14. sep 2011 Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
Hvorfor er hestemarkedet sådan nu?!-.- {{forumTopicSubject}}
I går var mig og min mor ude og se/prøve en hest i går.
Den var stik modsat det ejeren havde sagt og som står i annoncen!:O
Ejeren sagde han var rolig og cool, frisk uden at være tændt og løbe, at han gik stabilt ned til biddet i alle tre gangarter, at han kunne schenkelvigning i skridt og trav, kunne galopanspring osv, han står BOMSTILLE ved opsidning og at han har startet LB dressur.
Han var på ingen måde rolig og cool.. han gik og kiggede meget, spændte op, gik med hovedet i sky og trippede helt vildt - selv med ejeren. Han gik med hovedet i sky og kunne bestemt ikke gå til biddet, han løb i anspringet, vi så ingen schenkelvigninger, han løb en del og han gik rundt i ring når man skulle op.. vi tror på ingen måde at han har startet LB! den kunne ikke engang gå en LC1 ;o.
Hvorfor er sælgerne sådan?!-.- det er den 3 uærlige sælger vi har mødt på 3-4 uger !-.- forstår virkelig ikke hvorfor folk er sådan bare for at få deres heste solgt?..
Min mor og jeg søger drømmehesten til mig! er en fair ærlig handel virkelig for meget at forlange? ;s
feb 2011
Følger: 64 Følgere: 60 Heste: 7 Emner: 21 Svar: 236
sep 2011
Følger: 392 Følgere: 1102 Heste: 3 Emner: 390 Svar: 2.554
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.616
sep 2011
- Ja, og jeg forstår det ikke?.. jeg er helt chokeret stadig,
jul 2008
Følger: 140 Følgere: 170 Heste: 5 Emner: 221 Svar: 4.616
-Hvad er chancen?
sep 2011
sep 2011
- Ja åbenbart, de håber vel at der kommer nogle som ingen forstand har på heste og tænker "nååååårh hvor er den sød! den skal være min!"..
Jeg har intet imod at en hest har en dårlig dag, slet ikke, men selv min mor som ikke er så erfaren med selve ridningen(hun er erfaren med at have hest og er med i stalden stortset hver dag), kunne se at det ikke bare var en dårlig dag.
sep 2007
Følger: 14 Følgere: 18 Heste: 4 Emner: 9 Svar: 2.596
Da jeg prøvede heste, inden jeg fandt Beauty, prøvede jeg en del - her er nogen af dem, der virkelig skuffede:
STOR RØD VALLAK: Sælgers udsagn : "Nem at ride til biddet, gik nemt en LB dressur, fremadgående." Min oplevelse: Vallakken var smuk. Gik kun momentvis til biddet (også med ejer). Øvelsesmæssigt kunne den ingenting. Var meget træg, og skulle drives ret meget for at gå frem. Smedede konstant i trav.
SKIMMEL HOPPE: Smuk hoppe, som jeg skulle helt til jylland for at konstatere, var noget mindre end lovet - og i hvert fald for lille til mig :o(
KNABSTRUPPER VALLAK: Sælgers udsagn : "Sød og nem hest. Kan ikke så meget, men kan gå til biddet".
Min oplevelse: Ejeren kunne slet ikke få hesten til biddet, den løb, og bukkede rundt i ridehuset med hende. Det kom bag på hende, at jeg gerne ville se den under rytter.
nov 2010
Følger: 38 Følgere: 36 Heste: 5 Emner: 37 Svar: 190
aug 2007
Følger: 32 Følgere: 32 Heste: 9 Emner: 138 Svar: 734
Jeg har selv stået som sælger af den rareste, mest godmodige og stabile fjordhest. Der var gode billeder af ham som virkelig viste hans egenskaber (se evt. min profil) og det var jo egentlig klare beviser for hans dejlige gemyt.
Men som de fleste ved, så påvirkes en del heste af deres ejers sind/følelser og en salgssituation er oftest ikke let - specielt ikke for dem der har et nært forhold til deres heste.
Min fjord blev dybt påvirket af mig som ejer under salg - køber havde stor forståelse for dette og købte ham, trods han ikke viste sine bedste sider frem under fremvisning.
Han faldt dog aldrig til hos ny ejer og blev faktisk det modsatte af rar, godmodig osv og blev ret uhåndterbar og køber måtte til sidst efter flere måneders forsøg, kaste håndklædet i ringen.
Han kom hjem igen - er stadig påvirket af det "brud" salget gav, men det er så op til mig, at genopbygge tilliden.
Mange heste ændrer sig i salgssituationer! Og dette er ikke ensbetydende med uærlige sælgere - men det vi handler med er levende væsener, som påvirkes af deres omgivelser....og nogle mere end andre.
Hav dette i mente, når i er ude og se på heste.....
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Dem der købte min hest ville ikke se mig ride min hest først, fordi selvfølgelig kunne jeg ride min egen hest
Så jeg stod pænt og så på de red min hest uden at jeg skulle vise den frem. Det synes jeg var en skide god måde at se på hest på, så det tog jeg til mig Og da jeg så kiggede på hest, lod jeg ikke sælger fremvise hesten først, jeg red kun hesten
Har dog aldrig mødt en uærlig sælger
Jeg tager det ikke så ilde op det ejeren skriver om hesten, da jeg gerne selv vil danne mig et indtryk af hesten. Da det ikke er sikkert at hestens kemi mellem jeg som køber er den samme som kemien mellem sælger og hesten
jul 2008
Følger: 51 Følgere: 57 Heste: 9 Emner: 4 Svar: 88
Det er vigtigste for mig som sælger er at finde de rigtige som kommer og kigger, de spilder jo også min tid hvis hest og rytter i passer sammen! selvfølgelig kan jeg ramme forkert , måske med pris, men så må man tage den derfra. jeg vægter ihvertfald ærlighed højt.
Håber i finder det i søger, og husk at stille mange spørgsmål.
jun 2009
Følger: 62 Følgere: 59 Heste: 4 Emner: 25 Svar: 368
Jeg synes det er rigtig synd for de købere som bruger tid og følelser på at kigge på heste der ikke lever op til det som står i annoncerne. Når det er sagt, så synes jeg faktisk også at det sætter alle de ærlige sælgere i et enormt dårligt lys.
Vi har selv pony til salg pt, og jeg har derfor af ren nysgerrighed kigget rundt på andre ponyannoncer. Alle ponyer er jo de sødeste, roligste og dygtigste ponyer hvis man skal tro annoncerne. Vi ved jo alle at sådan er det ikke. Det er i hvert fald ikke det oplevede billede når man ser ponyer rundt omkring.
Min irritation går derfor på, at det kan være svært for os som sælgere at skrive noget i vores annonce som er troværdigt. Hvorfor skal købere tro på os, når der er så mange der lyver. Hvad skriver vi dog for at overbevise købere om at vi ikke lyver og snyder.
Det er ikke et spørgsmål i skal svare på, bare nogle af de tanker jeg har ;).
Vi ønsker mest af alt at vores lille ginger skal ende hos nogle som vil elske hende lige så højt som vi gør. At hun får det dejligt og bliver behandlet med respekt. Og hvis vi kræver det, ser jeg ingen anden udvej end at være ærlig omkring ginger i denne dumme salgssituation.
Det var vist bare det jeg skulle ud med. Håber det vil blive opfattet rigtigt
Smil fra Didde ( Sophies mor )
sep 2007
sep 2007
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Jeg skal heller ikke se hvordan ejer rider hesten, for det er med garanti sikkert at vi ikke rider på samme måde
Men det er jo bare min mening, og efter den metode vil jeg da sige jeg har fået mig en super hest, uden at se ejeren fremvise hesten
jul 2007
Følger: 81 Følgere: 72 Heste: 5 Emner: 464 Svar: 5.919
Den ender med at blive kastebold, hvis man snyder på den måde ! =(
Har selv prøvet det for nogle år siden, og blive snydt, hvor hesten slet ikke var som beskrevet da jeg fik den hjem, og den var bestemt heller ikke som da jeg var oppe og prøve den...
Dette resulterede i jeg faldt af og brækkede mit håndled, og det har simpelthen ødelagt mit mod. Selv den dag i dag.... =(
feb 2010
Følger: 14 Følgere: 14 Heste: 3 Emner: 20 Svar: 178
aug 2009
Følger: 35 Følgere: 34 Heste: 4 Emner: 80 Svar: 1.036
feb 2009
Følger: 30 Følgere: 32 Heste: 7 Emner: 16 Svar: 100
Har selv stået som sælger flere gange, og det er da også med at præsentere en pæn og plejet hest. Mange har ikke engang taget hesten ind fra fold, når evt. køber kommer, og sådan noget gider man ikke stå og vente på.
Ærlighed kommer vi vist alle længest med.
jul 2007
Følger: 189 Følgere: 193 Heste: 13 Emner: 20 Svar: 764
Derfor er det altid godt feks at tjekke hestens resultater inden eller at se noget video, hvor hesten rides.
Det sparer en for mange kilometers kørsel
- men nu vil jeg også sige, at der findes mange dårlige ryttere, som siger de kan en hel masse, og når de så sætter sig op på hesten, så sker der ting og sager.
Vi har haft ryttere som kunne få hest/pony til at:
-løbe løbsk
-få selv dem mest ærlige hest/pony til at stoppe.
- og så lige den værste... en rytter som ville sætte hesten af ud over ridebanehegnet med landing på asfalt og tilmed en rimelig traffikeret vej :-O. Rytter skulle lige se hvor modig hesten var
dec 2010
Følger: 121 Følgere: 79 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 764
Som Simone skriver, kan man sagtens finde den hest man søger, selvom den ikke bliver fremvist.
mar 2008
Følger: 137 Følgere: 120 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.590
Jeg har heldigvis kun haft ærlige
Første hest jeg kiggede på da jeg skulle have hest prøvede jeg og en veninde ejer fremviste ikke og det passede mig fint..
Anton fremviste ejer i longe jeg selv løssprang ham (han var ikk tilredet), tog ned og så ham en gang mere hvor jeg klarede alt selv lige fra opsadling til longering ejer trak mig dog lige rundt på ham..
Robin blev vist frem da han er shetter og for stor til os, dog var vi ude og gå med ham alene..
Amanda striglede vi selv lagde udstyr og red selv, dog bad vi parten tage en galopper på hende da vi havde fået afvide den kunne være lidt ustyrlig og hurtig..
Så det med at ejer ikk selv fremviser fungere også fint for mig
nov 2011
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 45
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.656
Jeg selv har solgt en hest.. En nytilredet pinto.. Han var normalt en virkelig sød og samarbejdsvillig hest der bare skulle have lov at kigge lidt og så gik han ellers helt upåvirket..
Men da jeg skulle fremvise ham for hans nye ejer ville han pludselig ikke samarbejder, gik uroligt og slog med hovedet.. Til hans forsvar havde han så ikke haft andre ryttere end mig og det var første gang i hans liv han var i ridehus.. Og 2 gang han galopperede på bane med rytter..
Men jeg følte mig virkelig også som en elendig sælger.. For han plejede jo ikke at være sådan..
sep 2011
- Jeg kan kun fortælle dig hvad jeg sætter pris på.
Jeg vil meget gerne se billeder og især video af hesten imens den bliver trukket med, striglet, får renset hove, får sadel og trense på, ved opsidning og så under rytter i dressur i alle 3 gangarter. Det er det vigtigste for jeg og min mor når vi skal købe hest.
Alle har jo en mobil i det mindste (:
dec 2008
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 7 Emner: 6 Svar: 643
sep 2011
- Hihi, det lyder som min mor
nov 2009
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 65
Det kan tage lang tid at finde sin drømmehest, så op med humøret og led videre!!
Se på nogle forskellige heste, også nogen som umiddelbart ikke er lige det du søger, men nogle gange så viser det sig at det faktisk er lige det man søger alligevel og der opstår en gnist til den hest.
Jeg har fra dengang jeg skulle have pony og så i sommers da jeg skulle have hest, været udsat for lidt af hvert! Jeg har været ude og se på ponyer/heste der har været alt lige fra ustyrlige, doppede med alle former for bensygdomme gemt. Det er en sand jungel at finde drømmehesten!
Som køber af hest stod jeg i sommers og skulle købe en hest. Jeg havde været ude og kigge på den og sælger virkede rigtig sød. Sælger skrev og ringede til mig hele den uge der gik i mellem mit første kig og så den dag jeg kom med trailer for at hente den.
Jeg havde bestilt en lokal dyrlæge ud for at handelsundersøge hesten inden jeg ville læse den.
Det viste sig at hesten havde 3-4 grader på både højre forben og bagben. Sælger lagde ud med at jeg kunne få hesten med uden at betale hele beløbet, og så ville hun komme ned til mig om 14 dage, hvor vi kunne lave en ny handelsundersøgelse. Og hvis hesten ikke gik igennem ville hun tage den med og jeg ville få pengene tilbage. Vi ville self lave kontrakt på dette.
Men mens vi stod i stalden med hesten og dyrelægen så gik hun. Og efter 20 minutter kom hun tilbage og sagde at hun synes ikke vi skulle tage hesten med for hun vidste ikke hvad vi ville gøre med den. (hvilket jeg godt kan forstå set fra hendes side) så hun ville beholde den og have sin egen dyrlæge til at kigge på hesten. Det ville jeg ikke da jeg ville have min egen dyrlæge til det eller en 3. part som den der lige havde været og kigge på hesten. Det ville hun ikke og hendes begrundelse var at hendes dyrlæge kendte hesten bedst.
Så det blev self ikke til noget køb/sag mellem os da jeg ikke brød mig om det.
Så du skal ikke give op, du skal bare lede videre
sep 2011
dec 2008
sep 2011
nov 2009
For da jeg for nogle år tilbage ville sælge min pony (som jeg heldigvis har beholdt og har ham stadig) havde jeg en køber ude. Hun prøvede ham og var vild med ham. Det var en vosen dame på 26 år med børn som gerne ville have ham.
Hun skrev så få dage efter at hun ikke havde pengene lige nu og her, men først om en måned. Det gik jeg med til sammen med min far hvis det hele kom på en kontrakt OG EN PRØVE PERIODE PÅ 14 DAGE! Denne prøve periode var vigtig for mig, for jeg ville være 110 procent sikker på at min lille pony havde det godt det sted og ville derfor ikke slå en handel af inden den prøve periode. Så vi lavede derfor en kontrakt på dette også. I kontrakten skrev hun også under på hvilken adresse han skulle stå på i de 14 dage.
Jeg beholdt self hans pas osv indtil da. Efter 5 dage skrev hun en sms til mig at hun var nødt til at akut flytte ham fordi der var opstået nogle problemer på stedet og hun skulle derfor have hans pas og hans vaccinationskort med det samme. Dette var jeg ikke specielt begejstret for, og valgte ikke at svare hende med det samme da jeg lige skulle tænke lidt for mig selv. Alt i mens sidder jeg på nettet og er så inde på hendes profil på en salgsside for heste og andre ting og finder så en annonce fra hende på MIN SADEL! Til en overpris endda!!! Der blev jeg virkelig gal, for hun havde IKKE købt endnu men kun på prøve.
Og så tænkte jeg, at hvis hun kan gøre det, gad vide om hun så også kunne finde på at flytte helt væk med min pony eller videre sælge ham siden hun også ville have hans pas osv?
Så dagen efter køte vi afsted med trailer for at hente ham og ringede på vejen derop, fordi jeg var bange for at hun ville nå at flytte med hesten inden.
Det var en værer krig da vi kom frem. Hun ville ikke af med hesten da hun mente det var hendes. Og efter længere tid gik hun med til at vi kunne tage ham med men hun ville beholde alt udstyrret indtil vi havde betalt hende en pris for de udgifter hun havde haft. Det ville vi self ikke så vi sagde jo at det måtte blive en sag for retten og tog self min pony med for det var det vigtigste for mig! Og sikke et syn vi fik os!!
Vi kom hjem med min pony, og min far kontaktede self en advokat. Senere på dagen sidder jeg så på den samme hjemmeside som jeg fandt annoncen på, og ser så hun har lavet et indlæg om at hun har fået stjålet sin pony!!! med min ponys navn, mit navn og min fars!!!
Vores advokat har gjort et godt stykke arbejde, men vi havde desværre ikke kviterringer for alt udstyrret og da køber har valgt at skjule sig og ikke svare tilbage på diverse breve fra vores advokat har det hele været meget svært. På trods af hun i indlægget skrev at "hendes advokat" havde givet hende ordet på at det var hendes pony og ikke vores. Men vi har aldrig modtaget eller hørt noget fra hende. En rigtig ussel person!
Så min pointe er, at der findes desværre lige så mange forfærdelige købere som sælgere!
sep 2011
nov 2009
sep 2011
jan 2012
Følger: 16 Følgere: 16 Heste: 2 Svar: 4
Der er bare et hav af desperate sælgere, samt folk der ganske enkelt aldrig skulle have haft hest.
sep 2011
Ja desværre;/
sep 2011
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 272 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.148
nov 2009
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.437
men ja undres over ingen andre heste til salg er som min bagud, og ikke stævne potientale! nu han skal han så heller ikke sælges han er min dejlige dreng. med charme
som flere skriver selv om hesten er rolig når i kigger på den, så prøv den flere gange. og ja når hesten så flyttes, så ændre deres eller rolige sind sig tit. pga stress og nye omgivelser! og selv om hesten er nervøs ved fremvisning, kan man ved foder og træning jo få den rolig.
dec 2008
sep 2011
Hvorfor er hestemarkedet sådan nu?!-.-