{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.141 visninger | Oprettet:

Hingst til 12-13 årig, nu vallak og nu på fold {{forumTopicSubject}}

Min nye hest har været hingst til her for 4 måneder siden, han skal om ganske kort tid lukkes sammen med en lille hoppe og en vallak.

Kan i give mig nogle fif til hvad og hvordan?

Husk på min nye hest er virkelig rolig og nede på jorden!

De har hilst på hinanden i over en uge i stalden og redet sammen osv! (-:

Hold det i en pæn tone, jeg spørg for at få råd!


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hingst til 12-13 årig, nu vallak og nu på fold
  • #1   28. feb 2012 jeg ville ikke engang lade hopper og vallakker gå sammen . slet ikke en der først nu var kastreret.

    han kan smadre hoppen totalt.


    men der er jo ikke andet for end at prøve at sætte dem sammen, men vær forberedt på at dele folden op.


  • #2   29. feb 2012 Jeg ville lukke alle sammen men på en ny fold. Så der ikke er en der er "ejer" af folden.Vi har før kasteret gamle hingste og ja de brummer lidt af hopperne men bedækker ikke. Ex-Hingste af godmodigt sind kan sagtens gå med vallakker, er vores erfaring.

  • #3   29. feb 2012 Min ene hingst bliver kastreret nu her i en alder af 10 år. Han har altid gået i flok med enten hopper eller vallakker/hingste, jeg ville dog aldrig lukke ham sammen med begge dele, da du ikke kan fjerne hingsten helt i dem i så høj en alder..
    Jeg vil dog mene, at risikoen for at vallakken bliver smadret er større end, at det er hoppen.
    Hvis du alligevel vælger at gøre det, så vær klar over, at du løber en kæmpe risiko med fare for skader og nogle hingste koger først op efter et par timer, så tro ikke, den hellige grav er velforvaret, fordi der er ro i starten.. Desuden hvis det går, så husk, at når hoppen kommer i brunst, gør det nok ikke, så vær obs på hendes cyklus..


  • #4   29. feb 2012 Jeg har en vallak på 13 år, han blev skåret da han var 5 år, men bedækker stadigvæk hopper dog ligner han en som ikke fatter hvorfor, men jeg har tænkt på at lade min nu 14årige hingst skære, men tror ikke jeg ville ture lukke de to sammen med hopperne, de går fint sammen uden hopper og kan faktisk også gå sammen med hopperne, men ville nu frygte hvad der sker når de går i brunst...

    Husk han kan bedække op til 6 mdr efter han er skåret...


  • #5   29. feb 2012 Ikke at jeg forstår de kan så længe, men fik det at vide af dyrlægen:(

  • #6   29. feb 2012 Du burde sagtens kunne lukke dem sammen nu smiley
    Men jeg vil også råde dig til - hvis du har mulighed - at vælge en fold, de to andre ikke lige har gået på. Og så luk den nye ud først.
    Jeg har aldrig haft problemer med at have hopper og vallakker sammen, og kender mange, der har dem gående sammen uden problemer.


  • #8   29. feb 2012 Har den bedækket som hingst?



  • #9   29. feb 2012 En hver hest reagere forskelligt. Jeg vil dog ikke lukke ham sammen med både en hoppe og vallak.

    har en vallak der er meget hingstet og han bliver ondskabfuld og reviliserende hvis der komme en hoppe ind i deres "drenge" folk.



  • #11   29. feb 2012 Trak hestene langs hegnet og vis den nye hegnet og slip så hestene fri og stå og kig til der falder ro på flokken smiley

    Hvis den er rolig, vant til hestene, osv så ser jeg intet problem..

    Min vallak havde os bedækket et år før han kom på fold med en lille vallak og en uge efter en hoppe..
    Og der var ingen problemer overhovedet..
    Han har på ingen måde forsøgt at bedække hoppen, han er glad for hopper men gør intet


  • #12   29. feb 2012 Han har bedækket meget få gange!

    Men jeg fik ham for en uge siden og han har gået på fold alene i nogle dage og han er nu ved at falde til! (-: Han står i stald med de to, og rider med vallaken helt tæt uden problemmer!

    Han er den mindst hingstede! Han er ekstrem rolig.

    Vi har overvejet at lukke ham sammen med vallaken i noget tid og derefter hoppen i noget tid og derefter vil jeg prøve at lukke dem sammen! Lyder det som en okay plan? (-:
    Hoppen har desuden snakket med ham flere gange!


  • #13   29. feb 2012 Vi har en vallak gående der er 20. Den gik som hingst indtil den var 4 og har også bedækket et par gange. Den kan ikke gå på en fold med både hopper og vallakker. Den jagter de andre vallakker igennem hegnet. Vi har forsøgt flere gange, men hver gang går den lige i flæsket på de andre drenge. Så nu er de delt op i 2.

  • #14   29. feb 2012 Den plan du nævner tænker jeg er en mulig god løsning, men ingen garenti for at det lykkes...

    Line...

    Hoppen bliver ikke uren, med mindre han er det, så det var lige lidt for meget at love... og det har jo også kun noget at sige om hoppen skal ifoles...


Kommentér på:
Hingst til 12-13 årig, nu vallak og nu på fold

Annonce