{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
508 visninger | Oprettet:

Heste klipning?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG smiley

Første spørgsmål hvornår klipper i jeres heste?
Og hvordan tager de det at blive klippet?

Næste spørgsmål er:

Hvilket klipninger gør hvad? smiley

Rider en blanding af Connemara og Welsh
Og han er ret langhåret og sveder meget når man arbejder med ham...
OG overvejer derfor at han skal klippes


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Heste klipning??
  • #1   7. mar 2012 Min blev klippet sidste år i jan, da jeg lige havde fået ham hjem fra ridning og troede jeg skulle i gang med ham selv.

    Det var første gang han blev klippet, af hva jeg ved af. Han fik gulerødder under det hele, dog blev han noget urolig da vi kom op omkring ørene.

    Sveder han meget? Og hvor sveder han?

    Min fik en jagtklipning, altså kun på undersiden af halsen og bringen.


  • #2   7. mar 2012 Klipper over hele året, når hesten bliver for langhåret og sveder for meget. Han står med godt med 'tøj' på, men pelsen vokser alligevel som ukrudt:)
    Han står bom stille og sover imens han bliver klippet, både på ben og i hovedet.

    Lidt inspiration til klipninger
    http://hesteklip.dk/index.php/706452


  • #3   7. mar 2012 Han har ret meget pels smiley og ja han sveder en del.
    Han har stået stille noget tid fordi han havde en skade men er nu klar igen ..
    Og er derfor lidt ude af form XD
    Hans mor plejer at blive klippet smiley

    Han sveder meget på halsen og maven smiley


  • #4   7. mar 2012 Min blev klippet sidste gang i december, og bliver det ikke igen før til efteråret smiley
    Det er meget forskelligt hvor længe det tager, men hvis der går for længe bliver han urolig og begynder at sparke ud. Så kommer han i boksen 10 minutters tid, og så er han klar igen smiley

    Jeg ved ikke helt hvad klipningen hedder, men han er klippet over hele kroppen med undtagelse af ben, hoved, sadelleje og kryds - så det ligner at han har plys på benene og et lille tæppe der går fra sadelleje og ned over krydset.


  • #5   7. mar 2012 min blev klippet i starten af december fordi han svedte under ridningen, det var et fuldklip (hele kroppen undtagen saddelleje og hovedet) men hans pels vokser så langsomt! han går med 300 gr lige nu, men sætter ham snart ned i gram smiley

  • #6   7. mar 2012 og han tog det så flot! indtil vi kom til benene, der er han kilden! det var hans første klipning hos mig! (siden jeg fik ham)

  • #7   7. mar 2012 Lara : MIn hests pels vokser og mega langsomt... Har dog sat hende ned med regndækken m fleecefor og fleecedækken inden under!:-)

Kommentér på:
Heste klipning??

Annonce