{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

heste problem eller menneske problem??? {{forumTopicSubject}}

nu har jeg mine heste opstaldet et sted og personen der har villet tage dem ud og ind for et stykke tid, men der har altid været noget galt med endten den ene eller anden hest, sidst sagde personen at min store hoppe er farlig, for hun vil slå mennesker ned, så derfor vil hun ikke lukke dem ud eller ind mere.

så jeg cyklet selv ud til dem idag og tog mine to ud inden hendes kom ud, jeg kunne stoppe mine heste ved døren og lukke døren, uden problemer.
hele turen ned til folden gik fint og i roligt tempo, også prøvede jeg og trække lidt ned i træktovet, lidt hårdt til sidst, der gjorde hun heller ikke noget som helst.
nede i folden skulle jeg have fat i leddet så jeg kunne sætte det hend inden jeg slap dem, så fik den store det om bennet, og jeg fik løftet bennet og fået hegnet væk fra hendes ben, og lukket og fik sluppet dem begge to på engang, der er slet ikke nogen problemer.

undskyld hvis det blev langt, men har brug for andres meninger eller hvad de tro, og tak til dem der giver en kommentar.

hvorfor har personen så problemer med dem???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  heste problem eller menneske problem???
  • #1   10. dec 2011 Dine heste kan godt opfører sig anderledes overfor dig end de kan med andre...

    Jeg var ude en dag, hvor andre lukkede ind og ville så lige hjælpe, så kom min lille Chivas blæsende forbi dem der lukkede ind, uden at stoppe fuldstændig ligeglad og uden respekt!
    Var mundlam! Han er SÅ velopdragen når det er mig, han venter og vi skal dreje og lukke ledet og han må ikke spise græs osv... Der er ingenting.. Men sådan er han bare ikke overfor andre åbenbart... Det er altså svært at tackle!


  • #2   10. dec 2011 nej ved jeg godt, men der hvor de stod før var der mange forskellige der har taget mine heste ind og ud, og der har heller ikke være problemer, over hovedet ikke.
    så derfor forstår jeg ikke de er sådan nu.

    men personen siger også hun stoler ikke på min store hest.
    og min fjordhest er fuld stændig rad for hø tyven nu, og det har hun heller ikke været før.


  • #3   10. dec 2011 perle ( Locky Classic og Stella )

    Folk gør sære ting når de er bange...
    Men så må du gøre noget for at det ikke sker dine heste noget.. Lav en plan sammen med dem som lukker ind, hvad gør i når der sker noget.. Kan det ordnes på en speciel måde? Kan i træne sammen en dag? Måske noget helt tredje...

    Det hjælper ikke at blive sur og råbe op, for i bund og grund er det dit ansvar at lærer dine heste at gå ordentligt, det er så bare ærgerligt, at de kan de, bare ikke med hende, derfor må i jo finde en løsning...

    Hvis i ikke kan det, altså hvis hun ikke vil samarbejde, ja så ville jeg blive gal, for du har jo rent faktisk prøvet at få det til at fungere og det er jo så hende der ikke vil samarbejde nu og så er det jo svært for dig, at gøre noget som helst ved situationen.. I bliver nødt til at samarbejde...


  • #4   10. dec 2011 det har jeg så også prøvet nu, for jeg har sagt hvordan hun måske kunne fået dem til og adlyde hende, og ja det er så gået fint med fjordhesten nu, men bare det hun ikke stoler på min store hest er nok til hun kan mærke hun er bange for hende, og nu vil hun slet ikke noget længere.
    mine heste er meget nemmer hvis man ikke bare synes de bare er heste, for mine heste er personer og skal respekteres hver især, men hun har det sådan de skal bare adlyde hende og der med basta.
    så nu skal jeg selv ud og lukke ud og ind hverdag
    så jeg er kommet der til jeg må finde et nyt sted til dem.


  • #5   10. dec 2011
    Vi mennesker giver forskellige signaler, vi tackler ting forskelligt, fhar forskellig timing og udsender forskellig udstråling smiley

    Derfor kan heste blive anderledes over for andre, fordi hesten er vant til ejers signaler, ejers udstårling osv. - også får andre det besværligt når de skal ride eller håndtere hesten.

    Derfor ville jeg gå opi at have andre til at håndtere mine heste, så de var vant til andre end mig smiley


  • #6   10. dec 2011 Hvis ikke kan forhindres, at hun som ikke kan klare sig med dine heste, skal lukke dem ud og ind, så vil jeg tage mig tid til at træne det med hende. Der er mange heste, som er meget vedopdraget, men kommer der en anden og håndtere dem, så kan hestene godt finde ud af, at prøve hvor grænsen ligger. Hvis hun ikke er åben for træning, finde en anden for ind- og udlukning af dine heste. Lykkes det ikke ville jeg flytte til en anden stald.

  • #7   10. dec 2011 det skal så lige siges jeg har været på ride lejer med hende og var så på arbejde da hun kom ud af sin boks, og hun havde ikke grime på, men gik lige hen til menneskerne der stod ved siden af og de tog fat i man på hende og trak hende ind i boks igen, og jeg fik og vide af alle jeg havde en meget velopdraget hest og hun var virkelig sød.
    så det med hun er strid overfor andre mennesker passer slet ikke, det er kun fordi hun har gjort hende noget, det er jeg sikker på.


  • #8   10. dec 2011 perle:

    Det er godt muligt hvad du skriver, hvis det er kun hun som har problemer med dine heste.


  • #9   10. dec 2011 tak pernille, der skal meget til før jeg tro det værste om folk, men jeg har det ligesom hestene fortæller mig noget her.
    jeg håber det næste sted som jeg skal ud og kigge på imorgen engang er bedre, men tro kun der er folk der har forstand på og gå med heste, der er så længere derud og det er lidt dyrer, men mine heste skal have det bedste.


  • #10   11. dec 2011 nu har jeg selv lukket ud og ind i weekenden, lørdag aften lukket vi ind sammen, men råben og skrigende fra personen, forstår godt hestene er forvirret.
    søndag morgen, ja der fik jeg og vide de skulle ind og gå for sig selv mine to, og der har de gået før, men ved oplukket er der så mudderet at man synker ned til knæerne, mine heste bliver lidt tosset der de andre ikke kommer med ud, så de løber lidt rundt og lige pludselig er de ude på den anden side af folden, og min store hoppe får hegnet indviklet i halen, så hun går helt amok og jeg må springe i hovedet på hende for og få fat i grimen, MEN IKKE NOGEN HJÆLP FRA PERSONEN SELV OM HUN VAR UDE, men jeg får hjælp af nogle andre som er der for og hente en lille pony hos dem, så stor tak til dem for og hjælpe mig og bette camilla med hestene.
    så her til aften tog vi ud og lukket ind, personen sagde ikke et ord til os.
    så nu er jeg bare så træt af det og hestene bliver flyttet på lørdag formiddag.


  • #11   13. dec 2011 ja så lukker man selv ud om morgen, men fordi klokken bliver mange tikker der en sms ind, dine heste er kommet ind, men det var igår, idag hvade min den store fået regn dækken på, så der var de stadigvæk ude kl 18 da jeg kom.
    synes det er mærkeligt, til tider kan hun godt tage mine heste og andre gange så kan hun ikke.
    når man så kommer i stalden og hun er der siger hun ikke et ord til mig,.
    glæder mig til lørdag for så bliver hestene flyttet.


  • #12   20. dec 2011 så en lille opdatering.

    hestene blev flyttet og vi gik igennem en by, de gik så fint med.
    nu har de så stået der i nogle dage, og de er nu dejlige rolige og kigge på opfører sig pænt, og de nyder og se på andre hest blive brugt.

    så det andet sted har været et menneske problem, for nu er der flere der går ud og lukker ind, og de har ikke nogen problemer.


  • #13   21. dec 2011 Det lyder godt.

Kommentér på:
heste problem eller menneske problem???

Annonce