{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.876 visninger | Oprettet:

HA Info: Oprettelse af hesteprofiler. {{forumTopicSubject}}

Hejsa HG'ere.

Lige lidt info omkring oprettelse af heste:

Du skal have tilknytning til hesten.
= Det er ikke nok, at det er din tante's veninde's hest, som du ser en gang om året til det årlige familie-tamtam. Hvis du er i tvivl om, du overholder tilknytningskravet, så skriv til en hjælpe-administrator og spørg.
Gamle parter er heller ikke gangbare.
Hvis det ikke er din egen hest, skal du huske at spørge ejeren om lov til at oprette den.

Alle billeder skal være tydelige og af selve hesten!
= Det er ikke nok, at du kun har 2 ekstremt slørede billeder af hestens mule.

Hesten må ikke oprettes som salgsannonce!
= Du må ikke skrive nogen steder i hestens profil, at den er til salg. Heller ikke i navnet.

Hesten må ikke være solgt ved oprettelsen!
= Hvis hesten er solgt, kan du istedet oprette et fotoalbum. Dog må afdøde heste gerne oprettes, såfremt du selv ejede den, da den døde.

Der må ikke oprettes midlertidige billeder med tekst som f.eks. ”Billeder kommer snart”
= Sørg for at have billederne, inden du begynder at oprette hesten.

Der må ikke være skjulte reklamer for f.eks. hjemmesider på billederne
= Der må ikke stå f.eks. www.HypLotte.dk på billederne. Ej heller er HypLotte's Foto tilladt, da dette også går ind under reklame. Men du må gerne skrive dit eget eller hestens navn på dine egne billeder.


Det er ikke tilladt at oprette flere heste i samme galleri; opret venligst kun et galleri pr. hest.
Det er heller ikke tilladt at oprette andet end heste - så som æsler, muldyr, geder, kaniner, kameler, hunde, osv..


Ejeren af hesten har altid fuld ret til at få den slettet andre steder på HG, hvis ejeren ønsker det.

Vi kontrollerer jævnligt de oprettede heste og sletter uden varsel alle heste, som ikke opfylder alle betingelserne.

Hvis en HA'er spørger om noget, så er det en god ide at svare, så problemet kan blive løst.

God fornøjelse til alle.
Mvh HA'erne.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HA Info: Oprettelse af hesteprofiler.
  • #1   22. jan 2012 Eftersom det er en selv eller fotografen der har copyright på et billede, kan jeg virkelig ikke se nogen mening med at der står Hestegalleri.dk!! Hvorfor skal jeres logo stå nederst? Det er ikke jeres billede... Er det ikke også en form for reklame? Synes det er noget mærkeligt noget, eftersom i ikke har copyright på billedet..

  • #2   22. jan 2012 Det med æsler/muldyr - det står ganske vist her, men HVOR står det i de brugerbetingelser der ligger her nederst på siden??

    Kom gerne med et punkt-nummer, for jeg kan simpelthen ikke finde det.

    Om æsler/muldyr så hører til på HG er en anden sag, men jeg vil gerne vide præcis hvor det står og ikke blot i en udmelding fra en HAer.


  • #3   22. jan 2012 Logoet påsættes for at undgå tyveri af billederne.
    Det er ikke noget vi HAére har indført eller bestemt.
    Når man er bruger på Hestegalleri, accepterer man også at dette bliver påsat + da det blev indført, blev sendt privat besked rundt omkring dette.


  • #4   22. jan 2012 LAN
    Som skrevet ved pågældende profil, som blev slettet af bruger selv, så står det ikke direkte i reglerne, da big admin mener det fremgår tydeligt af galleri navnet at siden er for heste og ikke krydsninger af disse med andre hov lign dyr.
    Dog oprettes der jævnligt tråde hvori reglerne udpensles netop for at hjælpe brugerne til at forstå de til tider ret firkantede regler.


  • #5   22. jan 2012 HA hvor står det med muldyr!!??

  • #6   22. jan 2012 # HORNBECK #
    Næsten sidst i dette indlæg: Det er ikke tilladt at oprette flere heste i samme galleri; opret venligst kun et galleri pr. hest.
    Det er heller ikke tilladt at oprette andet end heste - så som æsler, muldyr, geder, kaniner, kameler, hunde, osv..


  • #8   22. jan 2012
    Tak for svar - jeg skulle bare lige være sikker på at det netop ikke står nogle steder i brugerbetingelserne, da jeg ikke kunne se det nogle steder.



  • #9   22. jan 2012 hvis der ikke står noget nogen steder om det, så kan man da for søren heller ikk kalde det en regl!


  • #10   22. jan 2012 Nanna Michelsen
    Ja fra før reglen om ingen æsler blev indført, som har fået lov og forblive herinde.


  • #11   22. jan 2012 det må man da kaldes at være dobbelt moralsk. enten eller. klart det er forvirrende. nogen må - andre må ikke.

  • #12   22. jan 2012

    Nja, det er vel lidt ligesom på Hundegalleri, hvor listehunde der var oprettet før forbuddet må være der, men der må ikke oprettes nye hunde af samme racer.


    Men nej, når det ikke står i brugerbetingelserne, men "kun" i en udmelding fra HAerne, så står de nok ikke synderlig stærkt sådan rent juridisk. smiley


  • #13   22. jan 2012 HA... Jeg er lidt i tvivl her... Er det tilladt at have et billede hvor der f.eks står billede taget af anders hansen/LP Foto

  • #14   22. jan 2012 *team Solvang*
    Hvis teksten står på selve billedet er det ikke tilladt, er det kun skrevet i beskrivelsen til billedet er det ok. så længe der ikke er www.adr i beskrivelsen.
    Det eneste der må være påtrykt billedet er ens eget navn/initialer eller hestens navn/kælenavn, og vi skal kunne forbinde navnet til profilen. dvs der må ikke stå Lotte H - og bruger profilen Anne L f.eks.
    Hedder man som du "team Solvang" bør du skrive i din profil tekst hvad du hedder hvis der påsættes navn på billeder så man kan se det er dit eget navn da man ikke kan se det ud fra profil navnet.


  • #15   22. jan 2012 Er det så heller ikke tilladt at sætte billeder af hestens far osv i profilen mm??

    Og hvis man ser nogle overtræde reglerne, skal man så ignorere det, kontakte jer, eller?


  • #16   22. jan 2012 Så har vi igen det dobbelt moralske... Der må ik stå reklamer på billederne, men det må gerne stå i billedteksten... Det synes jeg da virkelig er latterligt... Ja undskyld mit sprog, men det er da for dumt...

  • #17   22. jan 2012 Ostecrind!
    Nej KUN billeder af den oprettede hest må indsættes på profilen.
    Selvfølgelig er billeder hvor andre heste går/står sammen med den oprettede ok, herunder billede af hesten som føl med sin mor f.eks.


  • #18   22. jan 2012 Jeg synes simpelthen at det er så latterligt at I gerne på havde jeres logo på VORES billeder, men vi ikke må købe nolge billeder ved fx. en fotograf, hvor der måske er et lille bitte logo på, som så ikke må komme herind? Helt ærligt, kom dog vidre .. -.- (Og nej, det er ikke rettet til jer HA
    er, men siger bare min mening)


  • #19   22. jan 2012 Der vil jeg så sige det er fair smiley
    At HG sætter deres logo på mine billeder, har gjort at jeg er sikker i min sag, når jg finder mine billeder andre steder på nettet, for HGs logo står jo skrevet derop, så de kan ikke sige det er deres (fx mine tegninger osv, er blevet snupper førhen.. rigtig øv!)

    Men vi kan jo hurtigt snuppe nogle billederfra nettet med logo, så det er vel for at afskærme alle ''fakerne'' smiley


  • #20   22. jan 2012 Tror folk de kopire dem ligemeget hvad, også selvom der er HG's logo på dem - men det er jo bare den risiko der er, ved at lægge sine billeder ud på nettet.
    Og så må det vel bare give ''ekstra tryghed'' at havde et ekstra logo på? smiley


  • #21   22. jan 2012 Jeg er glad for logoerne.. For hvis HG'logoet ikke havde været på min tegning, havde jeg ikke haft nogle beviser på at det var mit, da hun ikke ville høre på min forklaring. Men det endte med at hun fik det slettet, FORDI der var et hestegalleri logo på smiley

  • #22   22. jan 2012 Jaja - det er også fair nok at du synes det, men jeg har bare stadig min mening om det. Og jeg synes at det er lidt dobbelt moralsk..

  • #23   22. jan 2012 Iorden smiley

  • #24   22. jan 2012 enhver der har lidt computer teknik i sig kan redigere billedet så det hestegalleri logo væk. har jeg selv gjort flere gange.

    syns deres regler er meget dobbelt moralsk, men det er jo så min mening


  • #25   22. jan 2012 LAN

    det kan man ikke samligne. det med muskelhunde er en LOV! Så vidt jeg ved så er muldyr og æsler ikke ulovlige.

    så kan man så diskutere om den hundelov er holdbar, om der ikk burde laves andre alternativer


  • #26   22. jan 2012 Og dog - det var det med at dem der var oprettet før et forbud godt måtte være der.

    Listehundene oprettet før forbuddet = ok / efter = No go

    Æsler/muldyr oprettet før forbuddet på HG = ok / efter = No go

    - Det er da meget lig hinanden i mine øjne. :o)


  • #27   22. jan 2012 det ene er en lov - den anden en pludselig holdning.

  • #28   22. jan 2012 Fx hvis man passer sin søsters hest, når man er hos den, er det så okay at oprette den???

  • #29   22. jan 2012 Drop nu det med den lov - det er ikke det der diskuteres her.

    Mit mening er givet udelukkende ud fra heste/hundegallerisammenligningsgrundlag. Og ud fra det, så giver det vist meget mening.

    Nu ved jeg ikke hvornår de seneste æsler er oprettet, men der kan man vel lure hvornår HGs forbud mod æsler og muldyr trådte i kraft?


  • #30   22. jan 2012 det os latterligt det med at io ber folk om skanne ejerskifte certifikatet ind så i kan se fiolk er ejeren af hesten hvis folk ber om få deres hest slettet ved andre.

    nu ved jeg at der forleden dag blev forsøgt oprettet en pony 5 gange af en person som ik ejede den og i ber så ejeren skanne ejer certifikatet ind hvilket hun gør så smider i i hovedet på pigen du står da ik som ejer af den nej det klart når pigen er 14 så står forældrerne som ejerne


  • #31   22. jan 2012 bla bla bla LAN.

    vi har hver vores mening. længere er den ikk. og kan du ikk holde til folk giver deres mening til kende burde du måske slet ik skrive herinde


  • #32   22. jan 2012 # HORNBECK #
    Det er en gammel regel herinde :S

    Ostecrind! [*LSM&CNI*] .
    Kommer an på hvor ofte hun passer den, er det en gang om måneden så nej, men er det flere gange om ugen hver uge så ja


  • #33   22. jan 2012 Maria C: Ville nu helst have et svar fra en HA'er, men ellers tak smiley

  • #34   22. jan 2012 Hornbeck - det er vist dig der er lidt "bla bla bla".
    Jeg forholder mig ud fra det konkrete at der blev nævnt hvorfor nogle æsler måtte være her og andre ikke - og kommenterer blot ud fra det.

    At de dyr der var der Før et forbud, og det være sig på Hundegalleri, hestegalleri eller andre (og ikke ud fra den danske lovgivning!), måtte beholde deres profiler og det ikke er muligt at oprette hverken muldyr, æsler eller forbudshunde...

    Så det er vist dig der er lidt "bla bla bla" når du absolut vil have hundeloven nævnt og ikke læser hvad jeg rent faktisk skriver. :o)


  • #35   22. jan 2012 Rolig nu smiley
    Jeg ville bare gerne have et svar, fra de ''overordnede'' som jeg 100% sikker når de svarer smiley Har efterhånden oplevet mange forskellige svar fra forskellige brugere, så det er nemmere at få et direkte svar fra en HA'er. Men tak for dit svar - fortrækker dog fra en HA'er smiley


  • #36   22. jan 2012 Ostecrind!
    Det kommer lidt an på. om man ser hesten en gang om måneden (ikke gangbar) eller et par gange om ugen (gangbar)...


  • #37   22. jan 2012 LAN
    Reglerne på diverse gallerier er ikke helt ens.. Der er flere steder, hvor de er forskellige..


  • #38   22. jan 2012 Sorte perler - Hvis du læser hvad det egentlig er jeg sammenligner, så vil du se at det intet har med sagen at gøre...??

    Det var blot hvorfor nogle dyr måtte have en profil, hvor andre af samme race ikke måtte blive oprettet.

    Det er blot dét jeg pointerer.


  • #39   22. jan 2012 Hej smiley
    Jeg synes det er trist at man ikke må bruge billeder herinde sóm man har købt og betalt.....
    Flere af de billeder jeg har liggende af mine hyppere på comp. står fotografens navn på, de vedkomne KUN sælger billeder hvor vedkomnes navn står på..... Jeg synes bare der er super trist....
    Jeg kan godt forstå at i ikke vil have hele galleriet overrskygget med folks egne "usynlige" reklamer, men trist at man ikke engang må have et billede herinde som man har købt og betalt....

    Hilsen Mette


  • #40   22. jan 2012 Mette:
    Hvis billedet er købt og betalt, så burde fotografen også fjerne sit logo..


  • #41   22. jan 2012 Enig med Mette T!!! Der er nogle der betaler for at få taget gode billeder af en prof, så kan ikke se det er et problem?!

  • #42   22. jan 2012 Sorte Perler & Welsh Mountains .
    teoretisk er jeg enig med dig problemet er bare at det langt fra er sådan i praksis.... specielt mange af hestefotograferne... jeg har tit købt billeder, hvor der så i hjørnet står fx P-photo.... selvom jeg har købt det..... Jeg synes i er lidt for skrappe på det her punkt når man nu kan påvise at det er et billede som er købt og betalt....
    Men jeg kan godt forstå at det er svært at lave regler osv. når der er nogle (og det er altid), som gør alt for at finde smuthuller....


  • #43   22. jan 2012
    Så jeg må ikke skrive © Krikken på mine billeder og de så sidder på andres billeder? For det er jo hverken en en webadresse eller reklame.


  • #44   22. jan 2012 Krikken:
    Jo, på dine egne billeder må du gerne.. Men hvis du sælger billeder med dit logo til en anden bruger, så må denne bruger ikke bruge dine billeder her på HG, når der er logo på..

    Mette:
    Jeg har selv flere gange købt billeder af hestefotografer, men jeg har så bedt om et sæt uden logo.. Hvis fotografen ikke har været villig til dette, ja så har jeg ikke noget at bruge billederne til = ikke købt dem..


  • #45   22. jan 2012 nu skal jeg lige være med, hesten må ikke være solgt ved oprettelsen, hvad så med efter ? Altså nu tænker jeg jo på den famøse Maccoy - er den så ulovlig eller hva ? sådan nogle heste er der mange af herinde jo.

  • #46   22. jan 2012 Hvis hesten er solgt EFTER oprettelse, så er det okay at beholde den herinde med mindre, at nye ejer ønsker den slettet..

  • #47   22. jan 2012 Tja.. den holder så ikke helt..! Jeg ved at min veninde gentagne gange forsøgte at få HG til at slette hendes hest, hos hende der havde haft den før.

    Det handlede om at hun havde solgt den, og der var en ret grim sag der opstod og hun tog hesten retur - hun ønskede af rigtig mange grunde ikke at hesten skulle stå mere hos denne pige som havde haft den, men HG ville ikke slette den hos hende, selvom hesten nuværende ejer bad om det??


  • #48   22. jan 2012 Tja.. den holder så ikke helt..! Jeg ved at min veninde gentagne gange forsøgte at få HG til at slette hendes hest, hos hende der havde haft den før.

    Det handlede om at hun havde solgt den, og der var en ret grim sag der opstod og hun tog hesten retur - hun ønskede af rigtig mange grunde ikke at hesten skulle stå mere hos denne pige som havde haft den, men HG ville ikke slette den hos hende, selvom hesten nuværende ejer bad om det??


  • #49   22. jan 2012 Tja.. den holder så ikke helt..! Jeg ved at min veninde gentagne gange forsøgte at få HG til at slette hendes hest, hos hende der havde haft den før.

    Det handlede om at hun havde solgt den, og der var en ret grim sag der opstod og hun tog hesten retur - hun ønskede af rigtig mange grunde ikke at hesten skulle stå mere hos denne pige som havde haft den, men HG ville ikke slette den hos hende, selvom hesten nuværende ejer bad om det??


  • #50   22. jan 2012 Tja.. den holder så ikke helt..! Jeg ved at min veninde gentagne gange forsøgte at få HG til at slette hendes hest, hos hende der havde haft den før.

    Det handlede om at hun havde solgt den, og der var en ret grim sag der opstod og hun tog hesten retur - hun ønskede af rigtig mange grunde ikke at hesten skulle stå mere hos denne pige som havde haft den, men HG ville ikke slette den hos hende, selvom hesten nuværende ejer bad om det??


  • #51   22. jan 2012 Tja.. den holder så ikke helt..! Jeg ved at min veninde gentagne gange forsøgte at få HG til at slette hendes hest, hos hende der havde haft den før.

    Det handlede om at hun havde solgt den, og der var en ret grim sag der opstod og hun tog hesten retur - hun ønskede af rigtig mange grunde ikke at hesten skulle stå mere hos denne pige som havde haft den, men HG ville ikke slette den hos hende, selvom hesten nuværende ejer bad om det??


  • #52   22. jan 2012 ok smiley

  • #53   22. jan 2012 Britt:
    Nuværende ejer har altid ret til at få den slettet hos andre brugere, som har hesten oprettet fra tidligere.. Den omtalte sag kender jeg intet til.. Men hun kan til hver en tid kontakte os..


  • #54   22. jan 2012 sorte-perle det er stadig ik altid i gider hjælpe.
    min var os oprettet ved to gamle parter og ved gamle ejer og der gik længe inden i bad slette dem selvom jeg bad om det


  • #55   22. jan 2012 Det har intet med gider at gøre, Michelle..

  • #56   22. jan 2012 Hvis jeg må have lov at spørger med hensyn til det der med logo.
    Man må altså ikke sætte et billed ind hvor der står nede i bunden "Peter-Photo" f.eks. selvom man har købt billedet?
    Men hvordan kan i så have ret til at sætte jeres logo på vores billeder? Bare et spørgsmål


  • #57   22. jan 2012 LIND:
    Man må altså ikke sætte et billed ind hvor der står nede i bunden "Peter-Photo" f.eks. selvom man har købt billedet?
    = nej - det er ikke tilladt..

    Men hvordan kan i så have ret til at sætte jeres logo på vores billeder?
    = Dette er oplyst i brugerbetingelserne under punkt 1.6, som man kan læse, inden man opretter sig herinde..
    (Billeder der af brugeren lægges på HesteGalleri.dk, forsynes automatisk med et logo tilhørende HesteGalleri.dk )


  • #58   22. jan 2012 Altså i bund og grund kan I jo egentlig være pænt ligeglad med om der måske er et lille bitte logo på et KØBT billede? I har jo ligesom jeres logo på uanset hvad...
    Jeg synes det er ufattelig ringe, at man ikke må bruge de billeder man køber! Altså hvis det er skjult reklame, så må man vel egentlig ikke ride rundt med fx. et Eskadron underlag, hvor at navnet står tydeligt? eller fx. i en hal, hvor der hænger sponsore skilte fra fx. Horze?? Hmmmm... Lidt dobbelt moralks, synes jeg..


  • #59   9. sep 2013 Vedrørende galleri:

    Jeg har oprettet vores afdøde føl, men da hun kun blev et døgn gammel, har jeg brugt billeder af hendes familie.
    Må man det eller ej?


  • #60   9. sep 2013 Lene H:
    Desværre skal alle billeder i galleriet være af selve hesten, så familie uden følle er no-go..
    Men du er velkommen til at oprette et fotoalbum istedet.. smiley


  • #61   9. sep 2013 Nej tak... Ønsker desværre en profil til min hest, men den må jeg så oprette på heste-nettet i stedet...

  • #62   9. sep 2013 Har HG tænkt sig at efterleve egne regler?
    Ved en hurtig søgning kom der 11 sider frem, hvor ordet "salg" indgik i navnet eller teksten.

    Men det er jo vip medlemmer de fleste, så det tjener HG jo ikke ekstra på at stoppe, men man skal jage alle erhvervskunder og helst hele tiden.


Kommentér på:
HA Info: Oprettelse af hesteprofiler.

Annonce