{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.068 visninger | Oprettet:

Kirsten R
Kirsten R
Tilmeldt:
29. sep 2011
Følger: 1 Emner: 12 Svar: 21

Chambon? {{forumTopicSubject}}

Hej hestegalleri!

Nu har jeg redet på rideskoleheste i et stykke tid, og undrer mig over brugen af chambon (elastisk). Der hvor jeg rider, får alle elevheste chambon på, lige fra nybegyndere til øvede ryttere.
Hvad er jeres mening om dette?
Påfører det hesten gener?

Hilsen Hannah


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chambon?
  • #1   31. jan 2012 Kig det andet forumsindlæg der hedder "indspændingstøjler, hvorfor"
    Derunder er chambon indbefattet, og er en lang og god debat om lige dit spørgsmål. smiley


  • #2   31. jan 2012 min holdning er af saadan en ting skal braendes...

    den faar hesten at knaekke det forkerte sted i nakken, saa den smider ryggen og taber bagparten..... lyder ikke sundt i mit hoved


  • #3   31. jan 2012 Jeg ville bestemt ikke give hestene chambon på hver gang de skal gå! Det er i orden at gøre det en gang imellem, men hesten trukket ned i holdning. Derfor kan det være en god hjælp, ENGANG IMELLEN! Men ridder du med den hver gang, går hesten kun i "holdning" når den ridder med chambon'en. Når du så smidder chanbon'en går hesten ikke ned, for så har den vænnet sig til at blive "trukket" ned.
    Derfor synes jeg at en chambon er fin engang imellen. Men ikke hvergang, og ikke til nybegyndere.. smiley


  • #4   31. jan 2012 For at hesten går i "rigtig", naturlig holdning, skal hesten jo rides bagfra og ned. smiley

  • #5   31. jan 2012 altså det er jo fint til en start evt. med en unghest eller en hest der lige skal lære lidt men er imod brugen af det over længere tid eller for meget uden for longen. ville hellere fortrække at folk lærte at ride rigtigt i stedet for dette har selv redet i ½år med indspændinder dog kun pga. ung hest - første hest nogensidene så jeg bruge det mest til at vænne mig til hende og lære at kontrolere hendes friske side udendørs men disse midler skal selvfølig ikke misbruges ....

Kommentér på:
Chambon?

Annonce