{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

ulykker {{forumTopicSubject}}

har i været ude for nogen rideulykker.hvis i har vil jeg meget gerne høre om det. jeg har været ude for 2......

nr 1: jeg red en pony som var 4 år. lige pluselig flippede den og løb væk med mig. jeg ville hoppe af men så sad min fod fast i stigebøjlen.. så jeg blev slæbt 10-15 meter efter heste og blev sparked i hovde...så jeg fik en meget slem jernerystelse...og en forstudet fod..... lige efter ulykker var jeg meget bange for at ride men nu er jeg okay igen........

nr 2 : jeg var på ridelejer.....vi red ned til vandet kl 9 om aften..... ligge pluselig var der en hest der blev bange for en brandmand og prøvede at hoppe til siden.....men den kunne ikk så den hoppede frem i stedet...op i en anden hests røv....så hesten blev bange og smed ryttern af. og hun blev trampede på....men hun kom op igen.....og så red vi tilbage...og da vi kom hjem besvimede hun lige forand mig....og hun er ligesom en storesøster for mig så jeg blev helt vildt ked af te.....så jeg besvimede og fik kramper i hele kroppen.......men hun er klar igen smiley

hvad syndes i om det smiley


knuz mie


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulykker
  • #1   17. aug 2006 heeij har ik været ude for nogen ulykker.. smiley
    synes det lyder ret så ubehalig.. synes det er ret godt gjort af jer at i rider igen efter sådan en oplevelse


  • #2   17. aug 2006 heej i fredags ellerfredag d. 11 august var jeg ude at ride med min veninde og der ville jeg give min pony en miabella men så tog den min tommelfinger AVV smiley
    så jeg skulle på skadestuen så vi fik afvide den var brækket så må få skinnen af fredag d.18 agust.. (:
    det var min welsh pony der bed i den.. smiley

    og så har jeg prøvet hvor vi kom travene på noget græs lise stille mig og min welsh pony så snublede han og væltede oven på mig av.. kunne ik mærke mit ene ben i 1 halv time av.. og det gjorde nas i maven og han fik nogle sår og blev lidt halt.. :'(..

    og rigtig mange ulykker med min lille frække welsh pony (Korreborgs pedro) ( Pedro )


  • #3   17. aug 2006 jaa tak jeg har /:
    styrtet på ponyen for 3 år siden i tordenvejr .. !
    Kunne se knæskallen , besvimmede af synet . Blev syet med 16 sting , tre daqe efter blev det skået op igen & der blev jeg opererede ..
    Nyt knæ venter snart . Det er virkelig mit livs mareridt /:


  • #4   17. aug 2006 På ride lejr legede vi ponygames jeg red på prins og sto klar bag en hoppe lige pludselig begynder ponyen foran at bakke prins bukker og rammer en anden, mens han prøver at hoppe op på hoppen for at bedække (jeg sad på imens) men lige pludselig traver hoppen frem prins falder ned på knæer.. han fik skrammer en anden fik et hestesko ar og jeg blev en smule bange..

  • #5   17. aug 2006 1.
    jeg var ude at ride en sommer med min søster. Vi kommer forbi et miabelletræ som så såå lækkert ud. De bedste miabeller var selvfølgelig så højt oppe at vi ikke kunne nå dem når vi sad på hestene. Vi besluttede os derfor for at stille os op på hestene (som normalt er meget rolige). Selvfølgelig kom der en kondiløber som hestene ikke havde set, så de blev meget forskrækkede da han pludselig var lige ved siden af dem, så de satte afsted i galop. Jeg røg lige ned rå røven og forstuede mit haleben. Min søster fangede heldigvis hestene med det samme....mens jeg lå og ømmede mig på jorden og siger av av, står den her dumme kondiløber bare og glor uden at sige noget! Så løber han videre......mens jeg stadig ligger på jorden!

    2.
    En anden gang var jeg ude at ride på en af mine tidligere heste. Han blev bange for noget på vej ned af en bakke, så jeg stod af for at berolige ham. Da jeg skulle op igen og havde sat den ene fod i stigbøjlen og er ved at svinge mig op begynder han at galoperer ned af bakken i fuld fart!
    jeg kan ikke komme op så jeg prøver et par gange at stige af, men han sparker mig over foden. Til sidst gir jeg op og falder af.....forstuede foden fordi han ramte mig mens han galoperede.



  • #6   17. aug 2006 Her er lidt læsning, hvis du ikk kan få nok ;D
    (link fjernet)


  • #7   17. aug 2006 Min veninde havde lokket mig med ud til en af hendes veninder som ville stille heste til rådighed så vi kunne ride en tur i skoven, der kom jeg op på en hoppe som aldrig havde gjort nogen noget som helst, hun begynder så at bakke og jeg prøver at få hende fremad, så tager f*nden ved hende og hun stejler og mister balancen så hun falder ned på siden, jeg slap heldigvis med 2 store blå mærker og nogle hudafskrabninger.

    Det er vidst det værste jeg har været ude for


  • #8   17. aug 2006 jeg har værerrt ude for en det var min vininde som ville gå forbi en hest med sin hest og så sparket den hest hindes og ramte også hinde og hun vældet end i et spiletov og løb over i en halmballe og besvimet vi ringet efter falck og det kom de sage at vis de bare havet værert 5-10 km linger væk var hun død uhh det var ikke sjovt men nu er hun også klar igen og hun rider på landsplan så det var bare godt dr ikke skete mer

  • #9   17. aug 2006 Hej
    Jeg var tæt på at miste livet ved en rideulykke for 4 år siden. Jeg fik bla. kunst min milt (som blev fjernet derefter), skader på den en nyre, brækket ribben, trykket ribben, så på intensiv i et stykke tid, men var indlagt det meste af dec. mdr det år:-( Var ude af skolen i 3 mdr, hvor jeg ikke måtte lave ret meget..


  • #10   18. aug 2006 Jeg har heldigvis ikke været ude for nogle alvorlige ulykker. (7 9 13 )
    men da jeg var 16 var mig og nogle venner der arbejdede sammen på et stutteri ude at ride i skoven på stutteriets heste.
    Vi red på en lille vej der går igennem skoven.
    pludselig kom en MD mælkebil drønende ned at bakken, jeg skyndte mig at dreje hesten ind på den næste sti og han sænkede farten.
    Men lige idet jeg havde fået drejet hestens hoved trådte han på speederen. Det resulterede i han bankede lige ind i bagparten på hesten så vi begge røg ned under køleren.
    Jeg fik hesten, som var ved at være godt i panik, op igen og fik den væk fra lastbilen som heldigvis var stoppet. Vi red ned i en grøft og min veninde tog hans nummerplade.
    da vi kom op fra grøften sprang jeg af for at tjekke hesten og han kiggede bare på mig og så kørte han... uden tanke på vi måske havde brug for hjælp!
    man kunne se på skridttæppet hvor han havde ramt... hesten virkede heldigvis okay omend noget stiv.
    Vi trak den hjem (vi havde ikke mobil ) og jeg sagde det til min chef.
    han blev rasende og ringede til MD og politiet. De nægtede at give ham navnet på chaufføren. Politiet kunne intet gøre da hverken mig eller hesten var kommet alvorlig til skade... TAK siger man bare.
    Det viste sig at hesten havde beskadiget hoften og måtte stå stille noget tid og derefter i genoptræning med trækture... jeg havde frygtelig dårlig samvittighed over for hesten og ejerne.
    Den blev heldigvis okay igen men kom dog aldrig til at holde af lastbiler igen.
    Selvom jeg ikke kom til skade var den ikke nogen sjov oplevelse smiley


  • #11   25. apr 2008 dette er godt nok ikke på en ridelejr men jeg er blevet sparket af en hest der hedder benny. av av

Kommentér på:
ulykker

Annonce