{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
907 visninger | Oprettet:

Hævet på halsen?! {{forumTopicSubject}}

Kan det lade sig gøre at hesten hæver op på siden af halsen hvor den bliver vaccinaeret???
Min hest blev vaccineret i onsdags, og jeg opdagede i dag at hun har en bule/hævelse der. min første tanke var et spark, men så tænkte jeg mere over det da jeg kom i tanke om at hun blev vaccineret der i onsdags. det skal lige siges hun er meget øm når man rør hende der men hun er ikke halt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hævet på halsen?!
  • #1   15. jan 2012 De kan sagtens hæve op efter en vaccine. Men vil dog mene den skulle have gjort det allerede dagen eller måske to dage efter.

  • #2   15. jan 2012 det kan de godt hæve lidt op især hvis de får stukket i en blod åre i stedet for en muskel som det skal ind i smiley nogen gange hjælper det at massere det lidt med mindre det er en blod samling der er kommet så det størknet det går ldit tid før det går væk - der skulle ikke ske noget ved det

  • #3   15. jan 2012 okay. Jeg blev nemlig rigtig nervøs for hvis det var farligt at de hævede op efter en vaccination. Altså hun havde muligvis lidt i går. Da jeg red hende kunne jeg godt se en lille smule men der tjekkede jeg bare om det muligvis var noget nældefeber udslet der var gået i gang. Men eftersom jeg ikke fandt mere tænkte jeg ikke mere over det. Og jeg så så i morges/formiddags at det var hævet op der.

  • #4   15. jan 2012 bare hold øje med hende at hun ikke bliver sløj eller mister appetit men hun er vel vacc før så en allergisk reaktion skulle det næsten ikke være og igen den ville jo komme prompte med det samme og gøre hende dårlig jeg tror bare det er en hud reaktion enten der er stukket lidt forkert eller at det bare er lidt blod samling under huden smiley evt lige ring i morgen og få dyrlægens ord på det så du sikker smiley men er nsæten sikekr på der ikke er noget - ved godt grise ikke er det samme men jeg arbejder med grise og når jeg vacc kan de også godt få den bule som jeg mange gange først ser dagen efter det sker der intet ved - sommetider kan det også være hvis vacc har været for kold så kan der ske en lille frost skade under huden men det "bare" dødt væv det tager de ikke skade af ved nogen bliver det som en lille skønheds fejl

  • #5   15. jan 2012 Jo hun er blevet vaccineret før, men det er første gang jeg har hende hvor hun bliver det. Hun virker nemlig frisk og går og spiser som hun skal. Så jeg håber det bare er en lille hævelse som du nævner. Jeg tænkte nemlig at hvis det var et spark og hun er så øm på det, at det så også ville kunne ses i hendes gang, hvilket det ikke kan.


  • #7   15. jan 2012 Jeg havde tænkt mig at prøve at ride hende i morgen og se hvordan hun er i halsen. Hvis hun er stiv hva betyder det så? Det kan dog være lidt svært at bedømme, da hun nogle gange har tendens til at være stiv.

Kommentér på:
Hævet på halsen?!

Annonce