{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Frossen jord OG frossen vand ..:-) {{forumTopicSubject}}

Ja vist er jorden frosset og mange heste er noget ømme overfor den hårde jord, og en anden ting de føler ikke de har samme fodfæste , derfor går de forsigtigt som stod der et skildt om *GLAS* på måsen af dem, mine klare det nu fint.
men frossen vand ??? nu er der faldet en del regn inden denne famøse frost kom så vi har da små søer på folden. især mellem foldene hvor hestene kan komme fra den ene til den anden. og i dag var det meget bundfrossent der.
af en eller anden årsag trak det bare som en magnet på dem, når nu de ikke kunne så SKULLE de da bare over på den anden side, :O)
først money... forsigtig gik hun ud på isen... og i løbet af nul komma 5 kunne man slet ikke måsen for bar skosåler, der var ben i alle retninger ...!!! MEN hun kom hel over, og så Bounty, han kartede rundt om sig selv i cirkler til han var over uden den store dramatik, man er vel herre over sine ben :O)
og så shanne.... har aldrig set noget lignende !!!!! hun gik ud, og stod kigge ned på isen mens hendes forben begyndte at glide fremad, og da hun kunne mærke nu skulle de da vist ikke længere så ville hun vælte, så begyndte hun dælme at hoppe ????? gled frem med forben mens hun hoppede med bagben på tå så hun satte hov-spidsen ned i isen ....!!! har aldrig set noget ligende ??? jeg var virklig inponeret :O) arh ok skal dog siges at der skete et eller andet med takten til sidst så hun gled på måsen, men hel over kom hun.
og så var det lige at man ikke havde kamera med ... ØV


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Frossen jord OG frossen vand ..:-)
  • #1   25. jan 2012 det lyder som om det var en god latter fyldt morgen. mine elsker is, har en stor "sø" på folden hvor der altid ligger vand og den skal de også ud og gå på og rulle sig, og det ser ud som om de har en fest med det, freja især, når hun skal op igen efter at have rullet sig bukker afsted og vender så om og ind på isen igen, og der er masser af plads til de bare kunne gå uden om, men tror altså de leger

  • #2   25. jan 2012 he he ... tror jeg altså osse :O) og ja det så sgu sjovt ud, især shanne, har aldrig set sådan noget før :O)

  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 83 Følgere: 78 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.934
    #4   25. jan 2012 Ja det er rigtig træls når jorden er gennemvåd og der så kommer hård frost alt er frosset i pukkelpist, min gamle står inde hendes ben kan ikke klare når der er kratere ud til og på folden hun står på nøjagtig det sted hun bliver sat indtil hun tages ind også kan hun ligeså godt stå og spise wrap i sin boks uden at lave forvridninger smiley


  • #5   25. jan 2012 Mine skulle ikke passere frosne vandpytter i morges da jeg lukkede dem ud. Men hvorfor skal de absolut drikke af de søer der er på marken, når man har fået hul på isen i vandtrugene? :o) Nej nej, jeg måtte ud som en anden Bambi-på-glatis og slå hul på de små søer, for det var lige dér hestene ville have vand.
    Godt heste ikke kan grine, for så havde de smidt sig på marken og skreget af grin, for det har været et ret ømt syn at se mig på isen :o)


  • #6   25. jan 2012 JM: ja tror nu osse at amalfi skal passe på sine gamle ben :O) så må du tage hende lidt ud i ridehuset og tøffe rundt...:O) skal da osse lige love for at jeg blev noget nervøs da jeg så money og tænkte det der ville gå helt galt, men nej hun kom sgu over :O)

    lyngdal: ja det kan nemlig hurtig gå galt, og mine damer er også i fol, dog ikke så langt henne men alligevel.

    conny: ha ha ... det må også have set sjovt ud :O) sære vaner heste hurtigt får, bare se money, tror hun har studeret kattene der når de vil have mad så stryger de sig op af mine ben, når money tigger stryger hun sig op af mig med sin hals som var hun en kat :O) hun er en være tiggefrans og jeg griner sådan af hende hver gang hun gør det og må selvføgelig overgive mig :O)


Kommentér på:
Frossen jord OG frossen vand ..:-)

Annonce