{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krybbebidning
  • #1   17. jan 2012 Korrekt fodring kan kurere en krybbebider

• #2   17. jan 2012 Det er når hesten har for meget mavesyre, og kan somregel afhjælpes af korrekt fodring.

Ved at krybbebide udskiller hesten endorfiner fra hjernen, som får den til at slappe af, og den kan på den måde afhjælpe smerterne.

• #3   17. jan 2012
    Krybbebidning kommer ofte af forkert fodring der så danner for meget mavesyre smiley
    Fx. fodring med alt for meget havre, ikke nok at tygge i ( hesten skal helst have noget at tygge i nærmest hele tiden, hø, wrap osv. ), stress kan også forårsage mavesyre, som så giver mavesår - dvs. står hesten i en stresset stald, er stresset og boksvandre osv. kan det også gøre det.

Men kedsomhed, vane osv. nej.
    Vane kan det være hvis hesten FØR har haft ondt og derfor nu tror den skal blive ved, for ellers gør det ondt.

• #4   17. jan 2012 delvist enig med krisrtina J, dog ikke i at det kan kurrere, men at det kan holdes nede med korrekt fodring.

• #5   17. jan 2012 NEJ NEJ...krybbebidning kan ikke kureres med korrekt fodring.

Krybbebidning kan i NOGLE TILFÆLDE formidskes ved at fodre stivelsesfrit, men derfor og så til at sige, at det kan kureres - der er altså langt.

Jeg har haft to krybbebidere. Den ene fortsatte trods stivelsesfrit foder, døgnfold, undersøgelse for mavesår som den ikke havde.. osv og den anden, ja den er holdt op efter 15 år som krybbebider - og den får masser af stivelse i form at hel havre og valset byg. Foderet har altså intet haft at sige i mine to hestes krybbebideri.

Der er mange andre faktorer som spiller ind...fx stress, miljø, brug, genetik og ja,.....fodring. Men det er ikke korrekt at sige, at krybbebidning kan kureres "bare" ved fodring. Sådan er virkeligheden desværre ikke.

• #6   17. jan 2012 Jeg rider i en stald, hvor der står en krybbebider. Han er krybbebider, fordi han har stået et sted, hvor han ikke havde det godt, var tynd og ikke blev håndteret af mennesker, da han var alt for bange og af samme grund farlig. Han havde nogle dårlige oplevelser med rigtig mange ting, fx da han skulle tilrides blev han bedøvet og "vågnede" så op med sadel og rytter på - og løb self. for livet.
    Han har det rigtig godt nu, og har haft det flere år, men det hænger altså fast smiley

• #7   17. jan 2012 Nogle forskere tror også, at hesten får et mindre "adrenalin-kick", når den krybbebider, vindsluger, væver osv..

• #8   17. jan 2012 kan krybbebidning egentlig være medfødt!?:)

• #9   17. jan 2012 *Lara&Jacorde * Det tror jeg ikke, at det kan. Menneskelige problemer, fx en eller anden form for angst (hvilket jeg mener det kan sammenlignes med) er ikke medfødt, men opstår som regel i løbet af livet. Man kan så have nogen gener eller et eller andet, som gør, at der er større risiko for at få en psykisk sygdom, men det er nok en anden sag:)

• #10   20. jan 2012 bm...

Kommentér på:
Krybbebidning

Annonce