{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
853 visninger | Oprettet:

Spiserørsforstoppelse {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Har I nogle tricks mod spiserørsforstoppelse?

Min plag havde lidt af det i går, hun gider ikke spise ret meget af nippegræsset på folden, og er noget forslugen, når hun kommer ind, og vil ikke drikke, før hun har har spist en del (sulten).

Hun fik heldigvis langt om længe hostet hø-bollen op, med tårer i øjnene.

Har købt grønpiller (som hun er vant til) og roepiller, og opbløder dem nu med lidt lucerne i, til når hun kommer ind, så hun kan få noget væske, og ikke kaster sig så meget over høet først.

Har I andre tips? Mash kan hun ikke "tåle", ikke fordi hun er fed, har faktisk været ret svær at holde huld på i år. Men nu er der da ikke huller ved ribbene mere. smiley

Jeg har overvejet at fodre udenfor folden midt på dagen, men dels ville det være lidt træls, og dels ville det vel ikke være så godt de dage, jeg ikke har mulighed for det?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Spiserørsforstoppelse
  • #1   30. dec 2011 Min havde lidt sidste sommer, der råede min direlæge mig til at massere undersiden af halsen, altså ved spiserøret, det kan da være din stadig her lidt siddende og det kunne måske løsne op på det. smiley

  • #2   30. dec 2011 lige før du udfodre grønpiller så hæld en liter brand varm vand i. Så bliver det til lun "brødsuppe" og hun får en del væske.
    Vand hø´et så det er godt vådt, evt lig det i en balje vand i en del timer


  • #3   30. dec 2011 olie i foderet det smøre spiserøret og sørge for st den hsr noget tit at tykke i så den ikke er så sulten at den forsluger sig har nemlig en der har meget tendens til det smiley

  • #4   30. dec 2011 . har du tjækket hendes tænder . det kan lyde som om hun ikke får tykket rigtigt på fodret . og når hun ikke nipper til græsset som ellers falder hende naturligt for . . du kan ellers putte en tske fuld groft salt i maden , så får hun en naturlig trang til at drikke vand . tilbyd hende foder med en masse væske i . gullerødder og æbler revet .

    en anden ting så er det en god ide at fodre hestene mange gange om dagen . her hjemme får mine føller mad 5 gange om dagen . og hestene 7 gange om dagen for den bedre optagelse af fodret men også fordi at hestenes tarme kan ikke tåle kun at få mad få gange i døgnet ,


  • #5   30. dec 2011 min gamle pony havde det et par gange og dyrlægen anbefalede at lægge en sten i krybben, så den ikke spiste så hurtigt og fik den symptomerne tog en en plastic flaske fyldte den med vand, stil mig på en stol foran hesten, løftede den hoved og hældte vandet i den, så proppen blev skyllet ned

Kommentér på:
Spiserørsforstoppelse

Annonce