i 45 minutter med tæppe og derefter fri mulighed for at rulle sig, men alligevel sendte jeg en fugtigt hest på fold..

Dem der bare skriger stop, tror ikke helt de forstår hvor meget det egentlig er, det er også hvis han skaber sig lidt tosset på folden.. Og jeg forlanger absolut næsten intet af ham smiley Er selv meget i tvivl om hvad jeg skal, da jeg allerhelst vil undgå det.. Meen ihh det piner mig at smide ham våd på kold fold smiley

• #4   24. nov 2011 Og pt står han en smule snottet..

• #5   24. nov 2011 Syntes ikke du skal lave fuld klip, en stribe under halsen burde være nok.
    De fleste heste har sat mere pels i år fordi vinteren var så kold sidste år.

• #6   24. nov 2011 Okay ja nemlig, jeg ville jo selvfølgelig hest undgå det smiley Men synes bare ikke det tyder alt for godt.. Tænkte på en jagtklip ? Da han også sveder en del i 'lysken'..

• #7   24. nov 2011 Helst og ikke HEST smiley

• #8   24. nov 2011 Det afhænger lidt af hvor meget pels han sætter, hvor lang tid han går på fold og hvor meget han er i arbejde. Nogle heste kan du godt lave et jagtklip på og lade dem gå uden dækken, andre kan ikke holde til det, men vil du have et jagtklip bør du have et dækken parat hvis der skulle komme regn eller isslag.

• #9   24. nov 2011 Regner med at have dækken på ham alligevel, for at prøve på at undgå regneksem smiley Han sætter godt med pels, og han er pt i 'arbejde' 2-3 gange i ugen..

• #10   24. nov 2011 Han er på fold cirka fra 7.30 - 16-17.

• #11   24. nov 2011 Jeg klippede min i går for hun gik osse med 300gr før hun blev det, men når jeg red på hende var hun ved at dø af varme og hun blev ikke redet specielt hård så det var ikke derfor og hun havde utrolig svært ved at tøre igen og jeg gad bare ikke vente i en time for at kunne lægge dæknet på, så jeg valgte at klippe hende, men jeg syntes at man skal bruge sin hest meget, hvis man skal overveje at klippe den!;-)

• #12   24. nov 2011 Så kunne jeg godt forestille mig at han kunne gå med et jagtklip. Prøv dog evt. en irsk klipning først og se om det er nok (hvis du kan gøre det selv og ikke skal have nogen ud). Jeg vil altid mene det er bedre at klippe så lidt som muligt til at starte med.

• #13   24. nov 2011 Altså jeg har klippet min alt undtagen hoved og ben hun er 2½ døjede med varmeeksem så for at komme ind til det har jeg klippet hende... Der er ligeså mange meninger om hva der er rigtig og forkert som der er folk smiley

• #14   24. nov 2011 Det er jo op til dig! Sveder den, risikerer du, den bliver syg. Så hellere dækken, ville jeg sige.

Jeg har en 2-års, med MEGA pels. Hun sveder dog ikke, fordi der ikke er vinduer i hendes side i stalden endnu. Men det skal nok komme. smiley

Hende mor er jeg begyndt at ride normalt igen, hun har også vinterpels, ingen dækken. Men hun sveder ikke engang, selv når vi træner grundigt.

Kommentér på:
klippe unghest? Eller lade vær ? :/

Annonce