{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Damn!! Så lækker man kan være <3
  • #2   30. jan 2012 For pokker en dejlig hest !

• #3   30. jan 2012 Dolnra: Den laver nogle taktfejl, men com on hesten er 3!
    Den går kun under lod når den laver de små hak ind ad..
    Damn jeg syntes det er flot at den kan det som den kan som 3 års..

• #5   30. jan 2012 Hold da op hvor er den dejlig! Og kun 3 år - bliver super spændende at følge den! smiley Vil også gætte på den bliver 4 her i år - så den er sikkert igang med at blive gjort klar til championaterne :o)

Dolnra
    Den bliver sikkert ikke redet sådan hver dag - det er vel bare lige for at vise den frem smiley Ja ærgeligt med taktfejl - men den er ung, urutineret og ser meget ivrig ud :o)

• #6   30. jan 2012 Hesten er jo bare blevet presset for at kunne det den kan.. Men heste bør ikke lære at vær taktfast, det bør gerne være naturligt..
    Dejlig hest, men ligesom Dolnra, er jeg af den mening at den ridnig er alt for hård for en tre års...

• #7   30. jan 2012 det er lige for meget af det gode til mig, vel er den flot, men der er et eller andet edderkoppe-agtigt over den når den bevæger sig...brrr...

• #8   30. jan 2012 deler samme mening som dolnra.

En hest bør ikke have taktfejl fra naturens side, det er menneskeskabt.

• #9   30. jan 2012 Min havde taktfejl da jeg købte den rå som 3 års - så det var ikke menneskeskabt. Det er tvært imod væk nu, hvor den bliver brugt.

Fantastisk lækker hest!

• #10   30. jan 2012 Vil også sige det er lidt tidligt. Der står til slut den er fra 2009

• #11   30. jan 2012 Nu er jeg slet ikke til de der overdreven heste. Så den siger mig ikke så meget. Men rytteren er dygtig smiley

• #12   30. jan 2012 Hvis den er fra 2009, er den ikke engang 3 endnu. Hmm...

MEN hold da kæft man! Sikke en hest! Var lige ved at falde at stolen! Hvor er den lækker!

• #13   30. jan 2012 Flot hest, ja, men ikke særlig flot ridning. Føj hvor ser det grimt ud - en 3års har ikke muskler, balance, whatever til at kunne rides sådan.

• #14   30. jan 2012 Min 4'års er ikke engang redet så meget som den dér.. smiley

• #15   30. jan 2012 Nathali&Tamara:

Kan godt følge dig.. "min" 3års, som bliver 4 til maj, kommer nok ikke til at galoppere som 3årig.. det har hun ikke musklerne og balancen til. Vi arbejder stadig meget fra jorden, med at sætte muskler på hende, så hendes ryg kan bære mig i skridt (og nu påbegyndt trav)..

• #16   30. jan 2012 Orgh, lækkerhed smiley Men syntes at det er lidt synd at den ikke er ældre...

• #17   30. jan 2012
    Lækkerbisken.. Hmm...
    Ikke lige noget der charmere mig. Brune heste gør ikke og ridningen klær ikke hesten, det får den ikke til at fremstå stolt, lækker, top tunet, med glimt...

• #18   30. jan 2012 Syntes sku det er en flot hest, og den ser nu ellers rigtig fint bygget ud og ser ikke ud som en spinkel 3 års egentlig. Jo vist den er tidlig i gang men sådan er det jo med nutiden, I princippet har vi jo avlet dem til at kunne klare det. de heste som bliver tilredet så tidligt holder eller holder ikke. Holder de, jamen så bliver der måske avlet på dem, og de bærer styrken videre, så egentlig er det mange heste nu til dags der kan holde til det. Vi har avlet dem til det

• #19   30. jan 2012 Min, har gået skridt, trav og galop under rytter, men går ikke samlet, og har ikke så god en balance endnu, så i forhold til den her er hun meget langt tilbage i ridningen, selvom jeg synes hun kan nogle okay ting, i mit hovede er hun stadig en bette baby. smiley

• #20   30. jan 2012 Jeg indrømmer jeg var også ved a falde ned a stolen WOOW smiley

den er jo monster nice!! men ja den er ikk 3 endnu hvis den er fra 09. da min først "bliver" 3 senere på året smiler...

men mon ikk det er en skrivefejl? håber jeg et sted...

men wow hest med MEGA wow effekt, ville gerne se den i øgning... smiler.

• #21   30. jan 2012 Den er flot . Men kunne godt tænke mig en rytter som ikke sidder og tager den i munden hele tiden, og lader den søge lige en tand fremad istedet .

• #22   30. jan 2012 enig med Dolnra..

• #23   31. jan 2012 Jeg er absolut enig med Dolnra! Det er ALT for tidligt at ride en hest på den måde! Den kommer ikke til at holde længe. Ridningen er heller ikke at råbe hurra for smiley Jeg bliver ærlig talt lidt ked af at se på det.. At folk ikke ved bedre..

• #24   31. jan 2012 Wooooow for en gangmaskine ! Lækker lækker lækker. Men hvor bliver jeg dog ked af det, når jeg ser til slut, at hesten først fylder 3 i år :o(

• #25   31. jan 2012 den er da super lækker, men er nu lidt enig i at den kan liidt for meget af en 3 års smiley

• #26   31. jan 2012 Altså, hallo... kun traver på den, kun galopperer på den og skridter den af. Det kunne min hest altså ogs da den var 3 år. Den havde bare ikke været i nær så kyndige hænder som denne hest, så han var på ingen måde så stabil eller så bærende som denne hest her er. Kan ikke se, at nogen kan få ondt i røven over det, tror bare nogle er misundelige over, at deres heste måske er mere end dobbelt så gamle som denne her, men ikke kan halvt så meget ;P
    Synes sku det er en lækker hest. Nu stræber jeg jo efter at blive klassisk rytter, så nej, ridestilen er ikke lige mig, men synes pigen rider den fint. Hun er ikke hårdhændet, og hun sidder stille og roligt med krop og ben. Ikke som så mange andre jeg har set herinde. Synes dette er et eksempel på, at moderne dressur også har sine gode sider.

• #27   31. jan 2012 Magister Equie: For mit vedkommende handler det ikke om misundelse - det handler om, at man sætter sig op og rider en hest, der ikke engang er fyldt 3 år ! Det er grotesk i mine øjne !!

• #28   31. jan 2012 synes også at det er for tidligt.

• #30   31. jan 2012 Er der nogen her, der ved hvornår hesten har fødselsdag?
    Såvidt jeg kan høre, er det en ANTAGELSE at hesten først har fødselsdag til foråret. Men hesten kunne ligeså godt være født her i januar, den er måske endda født i efteråret. Der er jo ingen der ved, om Andreas taler efter reglen om årsskiftet, eller om hvor gammel hesten egentlig er. Synes personligt ikke, at hesten ser presset eller anspændt ud, synes til gengæld den ser ud til at hvile ret meget i sine gangarter.

• #31   31. jan 2012
    Hesten takter nærmest ikke rent i galop - hvile i sine egne gangarter vil jeg ikke kalde det, når en hest konsekvent 4 takter..

• #32   31. jan 2012 Krikken: (Y)

• #33   31. jan 2012 Sjovt der altid skal skabes debat på debat om ridestilen, når der egentlig bare henvises til om hesten er lækker.

Om man synes det er rigtig/forkert ridning, fortidligt eller ej, så er hesten sgu da røv lækker. Og i mine øjne ser ridningen ganske fornuftig ud.

Nu skal i også huske på videoen netop er lavet til fremvisning af den, som det vises meget klart med udstyr og Andreas' intro i starten. Det betyder jo altså ikke den rides sådan hver eneste dag, og gør den, så er det nok fordi han har vurderet, at den er klar til det.

Dette siger jeg ikke for at godtgøre noget, men nu har jeg været på rigtig mange stutterier, store dressurstalde både i DK, Tyskland og Holland, og det er ikke unormalt at man rider dem så tidligt. Hermed ikke sagt at det er rigtigt!

• #34   31. jan 2012 Ha, ej, jeg tror bare jeg forlader denne diskussion nu, ellers dør jeg da af grin smiley

• #35   31. jan 2012
    Hvad er der at dø af grin over når der bliver kommenteret at en hest 4 takter i en gangarter der fra naturens side er 3 taktet?
    En ting er at ride en hest så samlet, med den alder, en anden ting er at den nærmest ikke tager et skridt i galop med den rigtige takt.

• #37   31. jan 2012 Krikken : det er bestemt ikke alle heste som er perfekte fra naturens side af. Bare fordi det er sådan den burde kunne gå, betyder det ikke den kan. Altså det er da heller ikke alle os mennesker som kan gå eller løbe ordentligt, og slet ikke fra vi er små. Betyder det vi ikke skal bevæge os og bare håbe på det kommer af sig selv, arh!

Og jeg kan ingen steder se den hest takter urent. Den er da super taktende gående

• #38   31. jan 2012 uden at tage stilling til ridning og alt muligt andet vil jeg bare lige give dig ret i det er en lækker hest;-)

• #39   31. jan 2012 Ved 2:10 er det SÅ nemt at se at indvendig bagben og udvendig forben rammer jorden på direkte samme tid.

Det er til grin i er misundelige og ikke kan se at folk kan gøre det bedre end jer. Bare fordi i ikke er kommet halvt så langt med jeres hest. Jesus man

• #41   31. jan 2012 Den er ikke lige mig og jeg stemmer i det er for tidligt at ride på den måde.

• #42   31. jan 2012 Utrolig dejlig hest..

• #44   31. jan 2012
    Jeg er ikke misundelig - det er et lidt for brugt kort at trække op hver gang der bliver sagt noget negativt om noget.

Var jeg misundelig så havde jeg med glæde indrømmet det :o)

At en hest 4 takter i galop ses meget ofte med for stor samlings grad hesten ikke er klar til, problemer i skroget, for hård hånd/holdes for fast o.l

Hesten kan fanges i galop konstant sådan her:
    http://i291.photobucket.com/albums/ll306/MajaLove/billed3.png

Og i skridt sådan her:
    http://i291.photobucket.com/albums/ll306/MajaLove/billed3.png
    http://i291.photobucket.com/albums/ll306/MajaLove/billed1.png

• #45   31. jan 2012 Må indrømme at jeg da godt nok IKKE er misundelig :o) Synes bare det er alt for tidligt at ride hesten i den holdning - også selvom det kun er én gang for opvisningens skyld. Næh, den ridestil er bestemt ikke mig.

• #46   31. jan 2012 er ikke misundelig... jeg har ikke noget at bruge den slags hest til, med den måde jeg har prioriteret mit liv, min familie og mit hestehold, så ville jeg ikke hava plads til sådan et dressur-dyr... der er så mange andre ting jeg hellere vil, som jeg håber at opnå med de heste jeg har nu.
    - syner I der siger "misundelig" ikke det ville være lidt synd at lade den fine hest trække træstammer, eller lære børn at ride?

• #47   31. jan 2012 Tror bare at de ville få en meget bedre hest ud af ham hvis de ventede et par år... Også selvom at han ikke bliver redet så "samlet" til hverdag... Efter min mening skulle de nærmest først begynde at sidde på nakken af den for første i år...

Nå men som sagt syntes jeg stadig at det er en super lækker hest! smiley men jeg kan ikke forstå hvorfor folk har så travlt med at komme op på ryggen af deres plage og ungheste... Giv dem dog lidt flere år tilat udvikle sig og bare at være heste i... Nå men jeg er nok også lidt islænder påvirket smiley

• #48   31. jan 2012 Den skal da have 2 ben i jorden på samme tid, ellers kan den da ikke 3 takte? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/d/dd/Muybridge_race_horse_animated.gif

• #49   31. jan 2012 Folk herinde er ikke misundlige .. De ser bare realiteten i øjnene. Der er meget få føl der er født i januar, så den er højst sandsynlig ikke 3 år endnu. Det sker tit inde for stutteri avl osv. at tilride en hest så tidligt, så den er klar til championat.. Selvfølgelig skulle vi bare se hesten, og jeg synes den er ubeskrivelig lækker, sikke da en kæmpe gang! Den svæver jo nærmest over jorden, i alle gangarter. Jeg synes rytteren gør det rigtig godt, og hvis man ser hele videoen så opdager man hurtigt, at hun ikke rider en eneste tyve meter volte, men at hun holder til hele vejen rundt på hovslaget. smiley

At jeg så aldrig selv ville tilride min hest så tidligt, har jo ikke noget med den her video at gøre, de må gøre hvad de har lyst til, for min skyld :)))

• #50   31. jan 2012 misundelig nej, hesten er bare ikke min stil, og min holdning er at man tilrider hesten er voksen.

• #51   31. jan 2012
    Roder rundt i det...
    3 takt = 3 ben i jorden = galop
    2 taktet = 2 ben i jorden på samme tid = trav el. hest der passer i skridt.
    4 takt = 1 ben i jorden ad gangen, dette laver væddeløbsheste ofte.

Hesten her 2 takter så...

• #52   31. jan 2012 Jeg syntes den er SUPER lækker ! smiley

Og realiteterne er nu bare sådan, at hvis du skal til championater osv med din hest, så skal den bare være redet som denne her ! smiley

Syntes jeg har hørt/læst et sted at som 4 års skulle de gerne kunne gå en LA dressur.
    (altså det er kun hvis de skal bruges videre i avl, kåringer, og div fancy ting)

Jeg glæder mig helt klart til og se mere til den smukke hest!
    Og hatten af for rytteren, fordi hold da op hvor tror jeg det svært og sidde på den hest smiley !

LÆKKER trav !

• #53   31. jan 2012 Mums en lækkerbisken smiley
    RIdningen kan diskuteres - men sådan er nutidens ridning jo altså om man vil det eller ej.

• #54   31. jan 2012 Den skal vises frem til hingstekåring i Herning i Marts..

• #55   31. jan 2012 Min egen hest har været samme tur igennem - tilredet som lige knap 3 års pga. hingstekåring i Herning - det skal lige siges at han ikke har taget skade - han fik en god lang pause efterfølgende smiley

Han kom dog ikke af sted til hingstekåring alligevel, da det blev opdaget at han havde strubepibe. Men jeg ved nu ikke om det er synd - hvis de ikke er klar fysisk, så går de ikke videre. Der bliver jo altså ikke forlangt noget bestemt af hesten på videoen.

• #56   31. jan 2012 *pibestrube

• #57   31. jan 2012 Kathrine: Selv om der ikke bliver "forlangt" noget af hesten, så kommer vi altså ikke uden om, at hesten slet ikke er klar fysisk eller psykisk til at blive redet som 2 års.

Nu kan jeg se, din hest kun er 5 år, så om den har taget skade eller ej, er nok lige tidligt nok at sige noget om.....

• #58   31. jan 2012 Min hest er 6 år - og jeg købte ham som lige knap 4 års.
    Har fulgt ham siden han var 3 år, og han var allerede meget ''færdig'' at se på som 3 års.
    Psykisk har det kun været en fordel, da han er blevet udsat for en del og derfor er han utrolig cool overfor alt nyt. De bliver jo kun lige gjort ryttervante i alle 3 gangarter, så de er klar til at gå materialeprøve, hvis de når så langt.

Det er ikke alle hestene der kan klare disse strabadser - desuden er de jo ikke 2 år, men 3 år når de bliver tilredet. Min er fx. født i Marts, og mange avlere får føl i Februar, så det der med at de kun er 2,5 år holder ikke altid helt.

Jeg er enig i at det er for tidligt - min er også blevet skånet efterfølgende med mange pauser og let ridning - men min pointe er bare at min hest ikke har taget skade af det smiley

• #59   31. jan 2012 Kathrine: Vi er ikke enige - og du kan heller ikke allerede nu vide, om din hest har taget skade. Selv om den går fint nu, ved du ikke, hvordan det ser ud om 5 år.

• #60   31. jan 2012 Sikke positiv du er - jeg vil da være virkelig ked af hvis min hest kun holder 10 år,
    og vil da gøre mit til at han holder meget længere.. Han er såmænd ikke engang alderstilsvarende uddannet - han bliver stadig redet som en 4-års, så vil da mene at den bliver skånet meget.

• #61   31. jan 2012 Kathrine: Jamen jeg er da ked af at måtte fortælle dig, at heste, der sættes så tidligt i ridning, holder ikke så længe som heste, der er sat i ridning som 3½ - 4 års.

• #62   31. jan 2012 Det tror jeg ikke på - det kommer ligeså meget an på hvor meget de bliver presset efterfølgende. En 4 års der bliver tilredet først på året, som skal gå championatsklasser bliver hårdere presset end en 3-års som bliver gjort ryttervant, får en pause, og bliver startet op igen inden championaterne.

I mine øjne er 'alderstilsvarende uddannelse' noget der slider på de unge heste - arbejdet skal starte tidligt, for at en hest kan klare sig godt i middelsvær som 6-års.

Min er ganske vist startet tidligt op, men den har fået en hel del pauser efterfølgende.

Jeg synes ikke at det er synd at gøre dem ryttervante tidligt, så længe de får pauser efterfølgende. Der er selvfølgelig undtagelser hvis hesten som 3 års stadig er vokset helt fra hinanden og langt fra færdig - men der er faktisk en del som ser 'færdige' ud som 3-års.

• #63   12. feb 2012 Vild som folk kan udtale sig om hvordan og hvor meget den er redet,
    lad dog være med at udtale jer om en sag i ikke kender noget til,

• #64   12. feb 2012 Lilli S: I et forum har alle lov at komme med deres tanker og holdninger smiley

• #65   12. feb 2012 selvfølgelig, synes bare det er forkert at sige den er redet for meget når man ikke ved hvor meget den egentlig er redet og bliver redet, smiley
    Men nok bare mig der bliver lidt nærtagende når man kender hesten, ved hvordan og hvor meget den er trænet og redet,

Kommentér på:
Damn!! Så lækker man kan være <3

Annonce