{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

Udgifter - Hjælp {{forumTopicSubject}}

Hej HG
Da jeg skal skrive en opg. om at holde hest skal jeg have flere forskellige priser og eksempler. Derfor tænkte jeg at der måske var nogen herinde der kan hjælpe mig med nogle eksempler smiley

Jeg vil gerne vide hvad i giver om måneden (eller hvor tit i nu betaler) for:
Opstaldning sommer og vinter
Foder
Hø og halm
Smed
Vaccinationforsikring
Udstyr
og om i har en dyrelægebuffer og hvis ja, på hvad? smiley

Jeg vil også meget gerne høre fra folk der har hest hjemme smiley
Jeg håber i kan og vil hjælpe! smiley

Mvh Tina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udgifter - Hjælp
  • #1   16. jan 2012 1200 kr. Fast sommer og vinter. Og det er incl. Alt.
    Smed er hver 8 uge og koster 500 kr.
    Vaccination er 1 gang årligt og koster ca. 400 kr.
    Udstyr er meget forskelligt

    Held og lykke med opgaven:-)


  • #2   16. jan 2012 Opstaldning sommer og vinter:
    Her om vinteren giver jeg 1825 og det er med foder og halm, så kommer udlukning oveni med 200 kr.

    Hø og halm:
    Hø giver jeg 350 kr for i mdr.

    Smed: 900 kr

    Vaccination: Her giver jeg ca. 300 kr.

    Udstyr : Forskelligt men i den her mdr. har jeg brugt 85 kr. smiley



  • #3   16. jan 2012 Jeg har mine heste gående hjemme. Jeg køber halm ind til hele vintersæsonen. Jeg giver 6 kr pr balle (af de små). Køber ca 500 baller. (3000 kr i alt)Har pt 3 heste og et par opstaldere. Hø køber jeg også til hele sæsonen. Der køber jeg ca 400 baller (af de små) til 16 kr pr balle. (6400 kr i alt)
    I denne sæson har jeg valgt, at købe lidt wrap ved siden af. Det køber jeg, når jeg løber tør. Giver 80 kr pr balle (hver balle vejer ca 80 kg) Bruger ca en om ugen.
    Foder bruger jeg en del penge på. Vil skyde på omkring 25.000 kr pr år.
    Om sommeren går de på sommergræs så længe vejret tillader det, så jo længere tid vejret er godt, jo mere sparer jeg på foder, halm og hø.
    Jeg har livs- og dyrlægeforsikring på mine heste. Betaler i alt ca 7000 kr pr år i alt på alle 3 heste.
    Smed har jeg ca hver anden måned. Mine heste går uden sko, så der bruger jeg ca 8000 kr pr år på det.
    Dyrlæge har jeg, når der er brug for det, så det kan man aldrig sige, hvor mange penge man bruger på det. Udover den faste årlige vaccination og tandtjek. Det ved jeg faktisk ikke lige hvad koster.
    Udstyr køber jeg ikke, da jeg har rigeligt fra mine foregående heste. Køber en grime, hvis det er nødvendigt eller lign. Ellers ikke.
    Jeg har en 4-års, som skal i ridning fra 1/5 i år, så der kommer lidt flere udgifter oveni. Opstaldning på 2400 kr pr mdr. Han skal have sko på - forhåbentligt kun på forhovene. Det koster 900 kr pr gang kun for ham. Og så skal jeg bruge penge på tilmeldinger til 2 x championat og 1 x egnethedstest. Men jeg håber, at han bliver solgt til en så god pris, at jeg ikke taber noget på, at have ham i ridning. Rytter skal også have en procentdel af salgsprisen.


  • #4   16. jan 2012 Jeg har så valgt at gøre det rigtigt dyrt over en periode på cirka et år for at give min ridning et ordentligt ryk i den rigtige retning smiley

    3500 for opstaldning
    3500 for heldressur/undervisning
    1200 for smed hver 6. uge
    Forsikring ca 1200 i kvartalet
    Udstyr (køb af ny trailer, sadel og diverse) ca 4000 pr måned
    Vaccination, tandlæge og massør ca 600 kr pr måned
    Dyrlægebuffer altid på min 50.000 kr - da en tidligere skade havde kostet min lille hest livet hvis jeg ikke havde haft de penge til at få den repareret.

    Dyrt - men så kan jeg også kalde min hest for mit lille guldæg!


  • #5   16. jan 2012 Har min pony opstaldet et rigtig godt sted, hvor vi giver 1625 kr hele året rundt, med alt betalt. Så kommer der jo undevisning oveni som mindst ligger på 400 kr i måneden. Smed det får min pony cirka hver sjette uge, som ligger på omkring de 500 kr. Men dyrlæge har jeg ikke rigtig haft brug for endnu, den er lige blevet vaccineret, og fået lavet handelsundersøgelse. Den røg nok op i de 2500-3000 fordi det var med røngen. Så kommer jo forsikring og alt det der, ligger nok på en 4000 årligt vil jeg tro. Så kommer jo også alt det udstyr eg køber som nok ligger på en 4-5000 årligt smiley

  • #6   16. jan 2012 tusind tak!
    hvad bruger andre på undervisning og andre ekstra ting? smiley


  • #7   16. jan 2012 Opstaldning sommer og vinter
    - 0kr året rundt

    Foder
    - ca. 100kr pr måned for 3heste


    - 700kr pr. måned for 3 heste

    Flis
    - 0kr

    Smed
    - 200kr pr. hest ca. 4gange om året

    Vaccination
    - mener det er under 1000kr pr hest, kan ikk huske det:S

    Udstyr
    - MEGET forskelligt, men 500kr om året ca. nu hvor jeg har alt til dem.


  • #8   16. jan 2012 tak. hvad med forsikring?


  • #9   16. jan 2012 De er inde over mine forældres hus så det koster mig intet

  • #10   16. jan 2012 Tak! smiley

Kommentér på:
Udgifter - Hjælp

Annonce